Millainen käsittely E30 Cabrion UUDELLE rättikatolle ennen käyttöönottoa?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• JTMD
    replied
    Tietääkö joku mistä saan suomesta sellaisen Renovo tuote setin?

Kyseessä siis Puhdistusaine, väriaine ja suoja-aine.

Jostain mieleni kolkasta kaivan jonkun toikaisseen että tämä käsittely jättää kirkkaasti autoglymin, bmw:n omat ja muut aineet taakseen. Tämä on sitten sitä mutua. Huvittaisi kyllä kokeilla.

Leave a comment:

• K2Ri
    replied
    Originally posted by Jonsku View Post
    Osta suosiolla BMW:ltä "Cabrio pflegeset", siinä on kaikki tarvittava ja toimii hyvin

Sen kyllästeaineen kanssa pitää sitten olla todella varovainen. Jättää jäljet hyvin äkkiä maalipintaan.
    Joo, kävin kysäsee paikalliselta marmoritiskiltä tänään, mutta olivat lauantaina myyneet viimeisen setin. Joutuu odottamaan loppuviikkoon että tulee lisää..

Leave a comment:

• bimmerE34
    replied
    Just paikalliselle varaosakeisarille soitin ja tilasin sitäkautta tuota glymin settiä.. Tulee kun tulee, mutta eipähän syyssateet ainakana pääse yllättämään..

Tuolla olen tänäkesänä kerran vetänyt katon yli. Tuo tuohon kankaaseen sellaisen kiillon mitä kankaalta voi odottaa ja katto on tumma sen jälkeen..

Hullujako työ ootte? Ite en ole KERTAAKAAN letkulla kattoon kehdannut suihkuttaa, sama kun painepesurilla hampaita alkas huuhtomaan. Sinne pisaroita senverta vuotavasta suuttimesta pääsee että pitää kuitenkin pyyhkiä rätillä pesun jälkeen.

Leave a comment:

• Jonsku
    replied
    Osta suosiolla BMW:ltä "Cabrio pflegeset", siinä on kaikki tarvittava ja toimii hyvin

Sen kyllästeaineen kanssa pitää sitten olla todella varovainen. Jättää jäljet hyvin äkkiä maalipintaan.

Leave a comment:

• K2Ri
    replied
    Okei, tuo on hyvä tietää!

Täytyy sitten varmaan ostaa koko setti samalla kertaa. Tuo ämmän katto on kyllä hyvässä kunnossa, varsinkin kun vertaa minkälainen oli mamman entisessä Megane cabriossa vaikka sitä tulikin putsailtua pari kertaa kesässä. Tuntui että jatkuvasti kävi kasvamaan horsmaa..

Täältä Saksasta ei vaan tahdo tuota Glymiä löytyä, ja toisaalta kiinnostaisi testata noita BMW:n omia litkuja.. Toivottavasti niistäkin saa samalla mitalla vastinetta rahoille mitä autojen muodossa!

Leave a comment:

• tuumas
    replied
    Originally posted by K2Ri View Post
    Mites tuo BMW:n oma aine.. tai aineet? (en muista onko niitä pesu- ja kyllästeaine erikseen?!?) Onko kokemusta miten hyviä ovat?

Autoa (ja tottakai kattoa) olen pessyt tähän asti ihan perus autoshampoolla ja painepesurilla.
    Nyt kun olisi edessä katon perusteellisempi pesu ja kyllästys, niin voiko katon pesemiseen käyttää jotain vähän vahvempaa perus pesuainetta esim Pinelineä noitten kalliiden erikoisaineiden sijaan?
    Ja tottakai laadukas kyllästeaine lopuksi niskaan, mutta lähinnä tuo pesuaine kiinnostaisi että onko noissa "rättikaton pesuaineissa" jotain erikoista ja välttämätöntä?
    No en osaa tarkasti vastata mutta ainaki muutamassa mitä olen käyttäny on takana lukenu että aine on jotaki "biokemiallisesti reagoivaa ainetta" ja pitäis käyttää 6-12kk aikana pullon avaamisesta eli luultavasti on jotaki eroa noissa? Tosiaan tuon AG:n tuote on todettu myös hyväksi...

Leave a comment:

• K2Ri
    replied
    Mites tuo BMW:n oma aine.. tai aineet? (en muista onko niitä pesu- ja kyllästeaine erikseen?!?) Onko kokemusta miten hyviä ovat?

Autoa (ja tottakai kattoa) olen pessyt tähän asti ihan perus autoshampoolla ja painepesurilla.
    Nyt kun olisi edessä katon perusteellisempi pesu ja kyllästys, niin voiko katon pesemiseen käyttää jotain vähän vahvempaa perus pesuainetta esim Pinelineä noitten kalliiden erikoisaineiden sijaan?
    Ja tottakai laadukas kyllästeaine lopuksi niskaan, mutta lähinnä tuo pesuaine kiinnostaisi että onko noissa "rättikaton pesuaineissa" jotain erikoista ja välttämätöntä?

Leave a comment:

• Samee
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    mahtaako olla sama aine mitä itse käytin viime kesänä
    "starbite" (muistaakseni) motonetistä veneosastolta hinta 17€ paikkeilla
    hyvää kamaa oli mutta tosiaan aika suojaaminen ettei mene ja jää maalipinnalle.

mutta se pesu olis nyt se oleellisempi asia.
    siihen riittänee vaikka fairy?
    Autoglymin paketissahan tulee myös tuo pesuaine mukana.

Leave a comment:

• Tonton
    replied
    Originally posted by Samee View Post
    Itse olen koittanut cabrioni kattoon Juuri tuota autoglymin ainetta ja biltemasta löytyvää veneenkuomun kyllästysainetta.

Ennen ensimmäistä(autoglym) käsittelyä katto oli aina sateessa heti märkänä ja imi vettä kuin tiskirätti. Autoglym käsittelyn jälkeen katto ei tuntunut "vettyvän" millään ja vesi helmeili pinnasta pois niinkuin kuuluukin. Eli tämä aine siis todella toimii!

Tästä noin reilun vuoden päästä koitin piruuttani biltmannista löytyvää halpuri veneenkuomun kyllästysainetta. Tämä oli todellakin virhe, se on aivan täyttä paskaa ja huonon suihkepullon takia tätä tervaa lensi myös aavistuksen maalipinnalle ja takaikkunamuoviin mistä sitä ei meinannut helvetilläkään saada pois. Varmasti ekat 10 vesitippaa helmeilevät kyllä tuosta pinnasta pois, mutta sitten katto alkaa vettyä. Järkyttävää paskaa, älä osta.

Autoglymin katonhoito setti maksaa 35-40euroa, mutta on kyllä joka pennin arvoista ja toimii.
    mahtaako olla sama aine mitä itse käytin viime kesänä
    "starbite" (muistaakseni) motonetistä veneosastolta hinta 17€ paikkeilla
    hyvää kamaa oli mutta tosiaan aika suojaaminen ettei mene ja jää maalipinnalle.

mutta se pesu olis nyt se oleellisempi asia.
    siihen riittänee vaikka fairy?

Leave a comment:

• Samee
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    tarttis cäbin katto pestä,
    onko tuo glymin aine ollut voittamaton vai onko joku käyttänyt/löytänyt jonkin paremman menetelmän?
    Itse olen koittanut cabrioni kattoon Juuri tuota autoglymin ainetta ja biltemasta löytyvää veneenkuomun kyllästysainetta.

Ennen ensimmäistä(autoglym) käsittelyä katto oli aina sateessa heti märkänä ja imi vettä kuin tiskirätti. Autoglym käsittelyn jälkeen katto ei tuntunut "vettyvän" millään ja vesi helmeili pinnasta pois niinkuin kuuluukin. Eli tämä aine siis todella toimii!

Tästä noin reilun vuoden päästä koitin piruuttani biltmannista löytyvää halpuri veneenkuomun kyllästysainetta. Tämä oli todellakin virhe, se on aivan täyttä paskaa ja huonon suihkepullon takia tätä tervaa lensi myös aavistuksen maalipinnalle ja takaikkunamuoviin mistä sitä ei meinannut helvetilläkään saada pois. Varmasti ekat 10 vesitippaa helmeilevät kyllä tuosta pinnasta pois, mutta sitten katto alkaa vettyä. Järkyttävää paskaa, älä osta.

Autoglymin katonhoito setti maksaa 35-40euroa, mutta on kyllä joka pennin arvoista ja toimii.

Leave a comment:

• Tonton
    replied
    tarttis cäbin katto pestä,
    onko tuo glymin aine ollut voittamaton vai onko joku käyttänyt/löytänyt jonkin paremman menetelmän?

Leave a comment:

• Panu.K
    replied
    Itse kyllästin katon Autoglymin tuotteilla. Aikaa meni noin 1.5 h ja en huuhdellut kattoa pesuaineen jälkeen, vaan hinkkasin vain kostealla rätillä ja sienellä. Sen jälkeen vaan laitoin koko pullon sitä kylläste ainetta pintaan. Katto ei ole laikukas ja pitää hyvin vettä.

Leave a comment:

• tmth
    replied
    Originally posted by Heguli View Post
    Ja kyllä autoglymin pesuaine pitää huuhtoa pois ennen suojaainetta, muuten saa ihailla läikikästä kattoa jonkin ajan kuluttua.
    Ei siinä ohjeessa kyllä käsketty mielestäni sitä erityisemmin huuhdella? Ei mulla ainakaan vielä eilen ollut katto läikikäs, tosin sunnuntaina vasta sen pesin.

Leave a comment:

• Heguli
    replied
    Mä en ainakaan pessyt uutta kattoa ennen suojakäsittelyä, kun eihän se edes ole likainen uutena. Ja kyllä autoglymin pesuaine pitää huuhtoa pois ennen suojaainetta, muuten saa ihailla läikikästä kattoa jonkin ajan kuluttua.

Autoglymin setti on muuten hyvä mutta tosiaan pesuaineen ja kyllästysaineen kulutus ovat tosi erilaiset, hyllyllyyn kun on jäänyt kolme purkkia pesuainetta ja yksi kyllästysaine parin vuoden käytön jäljiltä.

Leave a comment:

• tmth
    replied
    Originally posted by Soiled View Post
    Hyvältä kuulostaa. Vielä kysyn, että pitääkö tuo katto huuhdella kokonaan sen vaahdotuksen jälkeen vai antaa vain kuivua ja kyllästysaine päälle? Perkule, kun on joka paikasta tuo glymin kattoaine loppuunmyyty niin ei saa purkkia+ohjeita omiin käsiin
    En ainakaan itse sitä huuhdellut, eikä ohjeissa käsketty sitä huuhtelemaan. Sillä kostealla kankaalla sitä vaan hieroin, ja huuhtelin sitä kangasta välillä. Sen kyllästeen voi suihkia kuivaan tai kosteaan pintaan. Itse suihkin kosteaan.

Leave a comment:

Working...
X