e30 325 cabrioon tehoja?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJCabrio
    Newbiemmer
    • Dec 2007
    • 3

    #1

    e30 325 cabrioon tehoja?

    mikä olis järkevin ratkasu millä tollaseen sais tehoja? auto on vm.-91 ja vähäpäästönen... koneen vaihto ainut paras ratkasu?
  • -vellu-
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 145
    • Laukaa

    #2
    käytä searchia ja lue tekniikka puolelta m20 ylikoko topic!
    E30 320i -86 r.i.p
    E30 325i -89 projekti

    "Vauhti on jumala, autoni on kirkkoni ja BMW on uskontoni jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille iikenteen pakanoille ja vääräoppisille"

    Comment

    • JJCabrio
      Newbiemmer
      • Dec 2007
      • 3

      #3
      juu olen kyllä lueskellu, mutta meinaan sitä että saisko noista uudemmista koneista enempi ja helpommal tehoi irti?

      Comment

      • Tonton
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 9101
        • Raisio

        #4
        mitä ite oon tutkiskellu ja miettiny kun on vastaava tilanne tossa omassa 320:ssä ni ton m50/m52
        b25/28 mosan asentaminen olis jäkevin luotettavuuden kannalta ja luultavasti hintansakin puolesta.

        tohon 28:siin jotkut on ottanu nokilla ja uudella ohjauksella ainakin sen 240hv
        mikä sulle on vähemmän tietty ku mulle (melkeen puolet) ja on se kuitenkin tehtaan valmispaketti ettei purkaa moottoria ja teetellä osia uudelleen.
        ja aika paljon pienemmällä bensan kulutuksellakin pääsee jos haluaa
        m50b25 jotain 8l paikkeilla.
        ja sullahan olis noi alustan osatkin olis kunnossa kun taas itsellä ne on hankittavana->rahaa lisää
        mutta onko tää sitä harratamista niin siitä voi olla montaa mieltä.
        Last edited by Tonton; 26-12-2007, 14:58.
        sigpic
        M-B Vito -22
        Transit Custom -18
        Yamaha vx ho cruiser -22
        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
        [email protected]

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17797
          • Jämsä

          #5
          Originally posted by JJCabrio View Post
          juu olen kyllä lueskellu, mutta meinaan sitä että saisko noista uudemmista koneista enempi ja helpommal tehoi irti?
          kuinka paljon ajattelit sijoittaa rahaa? M50b25 koneesta 190-200hv ja b28 koneesta imusarjan vaihdolla n.210-220hv (tosin ei mikään bolt on) :think

          M50b25 konetta mukavamman saat varmasti ihan M20 koneesta, kun laitat 2,7 kampuran ym... samalla koneen täysi remontti, niin eipä ole siitäkään huolta vähään aikaan. sitten budjetista riippuen kannen virtauksien parannusta, nokkaa ym.
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • M325i
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 1531
            • Etelä-pohjanmaa

            #6
            Originally posted by bemu2000 View Post
            kuinka paljon ajattelit sijoittaa rahaa? M50b25 koneesta 190-200hv ja b28 koneesta imusarjan vaihdolla n.210-220hv (tosin ei mikään bolt on) :think

            M50b25 konetta mukavamman saat varmasti ihan M20 koneesta, kun laitat 2,7 kampuran ym... samalla koneen täysi remontti, niin eipä ole siitäkään huolta vähään aikaan. sitten budjetista riippuen kannen virtauksien parannusta, nokkaa ym.
            Millä perusteella m5025 konetta mukavamman saat m20 koneesta,jos m50 on heppoja jo vakiona 192 ja m20 170 niin m20 saa laittaa jo aika paljon rahaa nokka,peltisarja,puristukset ylös ja uudelleenohjelmointi ruiskuun että siitä saa samanverran kun m50b25 on vakiona jo,tosin 190-205 heppaa tulee m20 vaparina 2.5-2.7L helposti jos tietää mitä tekee,mutta alkup.kirjoittajan auto on vähäpäästöinen eli esim. schrick 284 nokalla yms ei mene enää päästöistä läpi taatusti ja m20 vakionokka tuskin ei kovin pitkälle riitä. ja m50 on valmiiksi vähäpäästöisen arvoihin menevä 192 hepalla.
            Toki sen jälkeen se on tekniikanvaihtopommi
            E30 ja E46 ///M

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17797
              • Jämsä

              #7
              Originally posted by vwtyp1 View Post
              Millä perusteella m5025 konetta mukavamman saat m20 koneesta,jos m50 on heppoja jo vakiona 192 ja m20 170 niin m20 saa laittaa jo aika paljon rahaa nokka,peltisarja,puristukset ylös ja uudelleenohjelmointi ruiskuun että siitä saa samanverran kun m50b25 on vakiona jo,tosin 190-205 heppaa tulee m20 vaparina 2.5-2.7L helposti jos tietää mitä tekee,mutta alkup.kirjoittajan auto on vähäpäästöinen eli esim. schrick 284 nokalla yms ei mene enää päästöistä läpi taatusti ja m20 vakionokka tuskin ei kovin pitkälle riitä. ja m50 on valmiiksi vähäpäästöisen arvoihin menevä 192 hepalla.
              Toki sen jälkeen se on tekniikanvaihtopommi
              ei ole M50 mylly enää mikään bolt on paketti ja mukavammin alhaalta vääntävän koneen saa helposti M20:stä stroukkaamalla. nokaksi vaikka joku hillitty 272, niin ei tule ongelmia senkään suhteen ja tuleehan tuossa tosiaan remppa tehtyä samalla...
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • Tonton
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 9101
                • Raisio

                #8
                Originally posted by vwtyp1 View Post
                Toki sen jälkeen se on tekniikanvaihtopommi
                ei kannata mitään virittelyä tai tekniikan vaihtoa ajatella jos aikoo myydä 5v sisällä jos senkään jälkeen. mutta jos oletetaan että menee myyntiin ja olisit ostajan asemassa.
                toinen kertoo virittäneensä m20 tekniikkaa ja toinen asentaneen m50 tekniikan, kumman ottaisit?
                itse valitsisin avaamattoman m50 tekniikan
                sigpic
                M-B Vito -22
                Transit Custom -18
                Yamaha vx ho cruiser -22
                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                [email protected]

                Comment

                • M325i
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 1531
                  • Etelä-pohjanmaa

                  #9
                  Originally posted by Tonton View Post
                  ei kannata mitään virittelyä tai tekniikan vaihtoa ajatella jos aikoo myydä 5v sisällä jos senkään jälkeen. mutta jos oletetaan että menee myyntiin ja olisit ostajan asemassa.
                  toinen kertoo virittäneensä m20 tekniikkaa ja toinen asentaneen m50 tekniikan, kumman ottaisit?
                  itse valitsisin avaamattoman m50 tekniikan
                  Jos tiedetään että siellä m20 on hyviä palikoita sisällä ja hyvin tehty ja auto alkup. 325i niin ennemmin ottaisin sen viritetyn m20 koneisen auton. Jos auto on taas vaikka 316-320i tai vastaava välimalli +tekniikanvaihto m20/ m50 niin sitten mielummin sen m50:sen.
                  E30 ja E46 ///M

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17797
                    • Jämsä

                    #10
                    Originally posted by Tonton View Post
                    ei kannata mitään virittelyä tai tekniikan vaihtoa ajatella jos aikoo myydä 5v sisällä jos senkään jälkeen. mutta jos oletetaan että menee myyntiin ja olisit ostajan asemassa.
                    toinen kertoo virittäneensä m20 tekniikkaa ja toinen asentaneen m50 tekniikan, kumman ottaisit?
                    itse valitsisin avaamattoman m50 tekniikan
                    se 300tkm ajettu mikälie M50 motti on sitten parempi vaihtoehto? tuskin kannattaa jotain tuntematonta M50 mottiakaan lähteä avaamatta asentamaan... eri asia sitten, jos on päässyt ajamaan sen luovuttaneella autolla, jonka historia on tiedossa. :think M50 koneen remppa ei ole enää kovin halpaa touhua.
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17797
                      • Jämsä

                      #11
                      Originally posted by vwtyp1 View Post
                      Jos tiedetään että siellä m20 on hyviä palikoita sisällä ja hyvin tehty ja auto alkup. 325i niin ennemmin ottaisin sen viritetyn m20 koneisen auton. Jos auto on taas vaikka 316-320i tai vastaava välimalli +tekniikanvaihto m20/ m50 niin sitten mielummin sen m50:sen.
                      tämä on kyllä totta...
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • Tonton
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 9101
                        • Raisio

                        #12
                        Originally posted by bemu2000 View Post
                        se 300tkm ajettu mikälie M50 motti on sitten parempi vaihtoehto? tuskin kannattaa jotain tuntematonta M50 mottiakaan lähteä avaamatta asentamaan... eri asia sitten, jos on päässyt ajamaan sen luovuttaneella autolla, jonka historia on tiedossa. :think M50 koneen remppa ei ole enää kovin halpaa touhua.

                        kohtuus kaikessa. nyt vaan mentiin ääripäästä toiseen. vaikuttaahan se korinkin kunto varusteet yms. ainakin henkilö kohtaiseen valintaan ja kertoo omistajastaan usein jonkun verran joskus aika paljonkin.

                        mikä auton kanssa olis "halpaa"
                        vanhasta kun ei uutta saa vaikka mitä tekis

                        kuitenkin luotan saksalaiseen tehtaaseen enemmän kuin täkäläisiin asentajiin.
                        kaikki ollaan ihmisiä niin niitä erehdyksiä sattuu niin joko 200tkm ajettu ( siis toimivaksi todettu ) m50 kuin että 10tkm ajettu viritetty m20 jossa suunnilleen samat tehot ja kulutus entisestään kasvanut.
                        kun täällä viljellään sanaa search niin ystävät rakkaat käyttäkää sitä ja kertokaa yksikin topic jossa joku väittää ja todistaa että viritetty kone on kestävämpi kuin vakio.

                        itse pidän enemmän m20 tekniikasta kuin m50 mutta omasta mielestä fiksummaksi ratkaisuksi tulee laittaa m50 tai m52, jälkimmäisessä pääsee kait helpommalla kun laittaa uuden sytkän ni samalla hieno säätää sitä. nälän kasvaessa on silti potentiaalia lisähevosiin vaikka onkin vähä päästöinen.
                        muistan lukeneeni projektin m52b28 tekniikalla olevasta e30 touringista ja siitä irtosi 250hv suuntaan. tuo rupee olemaan siinä ja siinä mitä tosta m20 voi ottaa vielä "järkevästi" jolla tarkotan sitä ettei siellä pellin alla tarvi olla joka ilta vaihtamassa jotain tai säätämässä.

                        kertokaa jos ihan mettään oon menny ajattelemaan mut tälläsen johtopäätöksen mä oon saanu foorumia selatessa
                        Last edited by Tonton; 26-12-2007, 16:55.
                        sigpic
                        M-B Vito -22
                        Transit Custom -18
                        Yamaha vx ho cruiser -22
                        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                        [email protected]

                        Comment

                        • JJCabrio
                          Newbiemmer
                          • Dec 2007
                          • 3

                          #13
                          meinasin kun kaverilla olis tollasest e36 328 kone ni olisko semmost mahdollist saada kilpiin tos autos...?

                          Comment

                          • karhunen
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2004
                            • 490
                            • Helsinki

                            #14
                            Originally posted by JJCabrio View Post
                            meinasin kun kaverilla olis tollasest e36 328 kone ni olisko semmost mahdollist saada kilpiin tos autos...?
                            Onnistuu.
                            Muista kuitenkin että noissa M52-koneissa on ajonesto, jonka toimivaksi kikkailuun tarvitsee hieman tietotaitoa. Tietysti toisella/uudella moottorinohjauksellahan tuo pelaa. Tiedä sitten vanoksesta, mitkä aftermarket-systeemit sitä parhaiten tukee ?
                            Ex: E21 320/6 11/'78 fjord "UNU-444"
                            Ex: E30 316i 04/'90
                            Ex: E28 Hartge H5S "528i"

                            Comment

                            • Tonton
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 9101
                              • Raisio

                              #15


                              fraatista mallia.
                              oli tossa "vähän" muutakin ku nokat ja sytkä mut 261hv
                              sigpic
                              M-B Vito -22
                              Transit Custom -18
                              Yamaha vx ho cruiser -22
                              Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                              [email protected]

                              Comment

                              Working...
                              X