Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 mtech2 kylkimuovit irti/kiinni? Ruostuu? Lämpömittarin vajaatoiminta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • grz
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2003
    • 274
    • Helsinki

    e30 mtech2 kylkimuovit irti/kiinni? Ruostuu? Lämpömittarin vajaatoiminta?

    Tälläistä olisi 1990 325:ssä,

    Mitenkäs nuo M-Technik2-muovipalat ovat kiinni kyljessä? Nuo ovien palaset ja helmat olisi varmaankin hyvä irroittaa ja tarkastaa, onko alla ruostetta? Onkos kokemuksia, ovatko yleensä taipuvaisia ruostumaan?
    Kamat ovat olleet kiinni tehtaalta asti.
    Minkälainen kiinnitys niillä on? Saako niitä irti/kiinni ilman ihmeempiä ongelmia?

    Toisena, lämpömittari ei nouse aivan suoraksi ylöspäin, vaan jää hieman sen alle. Voiko tämän korjata jotakin vaihtamalla? Mitään väpätystä, äkkiliikkeitä, täyspimentymistä tai muuta ei ole. Koitin searchia, mutta tämmöistä versiota mittarin toimintaongelmasta ei näkynyt.
    1990 325i M Technic II
    2016 420d Gran Coupe
    ex:2006 330d M Sport
    ex:2004 325i M Sport
  • Dualfun
    Moderator
    • Jan 2003
    • 17845
    • PKS

    #2
    Ruosteesta: Jos on ruostetta niin todennäköisimmin sitä on takakaaressa kylkipalan alla.

    Ovipalat: Alhaalla käännettävät koukut (tasapää käteen), ylhäällä painonastat (repäise ja toivo ettei hajoa kiinnikkeet)

    Takapalat: Renkaiden eestä niitit pois, ylhäältä taas repäisemällä, alhaalla "koukut" joilla tarttuu helmoihin kiinni

    Etupalat: Renkaiden takaa ruuvit auki, ylhäältä repäise, alhaalla taas helmaan "koukut"

    Helmat: Alhaalta muovisoljet auki (hajoaa melko varmasti), takana yksi painonnasta renkaan edessä (saattaa olla "listan" kohdalla myös mutteri pelli läpi ylhäällä) ,edessä etupalan alla kaksi painonastaa korin läpi. Yläpäästään muuten helmat ovat kiinni suoraan sivuille osoittavilla lirpakkeilla, joten kun muut irti, vedä helmoja ulospäin.

    Lämpömittarista: Melko normaalia, saattaa johtua ihan anturistakin, mutta voi olla myös mittariston liitoksista (huono kontakti) tai mittariston akuista. Saattaa toki olla, että sulla on visko jumissa, ilmaa järjestelmässä tai termarissa vikaa. Oli miten oli, omat kokemukset ovat osoittaneet että termarin vaihto saattaa muuttaa tilannetta huonommaksi tai paremmaksi. Ei stressiä siis
    Last edited by Dualfun; 16-11-2007, 15:25.
    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
    E28 ///M535i '87 zinnoberrot
    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
    ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
    ½
    G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
    Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
    Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

    Comment

    Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎