Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 325i M-Technik alusta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Julle
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2002
    • 659
    • Oulu

    E30 325i M-Technik alusta?

    Kysymys on lähinnä M-Tech mallin iskareista.

    Eli onko tekkiläisen iskareissa paksumpi männänvarsi ja sitä kautta myös jämäkämmät yläpään laakerit? Tästä tuli vaan puhetta, kun menin ostamaan uusia yläpään laakereita omaan ee kolmekymppiin.

    Nurkassa on käyttämätön H&R Cup Kit, joka on ainakin "vakiolla" männänvarrella. Onko esim. Bilsteinin Sprintit tällä paksummalla varrella, joka vaatii sitten sen isomman yläpään laakerin?

    Kiitos!
  • Jonsku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 4645
    • Tuusula

    #2
    Sama yläpää kaikissa E30:ssä, itse iskarin männänvarsi on kyllä paljonkin paksumpi mutta yläpää on sorvattu laakeriin sopivaksi.
    - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

    ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
    ex. Alpina D10 Touring #33/94
    ... and many more

    Comment

    • Julle
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2002
      • 659
      • Oulu

      #3
      Originally posted by Jonsku View Post
      Sama yläpää kaikissa E30:ssä, itse iskarin männänvarsi on kyllä paljonkin paksumpi mutta yläpää on sorvattu laakeriin sopivaksi.

      KL-myyjä vaan väitti kiven kovaa, että m-tekissä on erilainen yläpään laakeri... jämympää tekoa ja laakeri on suurempi. Mene ja tiedä sitte...

      Comment

      • M325i
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 1529
        • Etelä-pohjanmaa

        #4
        M-technic mallissa on huomattavasti vahvempi männänvarsi iskareissa juurikin niissä keltaisissa Bilstein värkeissä kun tavallisissa. Yläpää on muistaakseni sama:think
        E30 ja E46 ///M

        Comment

        • Jonsku
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 4645
          • Tuusula

          #5
          Originally posted by Julle View Post
          KL-myyjä vaan väitti kiven kovaa, että m-tekissä on erilainen yläpään laakeri... jämympää tekoa ja laakeri on suurempi. Mene ja tiedä sitte...
          Ainakin RealOEM antaa saman varaosanumeron, 325 '91 ja 316 '83 malleille katoin.. Ulkoiset mitat noissa ainakin on samat, tiedä sitten sisuksista. Ainakin valmistajien kesken lienee eroa mutta kunhan ei niitä halvimpia osta niin eiköhän ne kestä
          - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

          ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
          ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
          ex. Alpina D10 Touring #33/94
          ... and many more

          Comment

          • Julle
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2002
            • 659
            • Oulu

            #6
            Joo... Se tässä nyt vaan mietityttää, että pitääkö tuo Cup Kit myydä pois ja hommata tilalle paksuvartiset Bilsteinit. Ihan varmasti H&R setilläki pärjää, mutta ku....

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎