Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 325 ei käynnisty, tulpat kastelee...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • spectre
    BTCF Member
    • Jun 2004
    • 78
    • Ylivieska

    e30 325 ei käynnisty, tulpat kastelee...

    Tällasta rojektia yritettiin startata ekaa kertaa kasauksen jälkeen. Bemussa on motronic ja johtoja laitettaessa huomattiin että vaihdelaatikossa on noi ykk-anturi ja "induktiivi/rpm"anturi, mutta vauhtipyörä on vanhempaa mallia(-84).
    Eli onko toi vauhtipyörä passeli noihin antureihin, vai joutuuko hommaamaan triggeripyörän päähän anturin sekä tulpanjohdot joissa on toi induktiivijohto?
    Kumpi johto tulee kumpaan?
    Kipinää näytti ainakin antavan ja bensaa niinkin hyvin että tulpat kastuu melkein heti.
  • spectre
    BTCF Member
    • Jun 2004
    • 78
    • Ylivieska

    #2
    Auto ei edelleenkään käynnisty, tupsii vaan...
    Varmuutta ku ei saa et kumpaan noista liittimistä tulee ykk-anturi ja kumpaan "induktio" vaalee ja musta liitin vaihtoehtoina.
    noilla on kuitenkin merkitystä ku vaihtelee paikkoja, jännä kylläkin et nyt on vaihdelaatikon päässä noi anturit sekä etupäässä. Vauhtipyörästä kun ei ole selvyyttä että onko noita "tunnistimia" antureille.
    auto on seissy n.3 vuotta, äsken otin noi tumman ruskeat bensat pois...
    Bensapumppukaan ei toiminu ku käynnistys asennossa, normaalia?
    Huomenna tulee tulpanjohdot jos ne auttais.
    Kohta järki lähtee ku ei lähe käyntiin, kaljaa ja tupakkaa vaan menee
    Tulpat vaihdoin ja samalla katsoin et kipinää tulee.
    Ehdotuksia, että mitä seuraavaksi tutkia???
    Jako pitäisi olla kunnossa, kolmeen kertaan varmaan katottu...
    Auto ylivieskassa jos haluaa tulla vilkaisemaan, kahvia sekä pullaa tarjolla

    Comment

    • spectre
      BTCF Member
      • Jun 2004
      • 78
      • Ylivieska

      #3
      Yksin keskuteluksi näköjään meni...
      Tulpanjohdot vaihdettu, ei mitään merkitystä.
      Piuhoja vaihdeltua tuli huomattua että kipinää antaa vain silloin kun on vaihdelaatikolla olevilta antureilta käytössä noi ykk ja induktio zydeemit. Eli vauhtipyörän kai pitäisi passata kun antaa kipinän?
      Järki lähtee, pitää kai katsoa taas tuonne jakopään puolelle. joku ammattimies sais kyllä käydä vilkaisemassa...
      kuvia autosta http://kuvablogi.com/blog/6637/2/

      Comment

      • -Jarno-
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 1140
        • Salo

        #4
        Ota vaihdelaatikosta toinen niist? antureista irti ja kato sinne reik??n taskulampulla samassa kun kaveri py?ritt?? konetta etup??st?, sielt? n?kyy se metallinen natsa jos se on tallella siin? vauhtipy?r?ss?. Se on noin 3-5mm korkea n?nni
        Kipin? tulee vaikkei olisikaan sit? natsaa vauhtipy?r?ss?, se ei vaan tuu oikeeseen aikaan.

        Edit: Mulla tupsahteli samalla tavalla v??r?ll? vauhtipy?r?ll?, k?vi kyll? noin sekunnin kerrallaan.
        Edit2: Jos meinaat laittaa triggeripy?r?n etup??h?n, menee my?s johtosarja ja boksi vaihtoon uudempaan malliin.
        ________
        Airsoft military
        Last edited by -Jarno-; 10-04-2011, 07:14.

        Comment

        • spectre
          BTCF Member
          • Jun 2004
          • 78
          • Ylivieska

          #5
          Pitää katsoa toi natsa kun kaveri selviää viikonlopusta. Luulen kans että vauhtipyörä on väärä, mallia -84 l-jetronic. Triggeripyörä ja anturikin löytyy sille, mutta varmaankin helpompi/halvempi homma vaihtaa oikea vauhtipyörä, joskin sellainen jostain sattuisi löytymään. Tietenkin jos johtosarjan ja boksin sais jostain kohtuu hintaan...Noi johdot on kyllä vähän heikonnäköiset, mutta kuitenkin toimivat.

          Comment

          • -Jarno-
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 1140
            • Salo

            #6
            Onhan se vauhtipy?r? kyll? v??r? jos on l-jetist?.
            ________
            Nexium class action lawsuit
            Last edited by -Jarno-; 10-04-2011, 07:14.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎