Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Perästä iso/pieni ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vto66
    Newbiemmer
    • Aug 2004
    • 7

    E30 Perästä iso/pieni ??

    Kertokaahan nyt gurut mistä erottaa ns. ison ja pienen perän josta puhutaan.

    Käyttöä olisi "isolle" perälle välityksellä 4.10 , 4.27 tai 4.45.

    Eli jos sellaisia on ilman lukkoa nurkissa niin tarjoa.
  • Guest's Avatar

    #2
    kun katsotaan perää sivustapäin niin pienessä perässä ne vetarien kiinnitys pulttien alapuolen höskät on neljällä pultilla kiinni ja isossa kuudella... noista välityksistä en osaa sanoa...

    Comment

    • Cee.Koo
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 354
      • Twilight zone

      #3
      "isossa" perässä on poskilaakerien kannet murikassa kiinni kuudella pultilla ja "pikku" perässä neljällä.
      Noin tiheitä isoperseitä voi olla hiukan hankala löytää, et kannattaa etsiskellä myös E28 murikoita. Kuulemma sopii kunhan vaihtaa takakannen ja vetarien tumpit. E28 on myös saanut murikkaa jossa laakerikannet on kiinni kahdeksalla pultilla (535/M5?), sen sopivuudesta E30:n ei hajuakaan.
      With jap crap, life sucks and then you die

      Comment

      • Guest's Avatar

        #4
        Originally posted by Cee.Koo
        "isossa" perässä on poskilaakerien kannet murikassa kiinni kuudella pultilla ja "pikku" perässä neljällä.
        Noin tiheitä isoperseitä voi olla hiukan hankala löytää, et kannattaa etsiskellä myös E28 murikoita. Kuulemma sopii kunhan vaihtaa takakannen ja vetarien tumpit. E28 on myös saanut murikkaa jossa laakerikannet on kiinni kahdeksalla pultilla (535/M5?), sen sopivuudesta E30:n ei hajuakaan.
        se jossa laakerinkannet on kiinni kahdekssalla tais olla paljon massiivisempi kooltaan joten sovittaminen ei välttämättä onnistu bolt-on periaatteella...

        Comment

        • Suutari
          Bimmer Enthusiast
          • May 2003
          • 3058
          • Suomi

          #5
          Menipä yks tommonen kaupaks vähän aikaa sitten..oispa sillon ollu enempi tarvitsijoita paikalla. Ei oikein ymmärretty 4.27 perävälityksen tuomaa poskienvenymiskerrointa, ylöspäin nääs..
          Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
          -Official BTCF-Sauna Team-
          -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
          -Team BTCF Top Alcohol-
          -Team Pimp My Bride-
          TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
          R.I.P. 1K MOTORSPORTS
          R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
          526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #6
            Originally posted by Cee.Koo
            E28 on myös saanut murikkaa jossa laakerikannet on kiinni kahdeksalla pultilla (535/M5?), sen sopivuudesta E30:n ei hajuakaan.
            Kyllä eräässä E30:ssä on tuollainen paikoillaan, mutta kiinnitys ei ole kyllä vakio...
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • JKarjalainen
              Bimmer Rookie
              • Jul 2004
              • 60
              • Tuusula

              #7
              Farmarin perä löytyy, tiuha välitys mutta lapusta ei saa enää selvää. Niissä kaikissa pitäisi ilmeisesti olla yli neljän välitys. Tarvin vaihtopalikan kylläkin sitten. Ja huonona uutisena sen verran että pitää ujellusta eli hammaskosketus on hiukan pielessä. Pahin ääni kyllä vasta 130-140km/h nurkilla.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎