Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 takaauraus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW323
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2007
    • 994
    • kempele

    e30 takaauraus

    eli mulla on semmonen vika kun takaa renkaat auraa tosi paljon ja vänkärin puolella on 3 astetta negatiivista campperia kuskin puolella on vähemmän muistaakseni jotain 2

    vaikuttaako tuohon takakelkan puslat???

    sitten kannattaako laittaa powerflexit vai normit puslat
    ku ne kelkan puslat on kyllä aika huonossa jamissa
    ja auto on e30 323i -86

    kiitos valamiiksi
    Nissan Stagea NM35 -01
    2auto (siisti sivikki -00 jenkki malli.
    harrastepohjalta E21 316
  • Juubi
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 999

    #2
    Onkos tuolla autolla lasketeltu sladissa kanttareihin tms? Aurausta tai camberiahan ei e30:ssä pysty säätämään takaa. Puslat vaikuttaa luonnollisesti pyöräkulmiin mutta tuota negatiivista camberia ei huonoilla puslillakaan saa aikaiseksi?!

    edit: Kuulostaa tuo aurauskin aika oudolta.
    Last edited by Juubi; 21-09-2007, 13:24.

    Comment

    • BMW323
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2007
      • 994
      • kempele

      #3
      ei oo kanttareihin vedetty ainakaan mun aikana
      mut camber menee varmaan ku on laskettu -50mm takaa
      mut eniten ihmetyttää tuo auraus:think
      Nissan Stagea NM35 -01
      2auto (siisti sivikki -00 jenkki malli.
      harrastepohjalta E21 316

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16500
        • Asikkala

        #4
        Aurauskin muuttuu madallettaessa? Paljonko sitä nyt on?

        Comment

        • Juubi
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2004
          • 999

          #5
          Originally posted by BMW323 View Post
          ei oo kanttareihin vedetty ainakaan mun aikana
          mut camber menee varmaan ku on laskettu -50mm takaa
          mut eniten ihmetyttää tuo auraus:think
          No juu... Tuo madallus on aika oleellinen tieto, varsinkin jos autolle ei ole muuta tehty kun tökätty madalluskamppeet alle.

          Comment

          • Tonton
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 9101
            • Raisio

            #6
            onko olemas laillista tapaa saada noi säädettäviksi.
            kw3??? vai mikä se kolmas säätö noissa oli
            sigpic
            M-B Vito -22
            Transit Custom -18
            Yamaha vx ho cruiser -22
            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
            [email protected]

            Comment

            • jazma
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 1115
              • Oulu

              #7
              Tuolta löytyy apua...
              Kannattaa loggautua.
              Last edited by jazma; 21-09-2007, 16:43.
              e30 318i

              Comment

              • jmikap
                BTCF Member
                • Jan 2004
                • 46
                • kauhava

                #8
                camberin ja aurauksen saa kohdilleen kun tekee tukivarsien kiinnityspisteisiin epäkesko säädöt... laillisuudesta en toki oo täysin varma. tossa on jotain juttua

                Last edited by jmikap; 21-09-2007, 19:08.

                Comment

                • jazma
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 1115
                  • Oulu

                  #9
                  Muistaakseni ffp-foorumilta luin että volkkarin joissakin malleissa on tehtaalta tullessa jätetty vähän säätövaraa. Eikö tuota viilausta voisi pitää tulkinnallisesti samana asiana? Koska kiinnikkeisiin hitsataan nuo vahvikeet, niin tuskin ainakaan kiinnikkeen kestävyys heikkenee.(?)
                  Nyt tarvittaisiin jonkun asiaan perehtyneen henkilön tietotaitoa...
                  e30 318i

                  Comment

                  • mortimer
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 1079
                    • Satulinna kaukomaan

                    #10
                    syitä asentovikoihin:

                    -madallus
                    -perän kannatinkumi paskana
                    -tukivarsien puslat paskana
                    -takapalkin puslat paskana
                    -takapalkki kiero
                    -tukivarret kierossa

                    mikään noista vioista ei ole poissuljettavissa, kaikki ovat vanhan E30:n normivikoja paitsi madallus on itseaiheutettu.

                    i3S -20
                    E30M3 slotcar 1:32
                    XKE FHC 1971
                    Mgb Gt -66
                    T6 -19
                    E91 -08

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎