Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 -88 1.8

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pakosarja
    Newbiemmer
    • Aug 2004
    • 19

    E30 -88 1.8

    Heti alkuun täytyy sanoa että minäkin olen nyt liittynyt iloiseen joukkoonne teidän....ostin nimittäin ensimmäisen bemarini!

    Joo elikkä ajattalin laittaa harkinnasta huolimatta tämän threatin ongelma puolelle, koska kyseisessäni autossa ei juuri muuta olekkaan enkä jaksanut laittaa jokaiselle kysymykselleni eri threattia!

    Kertokaahan esimerkiksi mikä on syt. enn. , venttiilivälykset, bensapumpun tuotto, kaikki mahdolliset tiedot pierpuring:ing kaksikurkkuisesta kaasarista ja siihen kuuluvista alipaine kelloista jotka on sähköisesti ohjattuja ja se vähän muutakin, mahdollisia tyyppivikoja ja mitä nyt mieleen tulee kullakin...yms paljon...

    Sorkittuani autoa nyt muutaman päivän olen huomannut, että mittariston lämpötilaa osoittava mittari on ilmeisesti ollut fiasko jo tehtaalta lähtiessä?

    Eli mittari vemppuu ja vaappuu aina silloin tällöin ajossa...olenko oikeassa että johtunee mittariston päästä eikä lämpötila-anturista(koneen päässä)?

    Toinen asia mikä askarruttaa on mielestäni korkea käynti lämpö...mikäli nyt mittariini voi yhtään luottaa käy kone tyhjillään noin 15min. startin jälkeen jo todella kuumana...

    Ja heti "netti tietäjille" voin kertoa että syylärissä on vettä ja se ei sieltä kulu!

    Kolmantena listaisin käynti häiriöitä...

    Epäilisin, että juuri pierupurkki on syynä näihin...Auto lähtee erinomaisesti kylmällä käyntiin mutta ei kestä kylmänä eikä kuumana alku kaasua juuri lainkaan...

    Vika ilmenee liikkeelle lähdettäessä juuri kun auto on liikahtamassa kone sammahtaa täysin ja auto vain nytkähtää??? Saman se tekee jos onnistuu saamaan auton liikeelle (75% se onnistuu) ajaa vaikka 3 vaihteella ja laittaa hanat auki ensin alkaa kiihtymään sitten sama ilmiö kuin liikkeelle lähdettäessä ja taas alkaa kiihtymään??

    Epäilin kaasaria tai ainakin kaasarin kiihdytyspumppua, koska nyt on ilmansuod, tulpat, johdot ja jakaja uudet eli kipinää tulee ja sytkä on säädetty noin suunnilleen, koska en sitä sytt.enn löytänyt, mutta kokeiltuani hieno säätää jakajasta kääntämällä ei vika poistunut joten se, että en saanut säädettyä sytkää täysin kohdalle ei voi johtaa kyseiseen nykimiseen!

    Tässä nyt vähän maistiaisia niitä haluaville!
    Mikä tämä on?
  • IvvN
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 3078
    • HelSINKI

    #2
    Tohon mittarin ongelmaan yksi ratkaisu saattaa olla se mittaristossa oleva akku. Jos se on loppu, niin lämpömittari näyttää vähän omia joskus. Jos sulla palaa ne ispection ja service valot koko ajan eikä niitä saa nollattua, niin akku on varmasti mennyttä. vaihda akku mittaristossa. Sen saa Laakkoselta aika halvalla. Jos lämpömittari näyttää vieläkin omia, niin vika voi olla anturissa tai jossain muualla.
    Luxusta elämään - KhreliX Design verhoomo
    www.kxd.fi

    Mahdollisesti maailman paras verhoomo

    Comment

    • Pakosarja
      Newbiemmer
      • Aug 2004
      • 19

      #3
      [quote="IvvN"] jos sulla palaa ne ispection ja service valot koko ajan eikä niitä saa nollattua quote]

      Mitenkäs muuten ne saa nollattua...muistelin,että kun yhdistelee pistokkeen 1 ja 7 napaa noin 10 sek. virrat päällä niin nollaantuu?
      Mikä tämä on?

      Comment

      • Axum
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 4416
        • Kuopio

        #4
        heivaa se piurburkki mäkeen ja hanki jostain weber (32/43 dmtl tai 32/36 dgv).. niin toimii, venat on 0,25 kuumana ja syt.ennakko 25 astetta eykk/2500rpm, kannattaa tarkistaa taka-akselin puslat.. ne on aika heikoilla ja lämppärin puhallin.. itselläni ei ole akkuja mittaristossa ollenkaan kun siellä on sisälle sellanen jumpperi josta saa "mukamas" huoltoilmaisimen pois päältä... mutta toimi silti, ja se nollataan 7 nasta maahan ja virrat päälle 12 sekunniksi
        - E30 325i M52B28TU Cabriolet
        - E39 528ia
        - KUOPION PUTKIMIEHET -team
        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

        Puretaan 520ia -97
        https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎