Announcement

Collapse
No announcement yet.

Perän tunnistaminen ja sovituskelpoisuus e30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    Perän tunnistaminen ja sovituskelpoisuus e30

    1)Onko allaoleva perä nyt sitten iso vai pikkuperä?
    2)onko allaolevissa kuvissa näkyvä perä asennettavissa '84 318i:hin takakannen vaihtamalla?


    Search jumitteli omiaan joten m'oon pahoollani jos tästä on jo x+n topicia ennestään.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
  • Lötkö
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 644
    • Keskisuomi

    #2
    Eikös tuo ole e28:sta pikkuperä? Takakannen vaihdolla e30:iin.

    Comment

    • mortimer
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 1079
      • Satulinna kaukomaan

      #3
      E28 typ188 perää on sitten kahdella eri kuorella. Uudempi on samanlainen kuin E30:ssä, mutta vanhemmassa kuoren takapäässä on yläpuolella n.2cm "hyppyri". Vanhanmallin takakansi on n.2cm korkeampi ja tämän mallin perä ei sovi E30... sisäkalut voi toki vaihtaa E30 sopivaan malliin.
      E28-ammattilaiset osavaat sanoa perän takakannakkeen perusteella kumpi perä kyseessä, toki sivulta otetusta valokuvasta saattaa maallikkokin nähdä eron kuoressa helposti.

      i3S -20
      E30M3 slotcar 1:32
      XKE FHC 1971
      Mgb Gt -66
      T6 -19
      E91 -08

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #4
        Originally posted by mortimer View Post
        E28 typ188 perää on sitten kahdella eri kuorella. Uudempi on samanlainen kuin E30:ssä, mutta vanhemmassa kuoren takapäässä on yläpuolella n.2cm "hyppyri". Vanhanmallin takakansi on n.2cm korkeampi ja tämän mallin perä ei sovi E30... sisäkalut voi toki vaihtaa E30 sopivaan malliin.
        E28-ammattilaiset osavaat sanoa perän takakannakkeen perusteella kumpi perä kyseessä, toki sivulta otetusta valokuvasta saattaa maallikkokin nähdä eron kuoressa helposti.
        Eli osaatko noista mun laittamista kuvista sanoa onko se uudempi vai vanhempi.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • Tzeimi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 2067
          • Banshee - Jyväskylä

          #5
          ns. korkeakuorisessa perässä ylempien ja alempien takakannen kiinnitysreikien etäisyys n. 220 mm äkkiä mitattuna. Ero on selkeä matalakuoriseen verrattuna. Kuvasta on paha sanoa, mutta takakannen perusteella väittäisin kyseessä olevan juurikin tuon matalemman version. Mitenköhän 4-pyttysen vetarit istuu type 188 perän laippoihin?
          Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
          & 02 tulpo saniteetti dyno




          Älä väkisin, ota isompi vasara.
          If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

          Comment

          • 325E
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 1227
            • LAHTI

            #6
            Se on E34 520i perä

            Originally posted by petrolhead View Post
            1)Onko allaoleva perä nyt sitten iso vai pikkuperä?
            2)onko allaolevissa kuvissa näkyvä perä asennettavissa '84 318i:hin takakannen vaihtamalla?


            Search jumitteli omiaan joten m'oon pahoollani jos tästä on jo x+n topicia ennestään.
            Se näyttäs olevan E34 520i perä ja jos sitä ei Laihialla edes ymmärretä syytön minä siihen olen jos vaan lusikalla on annettu ja näin ollen se ei voi olla E30 tai E28 perä koska valusta sen eron huomaa....ja se on ns. isoperä eli 6-pulttinen vaikka siitä on E34 malleissa vielä isompi 8-pulttinen perä..kaikkihan tiesimme että, 4- pulttinen oli pienin perä.
            Lisäksi perässä olevan nopeusanturin pistoke on ns. piikkimallinen se kertoo myös perän olevan uudempi kuin E28 perän siinä ne vastaavasti on laattapistokkeella. ja tarkista perän välitys jos se on 4.45 se on E34 520i perä....vuosimalliksi veikkaan 1988-1990.
            Asennettavuus on sitä että,vaikka tämä kuulostaa hullulta on monesti E34 518i perä jostakin syystä kehtomallinen varsinkin jos vuosimallit on 1990 ja siitä eteen päin ja niin se sinulla kuvassa oleva perä ei sitten käy..tarkista mikä on takapalkkisi malli....niin sen mukaan edetään...

            325E
            Last edited by 325E; 09-12-2007, 11:13.

            Comment

            • jani1632
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 2243
              • Etelä-pohjanmaa

              #7
              Originally posted by 325E View Post
              Se näyttäs olevan E34 520i perä ja se on ns. uudempaa valua sivussa valurautavalussa ylhäälläsivussa pyöreänmuotoiset kohovalut sivuissa molemmilla puolilla ja näin ollen se ei voi olla E30 tai E28 perä koska valusta sen eron huomaa....ja se on ns. isoperä eli 6-pulttinen vaikka siitä on E34 malleissa vielä isompi 8-pulttinen perä..kaikkihan tiesimme että, 4- pulttinen oli pienin perä.
              Lisäksi perässä olevan nopeusanturin pistoke on ns. piikkimallinen se kertoo myös perän olevan uudempi kuin E28 perän siinä ne vastaavasti on laattapistokkeella. ja tarkista perän välitys jos se on 4.45 se on E34 520i perä....vuosimalliksi veikkaan 1988-1990.
              Asennettavuus on sitä että,vaikka tämä kuulostaa hullulta on monesti E34 518i perä jostakin syystä kehtomallinen varsinkin jos vuosimallit on 1990 ja siitä eteen päin ja niin se sinulla kuvassa oleva perä ei sitten käy..tarkista mikä on takapalkkisi malli....niin sen mukaan edetään...

              325E
              Mitä helvettiä sä horiset,kuvassa oleva perä ei ole "kehto"-mallin murikka vaan mallia joka on suoraan asennettavissa E30:seen takakantta vaihtamalla!
              Ja jos huomasit tässä ollaan perää asentamassa E30:seen,ei E34:seen!
              Tallin täytteet:
              E70 3.0d -09
              E34 540ia -94
              E39 520d -00
              E39 528i M-sport -00
              E60 520i -04
              E30 -86
              E61 520da -09

              Comment

              • 325E
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 1227
                • LAHTI

                #8
                ymmärsin väärin

                Originally posted by jani1632 View Post
                Mitä helvettiä sä horiset,kuvassa oleva perä ei ole "kehto"-mallin murikka vaan mallia joka on suoraan asennettavissa E30:seen takakantta vaihtamalla!
                Ja jos huomasit tässä ollaan perää asentamassa E30:seen,ei E34:seen!
                Ymmärsin väärin anteeksi..... en hokannut että, olet laittamassa sitä E30:seen etkä E34:seen miten ensin ymmärsin..asia ok


                325E

                Comment

                • Racink
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2004
                  • 840
                  • Jkl

                  #9
                  Originally posted by Tzeimi View Post
                  Mitenköhän 4-pyttysen vetarit istuu type 188 perän laippoihin?
                  Hienosti...

                  Originally posted by 325E View Post
                  ...uudempaa valua sivussa valurautavalussa ylhäälläsivussa pyöreänmuotoiset kohovalut sivuissa molemmilla puolilla...
                  Voisko enää selvemmin asiaa artiguloida..

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎