memebuy23buy

e30 tyhjentää akun

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • saasko
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 36

    e30 tyhjentää akun

    Elikkä kyseessä on -87 316 (1.8L) kaasari bemu. Vajaan viikon jos seisoo auto ilman käynnistelyä, niin akku on tyhjä. Hifit+näytöt laitoin erillisen päävirtakatkaisijan kautta, eli ongelman ei pitäisi olla ainakaan niissä. Lisäksi tarkistin, sulakkeiden kohdalta yleismittarilla, että ei vie ainakaan sieltä virtaa. (Mikäli sitten katoin oikein..)

    Mikä voisi olla vikana? Kiitoksia jo näin etukäteen.
    Muista herkutella!
  • waudeville
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 2089
    • Nokia

    #2
    tuolta kun lueskelet niin vois löytyä ratkaisu

    e34 540ia -94 Batmobile
    candy-king

    ex: e32 735i -89
    e34 525i -89

    Comment

    • GOOFY
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 4139
      • .

      #3
      olethan tietysti tarkastanu että hanskalokeroon ja takaluukkuun ei jää valot palamaan sulkemisen jälkeen...
      E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

      Comment

      • saasko
        Bimmer Rookie
        • Oct 2006
        • 36

        #4
        Juuh, testattu on. Itsellä ei ollut pitkään aikaan hansikaslokeroa paikallaan (valojen piuhat silloin tietenkin irti) ja ongelmaa oli jo silloin. Konttiin ei myöskään jää valoa. Latausjännite on ok. Yön yli jos seisoo, niin ei mitään ongelmaa, mutta 5 päivää niin ainakin silloin on akku tyhjä.

        Olisiko sitten akku sökö? Kyseessä on exiden huoltovapaa akku ja näyttää kyllä vihreää (vihr. akku ok, musta -> lataa akku ja kirkas akku huono). Kerran käytetty liikkeessä jo tuo akku (takuuta vielä jäljellä reilu vuosi), eikä siinä pitäisi olla mitään vikaa. Tyhjensi kyllä hieman silloin akkua kun oli irrallaan. Eli illalla oli (kun otin irti) jotain 6 volttia jäljella ja aamulla vain 3.4volttia.
        EDIT: tästä siis on jotain 6kk ja silloin popit tyhjensi akun (viallinen vahvistin, nyt tosiaan menee erillisen päävirtakytkimen kautta peräkontissa).

        Mistähän päin tuota vikaa sitten voisi lähteä metsästämään? Kieltämättä en oikein hyvä ole näissä sähköasioissa.

        Ja luin kyllä nuita aiempia ketjuja mitkä löytyy haulla (kiitos waudeville), mutta en keksinyt ainakaan niistä apua tai sitten en lukenut tarpeeksi huolella.
        Muista herkutella!

        Comment

        • zJark
          BTCF Member
          • Sep 2005
          • 740
          • Ylöjärvi

          #5
          Otat miinusnavan irti ja lyöt sen ja korin väliin yleismittarin ja alat yksitellen irrotteleen sulakkeita. sitten ku virran juoksu muuttuu/loppu niin tiedät minkä sulakkeen läpi sitä hukku ylimääräistä ja manuskasta tarkistus mitä kyseisen tapin läpi ottaa virtansa. näin pääset jyvälle.
          Ja aina sieltä pieni kyty menee.
          Last edited by zJark; 01-09-2007, 17:08.
          MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
          +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

          Comment

          • Scitso
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 2818
            • Kuusankoski

            #6
            Edellinen toimii tai sit mittailet jokaisen sulakkeen tilalta et kulkeeks virtaa. Mahdollista myös että akku purkaa itsensä jos alkaa tulemaan tiensä päähän.
            E34 525i Touring -96 "Iris"
            E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
            E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
            E46 328ia Sedan -98 "HOI"
            E61 530d Touring -04

            ex. E39 520ia Touring -98
            ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
            ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
            ex. E28 520i -82

            Comment

            • bimmerrlz
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 363
              • Oulu

              #7
              en tiedä miten lie mahdollista mutta itellä entinen auto(e30) rupesi akkua purkamaan ja loppujen lopuksi vika löytyikin..puolan päästä oli se virtajohto melkein irti..sen kiristelin ja siihen loppu akun purkaminen..kantsii ainakin kattoo eihän siinä häviä mittää..

              Comment

              • saasko
                Bimmer Rookie
                • Oct 2006
                • 36

                #8
                Tänään löytyi yksi johto poikki (ehkä huomenna saan kuvan laittettua) kyseessä oli sellainen litteä n. 1cm paksu metallinen? maajohto?, joka on kiinni akun alapuolella. Mihinkäs tälläinen johto pitäisi tulla kiinni. Johto on siis ihan poikki, muistaakseni se on ollut jossain kiinni aiemmin. Nyt kun en ole kotona ennen huomista, niin en voi ottaa kuvaa, mutta jos joku osaisi sanoa voisiko vika johtua tuosta? Pitää huomenna sitten vielä testata tuota sulakehommaa uudelleen, kun nyt on paremmat ohjeet.
                Muista herkutella!

                Comment

                • Bouma
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2007
                  • 3108
                  • Tampere

                  #9
                  Maajohto sielä ei ole poikki, se on varma!!Jos maajohto olisi poikki niin et saisi autosi käyntiin 10min jälkeen sammuttamisesta! Tarkista/vaihda akku:think...
                  MB CLS-12 350CGI AMG

                  MYSTINEN.FI

                  Comment

                  • GOOFY
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 4139
                    • .

                    #10
                    Originally posted by saasko View Post
                    Tänään löytyi yksi johto poikki (ehkä huomenna saan kuvan laittettua) kyseessä oli sellainen litteä n. 1cm paksu metallinen? maajohto?, joka on kiinni akun alapuolella. Mihinkäs tälläinen johto pitäisi tulla kiinni. Johto on siis ihan poikki, muistaakseni se on ollut jossain kiinni aiemmin. Nyt kun en ole kotona ennen huomista, niin en voi ottaa kuvaa, mutta jos joku osaisi sanoa voisiko vika johtua tuosta? Pitää huomenna sitten vielä testata tuota sulakehommaa uudelleen, kun nyt on paremmat ohjeet.
                    no se johto on moottorin maadoitus joka pitäisi mennä venttiili kopasta runkoon. pitäis niiden moottorien sähköjen pelata koska öljypohjasta menee sit toinen moottorin maadoitus mut ei se varmaan haittaiskaan vaikka molemmat johdot siellä olisi paikoillaan...
                    E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                    Comment

                    • smpovers
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2006
                      • 2371
                      • Tammela

                      #11
                      Voisiko mahdollisesti mittaristo purkaa akun? Itsellä joskus tuo huoltovalosysteemi vittuilee vaikka on virrat pois.

                      Mulla ennen oli myös sillain että cd-soitin purki akun, mutta tässä tapauksessa se ei ole mahdollista.
                      BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                      BMW 330d touring e46 -05
                      Ford Cortina Mk2 1600 -70
                      ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                      Comment

                      • saasko
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2006
                        • 36

                        #12
                        Mittaristo voisi tosiaan olla yksi vaihtoehto. Huoltovalot on aina päällä, vaikka virta olisikin avaimella kytketty pois.:think

                        Mutta ei kai pari lediä noin nopeaa akkua pura? Pitää tosiaan käyttää tuota akkua vielä liikkeessa rasitustestissä, mutta töiden takia ei siihen ole pariin kuukaiteen mahdollisuutta.
                        Muista herkutella!

                        Comment

                        • jannel
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2002
                          • 283

                          #13
                          Originally posted by saasko View Post
                          Mittaristo voisi tosiaan olla yksi vaihtoehto. Huoltovalot on aina päällä, vaikka virta olisikin avaimella kytketty pois.:think

                          Mutta ei kai pari lediä noin nopeaa akkua pura? Pitää tosiaan käyttää tuota akkua vielä liikkeessa rasitustestissä, mutta töiden takia ei siihen ole pariin kuukaiteen mahdollisuutta.
                          No ainakin mulla purki e30 viikon seisokilla akun tyhjiin ku ne huoltovalot palo koko ajan! Vaihdoin hyllystä semmosen mittariston missä valot pelas oikein niin eipä oo virta kadonnu sen jälkeen! Eli mittaristo vaihtoon/remonttiin!!

                          Comment

                          • MdMaxx
                            Newbiemmer
                            • Jul 2005
                            • 4

                            #14
                            Eihän autossa ole mitään Defan hälytintä? Itsellä hälytin söi akun parissa päivässä jos ei ajanut mutta kun lopetin sen käytön niin ei ole ollut mitään ongelmia.

                            Comment

                            • RiteCo
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2007
                              • 97
                              • Harjamäki

                              #15
                              Akun kennot varistuneet

                              Kun akun lyijylevystä varisee akun pohjalle lyijyhileitä, menee kaksi kennoa oikosulkuun. Sisäinen oikosulku purkaa akkua itsestään ajan kuluessa. Tällainen akku toimii päivittäisessä käytössä, mutta ei kestä usean päivän ajamattomuutta/lataamattomuutta. Viimeistään pakkasella alkaa oirehtia, kun virtaa tarvitaan enemmän.

                              Tässä tilanteessa hämäräperäinen autodiileri saattaisi kääntää akun ympäri (äärimmäisen varovasti ettei vuoda). Tuolloin pohjalle valunut hile voi asettua paremmin. Vika saattaa poistua joksikin aikaa, mutta ei korjaannu.

                              Autostaan huolehtiva marssii ostamaan uuden akun. Suosittelisin.
                              -x-x-x-x-x-x-x-x-

                              MFG RiteCo


                              W211 and 944

                              ex E21, ex E30, ex E39

                              Comment

                              Working...
                              X