Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitkä laatikot käy m10/e30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ari.kivinen
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 51
    • Kylmäkoski

    Mitkä laatikot käy m10/e30

    Moro

    Tässä projektin edetessä rupesi mietityttämään että mitkäs laatikot sopii tuon m10 koneen perään e30 korissa? Nyt 5 vaihteinen getrac240.
    Muuten muutettu jo vastaamaan 325i:tä mutta konttorilla ovat sitä mieltä että voimansiirto täytyisi myös vaihtaa vastaamaan mallisarjan tehokkainta. Mites perä, sopiiko pikkuperän tilalle heittämällä 325:sta? (eli lähinnä kiinnitys, kardaani, vetarit?)
    Kiitokset porukalle jo etukäteen!

    -Ari
    -ei riemulla rajaa kun on päästään vajaa-
  • ^Tonix^
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 641
    • Vaasa

    #2
    perä ainakin menee heittämällä, 325 laatikko ei sovi..
    Last edited by ^Tonix^; 31-08-2007, 10:36.
    e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
    E30 318is
    E36 M3 Coupe

    Comment

    • GOOFY
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 4139
      • .

      #3
      Originally posted by ari.kivinen View Post
      Moro

      Tässä projektin edetessä rupesi mietityttämään että mitkäs laatikot sopii tuon m10 koneen perään e30 korissa? Nyt 5 vaihteinen getrac240.
      Muuten muutettu jo vastaamaan 325i:tä mutta konttorilla ovat sitä mieltä että voimansiirto täytyisi myös vaihtaa vastaamaan mallisarjan tehokkainta. Mites perä, sopiiko pikkuperän tilalle heittämällä 325:sta? (eli lähinnä kiinnitys, kardaani, vetarit?)
      Kiitokset porukalle jo etukäteen!

      -Ari
      siis katsastuksessa vaativat m10 koneen perään mallisarjan "tehokkaimman" laatikon... aika hankala toteuttaa

      paljonkos tehoja on? saahan sen leimattua 320:ksi 130 hepan pintaan. silloinhan siihen tarvii vain eteen jäähdytetyt levyt...
      E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

      Comment

      • mukko
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 5965
        • Uleåborg

        #4
        m30:n perästä laatikko.
        -- Official member of BTCF-Sauna Team --

        Save the World, Fuck The Fuel Economy
        Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

        Comment

        • valtteri
          Bimmer Rookie
          • Jan 2003
          • 40
          • Jkl

          #5
          Ei sitä laatikkoa välttämättä tarvi vaihtaa. M30:n 260 Getrac käy M10 mottiin suoraan, kardaania joutuu lyhentään n. tuuman verran. Rättinivelkin pitäisi olla passeli, ite ku laitoin täs keväällä ni E34 535:n lodjussa oli sama perskolmio ku pikkusessa 240, eli passas suoraan.

          Comment

          • ari.kivinen
            Bimmer Rookie
            • Sep 2004
            • 51
            • Kylmäkoski

            #6
            Konttoria vaihtoon?

            Näin ne hervannan ja lakalaivan konttoreilla olivat mieltä tampereella.
            Täytyy muuttaa vastaamaan alustaltaan, jarruiltaan ja voimansiirroltaan mallisarjan tehokkainta jos yhtään meinaa "virittää".
            Vuosi takaisin tuli sama todettua escorttia katsastaessa, vaativat selvityksen että 1,3 laatikko on riittävän luja 1,6 koneelle Kyllä moisen selvityksen sai malmilta fordilta tilattua, mutta bemarin suhteen voi olla hankalampaa saada mitään lappuja.
            Alle 200 pysytään hevosissa, m10b18 ja pikkumutkalla. Jarrut ja tolpat ja vakaajat on jo laitettu, kone tehtynä ja nyt puhallinkilkkeet työn alla.
            Jos ens kesäksi saisi ajoon. Kiitokset porukalle vastauksista.

            -ari
            -ei riemulla rajaa kun on päästään vajaa-

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎