Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 325i alusta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ropo
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 648

    e30 325i alusta

    Ostin sitten uuden kesäauton. Alkuperäisen e30 325i.
    Ensimmäisenä olis tarkoitus parantaa alustaa ja ajattelin vaihtaa puslat. Nyt kiinnostaa että mitkä puslat sinne kannattaa laittaa? En tosiaankaan halua mitään kivirekeä siitä autosta mutta jämäkkä se saisi silti olla.
    Sitten mietin myös että kannattaisiko vaihtaa myös kaikki nivelet samalla kun osa ainakin on väljiä vai vaihtaisiko vaan nuo väljät?
    Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!
  • ropo
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 648

    #2
    Onko tietoa?
    Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

    Comment

    • Esko
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 11675
      • Kouvola

      #3
      Alustaksi esim. H&R Cup Kit 60/40mm madalluksella. Tietty jos rahaa löytyy, niin samantien sitten laittaa säädettävän.

      Jos et autosta halua kivirekeä, niin voit unohtaa powerflexit yms. uretaanipuslat eli vakioilla menee. Poikkituki jämäköitti keulaa ainakin omasta mielestä huomattavasti ja varsinkin mutkissa etupyörissä oli parempi pito.

      Comment

      • GOOFY
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 4139
        • .

        #4


        taakse vaihdat osat 3 ja 9 ja ei kai se haittais vaikka vaihtais samalla perä murikan kannatin kumen sekä koiran luut vakaajaan...



        eteen osa 8 ja pallonivelet, raide tangon päät sekä vakaajan hilut

        eipä siellä kovin hirveesti nuita puslia ole.
        Last edited by GOOFY; 06-11-2007, 18:04.
        E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

        Comment

        • BMDoubleJuu
          Newbiemmer
          • Sep 2007
          • 7
          • Vantaa

          #5
          Tuo etupää näyttäisi siltä, että pyöräkulmia ei tarvitse säätää iskunvaimentimien vaihdon jälkeen, vai pitääkö? Toisaalta jousien (erilaisten) vaihdon jälkeen ilmeisesti täytyy?
          BMW 325 Cabrio -86

          Comment

          • GOOFY
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 4139
            • .

            #6
            Originally posted by BMDoubleJuu View Post
            Tuo etupää näyttäisi siltä, että pyöräkulmia ei tarvitse säätää iskunvaimentimien vaihdon jälkeen, vai pitääkö? Toisaalta jousien (erilaisten) vaihdon jälkeen ilmeisesti täytyy?
            auraus kulmaa voi tietenkin eestä säätää mut mitään muuta säätöjä e30:ssä ei ole alkuperäisillä osilla.

            eli iskarien vaihdon jälkeen et voi eikä tarvikkaan säätää mitään...

            ja campperia ei voi sätää madallus jousien laiton jälkeen.
            E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

            Comment

            • BMDoubleJuu
              Newbiemmer
              • Sep 2007
              • 7
              • Vantaa

              #7
              Tarkoitinkin aurausta. Jousien vaihto ilmeisesti muuttaa tukivarren kulmaa, jolloin raidetankojen pituus ei enää ole oikein?
              BMW 325 Cabrio -86

              Comment

              • GOOFY
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 4139
                • .

                #8
                Originally posted by BMDoubleJuu View Post
                Tarkoitinkin aurausta. Jousien vaihto ilmeisesti muuttaa tukivarren kulmaa, jolloin raidetankojen pituus ei enää ole oikein?
                no ei kai siitä nyt mitään haittaakaan ole vaikka ne käy säädättään kohilleen
                E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                Comment

                • jannmann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 5857
                  • Joccis City

                  #9
                  Originally posted by ropo View Post
                  Ostin sitten uuden kesäauton. Alkuperäisen e30 325i.
                  Ensimmäisenä olis tarkoitus parantaa alustaa ja ajattelin vaihtaa puslat. Nyt kiinnostaa että mitkä puslat sinne kannattaa laittaa? En tosiaankaan halua mitään kivirekeä siitä autosta mutta jämäkkä se saisi silti olla.
                  Sitten mietin myös että kannattaisiko vaihtaa myös kaikki nivelet samalla kun osa ainakin on väljiä vai vaihtaisiko vaan nuo väljät?
                  Uusi sinne taka-akseliin kaikki puslat(myös tukivarret) ja myös vakaajan kumit ja koiranluut.
                  Takapalkin isonjen kumien vaihdon yhteydessä vaihda sinne myös ne isot prikat e30 M3 mallista. Ne tukevat kumipuslaa vakiota paremmin.

                  Eteen myös alatukivarsiin uudet takimmaiset kumit (jos muut nivelet on ehjiä, ei niitä tietenkään tarvitse vaihtaa)
                  Myös etuvakaajan kumit ja koiranluut vaihtoon.

                  Noilla osilla kaikki kerralla vaihdettuna auton ajettavuus paranee mielettömästi ja pysyy mukavana kun käytät alkuperäisiä puslia.
                  Ero 20v vanhoihin on mieletön.
                  Aprilia RSV4

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎