Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 325 -87 kunnon kytkin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jantunen
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2002
    • 251
    • Mustasaari

    #16
    Nyt on hommattu ja asenneltu tuo "618" asetelma ja M3 levy, mutta askarruttaa eräs asia. Kytkinpoljin on kankea loppuun asti,eli ei tunnu "nurjahdusta" ja kytkin irrottaa vasta polkimen ollessa miltei pohjassa:think Onko tuo ominaisuus vai tulikohan tossa asennusessa joku kämmi... Paljonko kytkinkäpälän vapaaliike yleensä on tuossa sitäkin tuntuu olevan kohtalaisen runsaasti... Kytkintähän kiinnitellään M20B25:seen

    Comment

    • bmwtbo
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 268
      • Suonenjoki

      #17
      Sachs race engineering 618 asetelma ja samainen 4-lapanen sintteri pakettina reilusti yli 500€, on vaan aika hyvän hintainen.
      En tiedä saako ruottin puolelta halvemmalla mut tuota aika paljon käyttävät, sachsilla on nuita asetelmia vaikka kuinka paljon.

      Mistähän porukka tilaillu ja ostanut nuita kytkimiä?

      Comment

      • muuris
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 3501
        • Jyväskylä

        #18
        Originally posted by Jantunen View Post
        Nyt on hommattu ja asenneltu tuo "618" asetelma ja M3 levy, mutta askarruttaa eräs asia. Kytkinpoljin on kankea loppuun asti,eli ei tunnu "nurjahdusta" ja kytkin irrottaa vasta polkimen ollessa miltei pohjassa:think Onko tuo ominaisuus vai tulikohan tossa asennusessa joku kämmi...
        Ihan samoja kokemuksia mullakin samoilla palikoilla. Auttaisikohan laittaa työsylinteriin pidempää tappia..
        E30 325iX '86
        Instagram

        Comment

        • Jantunen
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2002
          • 251
          • Mustasaari

          #19
          Originally posted by muuris View Post
          Ihan samoja kokemuksia mullakin samoilla palikoilla. Auttaisikohan laittaa työsylinteriin pidempää tappia..

          Koitin 10mm pidempää tappia ei ollu mitään vaikutusta. Työsylinteriin menevä letku on aika löysää kamaa, vois tulla tunnokkaampi teräspunosletkulla?

          Comment

          • Jantunen
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2002
            • 251
            • Mustasaari

            #20
            Kokeilin toista pääsylinteriäkin ei kuitenkaan mitään huomattavia muutoksia. Ajelin viikonloppuna pientä testilenkkiä autolla Kytkin pelaa muuten aivan normaalisti irrotus vaan hieman turhan syvällä. Kokeilen jossain vaiheessa tota teräspunos letkua, pääsylinterihän ei paljoakaan liikuta nestettä yhdellä polkaisulla ja jos osa siitäkin määrästä menee letkun paisumiseen ei työsylinteri liiku tarvittavaa matkaa:think

            Comment

            • jii.veivo
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2005
              • 564
              • Haapavesi

              #21
              Mulla pelaa hyvin tuo 618 asetelma vakio 325i levyn kanssa, ei tarvi painaa ihan lattiaan.:think
              e38 750ial
              Husaberg 650 fs -05
              http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

              Comment

              • omenapuu
                Newbiemmer
                • Nov 2012
                • 9
                • helsinki

                #22
                sama ongelma sachin asetelman kanssa :/

                Eli auto 325e turbotettu (1986) turbotettu eli vakio paketti antautui ja kävin us-partsilta hakemassa tuon sachin massalevyn ja asetelman kesto 480nm valmistajan lupaus eli 500nm kyllä kestää myyjän sanoin eli kytkin vapauttaa ihan pohjassa vasta aika vmäinen ajaamitä myt pihassa pyöritin. Hitsasin kytkin sylinterin tappiin noin 1-2cm lisää tankoa ja silti ei vapauta yhtään ylempänä (vakio kytkinsyöinterillä ei edes irroittanut ei ollut riittävän pitkä tappi että osuu vapautamaan kytkintä) millä korjaantuisi ? :think

                Comment

                • Make H.
                  BTCF Member
                  • Jul 2006
                  • 1278
                  • Kokkola

                  #23
                  Originally posted by omenapuu View Post
                  Eli auto 325e turbotettu (1986) turbotettu eli vakio paketti antautui ja kävin us-partsilta hakemassa tuon sachin massalevyn ja asetelman kesto 480nm valmistajan lupaus eli 500nm kyllä kestää myyjän sanoin eli kytkin vapauttaa ihan pohjassa vasta aika vmäinen ajaamitä myt pihassa pyöritin. Hitsasin kytkin sylinterin tappiin noin 1-2cm lisää tankoa ja silti ei vapauta yhtään ylempänä (vakio kytkinsyöinterillä ei edes irroittanut ei ollut riittävän pitkä tappi että osuu vapautamaan kytkintä) millä korjaantuisi ? :think
                  e21 323i malleissa on 5mm pidempi/korkeampi painelaakeri tai siihen kohti kytkinkäpälään voi myös hitsata vähä koroketta. Itellä -765 kytkin ja joutu ton painelaakerin lisäks vielä jatkaa työsylinterin tappia maksimit eli 30mm muistaakseni. 25mm ku laitto niin irrotti vieläkin ihan pohjas eikä ees kunnol mut ku laitto viä 5mm lisää niin irrottaa vakiokohdassa. Jos keskelle hitsaat koroketta tai teet jonku speicerin painelaakerin alle niin ei tarvine niin paljoa/ollenkaan jatkaa tuota tappia. Se on vaan helppo tehä jo jos laatikko jo paikoillaan eikä jaksa purkaa...

                  Ite tein tuosta tangosta "säädettävän" kierteyttämällä sen ja laittamalla 6mm halkasijaltaan, pitkän (n. 20mm) mutterin lukitteella siihen tappiin johon pysty sitte kokeileen eri pituisia kuusiokolopultteja. Kätevä jos ei tiä millasen jatkon tarvii. Ja kandee kattoo vaan ettei jää kantaan se mutteri ku painaa sylinterin pohjaan...
                  Last edited by Make H.; 05-06-2014, 06:38.

                  Comment

                  • omenapuu
                    Newbiemmer
                    • Nov 2012
                    • 9
                    • helsinki

                    #24
                    Noni kiitoksia Make tuosta. eli painelaakeria "vaihtamalla" tai jtn sinne taakse sorvaamalla vaikka alumiinistä jonkun renkaan että nousee mutta tässä kohtaa ei laatikkoa kyllä jaksas enää nostella veke eli jos koitan hitsata viellä vaikka 5-10mm lisää tankoa päähän jos sillää nousisi toki toi jäykkyyden saa vaihtamalla isompaan työsylinteriin ? :think

                    Comment

                    • jouni.325
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2007
                      • 2860

                      #25

                      Korkeampi e21 323sta tappia ei kannata pidentää koska käpälä taittaa vinoon.
                      618 asetelma+ 4lapane sintteri+ tuo painelaakeri ni toimii
                      Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


                      Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
                      https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
                      Myös projekti kertomus fasessa

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎