Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 320i pientä näpertelyä, muutama tekninen kyssäri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janzki
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 4947
    • Lohja

    E30 320i pientä näpertelyä, muutama tekninen kyssäri

    Käsiin siunaantui tuollainen 320i -89 jossa koppa on vielä kohtuu kunnossa mutta motti käytännössä korjauskelvoton.

    Tästä saatiinkin sitten idea että lyödään keulille M50B25 kone mutta hiukan on epäselvää jotta mitä pitää vaihtaa/laittaa että auton saa katulailliseksi.

    Seuraavaa olen onnistunut foorumilta jo löytämään, korjatkaa viisaammat jos menee aivan metsään..

    - E21 jarrutehostin tarvinnee vaihtaa tilalle, jotta M50:n imusarja mahtuu ilman sorvauksia kohdilleen..Tuosta tehostimestakin piti jotain tappia lyhentää 8cmm..?

    - E28 moottorinkumit käyvät suoraan, toinen vain 180astetta ympäri..?

    - M20:sen laatikkoa käy jos haluaa, mutta lyön suoraan M50:n loodjun kyllä kaikkineen

    - Kartaani vaatii lyhennyksen, ilmeisesti fiksumpaa lyhennyttää kuin koittaa metsästää muuta, lopputulos kuitenkin sama..

    - Jarrut?? Tässähä on levyt edessä ja rummut takana..Mitä vaatii vaihtoon..? Tarkka osaluettelo olisi hyvä..

    - ABS, pitääkö olla, mitä muutoksia vaatii?

    - Kone, tarvitseeko muita muutoksia kuin e34 öpohja jne..? Helpointa lienee ostaa koko motti e34:kun keulilta..?


    Kommentteja siitä en kaipaa että käytä searchia, pastetkaa linkkejä jos jossain on tyhjentävästi selitetty moiset. Saksa ei hirmu hyvin myöskään taivu joten
    Mutta niitä kiitän jo etukäteen jotka viitsivät asiallisesti vastata kysymyksiin sekä kertoa jos tuossa hommassa on jotain muuta mihin kannattaa kiinnittää huomiota, Kiitos !
    Sähköposti.
    IG: janzki_
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #2
    [QUOTE=Janzki;1099017
    - M20:sen laatikkoa käy jos haluaa, mutta lyön suoraan M50:n loodjun kyllä kaikkineen[/QUOTE]

    M50 lootassa 5. suora, joten kaipaa harvan perän. Esim. 3,25 väityksellinen 528i e28:sta.

    Comment

    • Janzki
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 4947
      • Lohja

      #3
      Jees jees, välityksiä sun muita katsellaan sitten kun auto saadaan leimattua ja liikkeelle.

      Sen verran sain selville, että absit tämä kaipaa, osat onkin jo suunnilleen tiedossa;
      Abs pumppu, abs poksi (missäs tämä muuten on?), 325i etuakselisto vakaajineen, 325i taka-akselisto vakaajineen, abs-vetarit..Olikohan muuta..?

      Oiskos jossain tuon absien johdottamiseen tietoutta sun muuta..?
      Sähköposti.
      IG: janzki_

      Comment

      • Tonton
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 9101
        • Raisio

        #4
        e36:sen koneen korvakkeet ja tosta jarrutehostajasta 7-8mm pois (toiset sanoo 7 toiset 8) ite en oo tehny ni en tie.
        www.e30.de löytyy sähköihin ohjeet.
        oliko se niin että tohon laatikkoon pitää vaihtaa m20:stä se kardaanin vastakappale jos käyttää auton omaa kardaania. joku kertoo jos tietää en muista tarkkaan.

        tuolta löytyy kyllä tästäkin aiheesta tuollainen lyhennetty versio, että searchi käyttöön vaan
        sigpic
        M-B Vito -22
        Transit Custom -18
        Yamaha vx ho cruiser -22
        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
        [email protected]

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎