Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 318i M40 käyntiongelmat...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jones69
    BTCF Member
    • Dec 2005
    • 510
    • Myrskylä

    e30 318i M40 käyntiongelmat...

    Tulipa hommattua tuollainen 318i touring...

    ...Jossa on varsin mielenkiintoinen käynti ongelma. Auto lähtee käyntiin, ei käy tyhjäkäyntiä ja kun kaasun kanssa pitää käynnissä kierrokset hyppii n.1000 kierroksella. Aivan kun pistäis sytkää kokonaan poikki n. sekunnin välein, joka seurauksen auto iskee myös mukavasti putkeen?! Auto tekee samaa myös ajossa joka on hieman vaikeata kun nykii tuollain! Kokeilin myös ottaa ilmamäärämittrin johdon pois ihmetellekseni että sieläkö vika, mutta auto käy aivan samalla lailla johto irroitettuna?! No ajettuani autoa n.100m vika katosi kokonaan mutta silti kiinnostaisi tietää että mistähän tuon vian etsii ennen kun ottaa auton käyttöön... Myöskään kierroslukumittari, kulutusmittari ja moottorin lämpömittari ei toimi, mutta tämä voi johtua myös e30:sen perus mittaristovioista. On kuulema nuo mittarit olleet jo pidempään mykkinä tai no joskus toimii ja joskus ei... Olen kyllä katsonut noita nykimisvika topicceja mutta täysin vastaavaa en ole löytänyt... Jos jollain hyviä ideoita niin otetaan mieluisasti vastaan :think

    Kiitoksia jo etukäteen!
    E91 320d ///M-Sport "Voll"

    E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"
  • mika68
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1966
    • ......

    #2
    Originally posted by jones69 View Post
    Tulipa hommattua tuollainen 318i touring...

    ...Jossa on varsin mielenkiintoinen käynti ongelma. Auto lähtee käyntiin, ei käy tyhjäkäyntiä ja kun kaasun kanssa pitää käynnissä kierrokset hyppii n.1000 kierroksella. Aivan kun pistäis sytkää kokonaan poikki n. sekunnin välein, joka seurauksen auto iskee myös mukavasti putkeen?! Auto tekee samaa myös ajossa joka on hieman vaikeata kun nykii tuollain! Kokeilin myös ottaa ilmamäärämittrin johdon pois ihmetellekseni että sieläkö vika, mutta auto käy aivan samalla lailla johto irroitettuna?! No ajettuani autoa n.100m vika katosi kokonaan mutta silti kiinnostaisi tietää että mistähän tuon vian etsii ennen kun ottaa auton käyttöön... Myöskään kierroslukumittari, kulutusmittari ja moottorin lämpömittari ei toimi, mutta tämä voi johtua myös e30:sen perus mittaristovioista. On kuulema nuo mittarit olleet jo pidempään mykkinä tai no joskus toimii ja joskus ei... Olen kyllä katsonut noita nykimisvika topicceja mutta täysin vastaavaa en ole löytänyt... Jos jollain hyviä ideoita niin otetaan mieluisasti vastaan :think

    Kiitoksia jo etukäteen!
    Katsoppas ensin noi jutut:http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=118974



    Jos olis jotain hyötyä:think

    Comment

    • jones69
      BTCF Member
      • Dec 2005
      • 510
      • Myrskylä

      #3
      Noh... Tulipa nuokin nyt luettua mutta vika on aikalailla erillainen kun noissa... Korostan että auto käy kaikilla pytyilla ja ulkolämpötilalla eikä moottorin lämmöllä ole vaikutusta asiaan... Edellinen omistaja oli ajanut autoa tuollaisena pätkivänä parisenkymmentä kilometriä päästäkseen kotiin... Auto oli ruvennut käyttäytymään näin kesken ajon!? Tuossa ennen omaa ajoa heiluttelin myös kampiakselin asentotunnistimen ja induktioanturin piuhoja mutta ei ainakaan juuri silloin auttanut... Mutta tästä tilanteesta n. 5 min eteenpäin auto toimi aivan normaalisti n.30km matkan ja tänäänkin pyöräytin käyntiin ja heitin lenkin ilman mitään ongelmia!!! Täytyypä tutkia ensinnäkin nuo piuhat ettei ota välillä johkin maihin jne. Autoon on vaihdettu viime kesänä tyhjäkäyntimoottori käynti ja käynnistysongelmien vuoksi...
      E91 320d ///M-Sport "Voll"

      E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"

      Comment

      • jones69
        BTCF Member
        • Dec 2005
        • 510
        • Myrskylä

        #4
        Niin ja tietenkin voisihan tuosta yrittää lukea nuo vikakooditkin kun kerta laitteetkin on Vikaa on vain nyt aika vaikeata etsiä kun se ei ole "päällä"... Niin ja jos jostain löytyis kaaviot tälläiseen "uudempaan" m40 moottoriseen niin ne olis tarpeen... kiitos jo etukäteen!
        Last edited by jones69; 19-11-2007, 22:26. Reason: lisää juttua...
        E91 320d ///M-Sport "Voll"

        E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎