memebuy23buy

e30 325 cabrioon tehoja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • #BMW#
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 488
    • Espoo

    #16
    ite suosittelen koneen vaihtoa. On siinä hommansa tehdä mutta kuuluu tahän harrastukseen. Ja myynti hinta kyllä enemmän nouseekuin laskee jos m50 laitat.
    Mitä tehoihin tulee, m50:sta saa helposti tehoja. Kampi akseli vaihtoon ja säätöön=
    225hp. Näin minulle kävi, ja se vääntö tuntui oikeesti myös alhaalta 220nm/2000rpm.
    En voi kuin suositella!
    E38 pre 740i 4.4l Manual

    Comment

    • RiiQuu
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 1367

      #17
      Originally posted by JJCabrio View Post
      mikä olis järkevin ratkasu millä tollaseen sais tehoja? auto on vm.-91 ja vähäpäästönen... koneen vaihto ainut paras ratkasu?
      Meinasin kirjoittaa että remmiahdinsarja mutta huomasinkin ettei Rotrex enää valmista sarjaa ko. moottoriin.. www.rotrex.dk
      "Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
      - - -
      E30 325i Cabrio M-Technic I 1990
      Cäbi©

      E36 M3 Coupé 1996
      G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen

      Comment

      • Kwame
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2006
        • 322
        • Ylöjärvi

        #18
        saahan tuosta m20:sesta ihan kivan koneen, mutta rahaahan se vaatii. taitaa tulla kaikinpuolin halvemmaksi laittaa m50 keulille pienillä piristyksillä. itsellä juuri niinsanotusti työnalla m20b25->b27. eikös nimim. ZoMbiE:lla ole juuri schrickin 284/278 nokka ja oli saanut päästöistä läpi? tosin en tiedä oliko toi zombien auto vähäpäästöinen. m-sport:issa ainakin mainittiin että saa tuolla nokalla vähäpäästöisen läpi, mutta hilkulle menee. itse olen juuri tuota ks. nokkaa harkinnut ja autoni on vähäpäästöinen.
        e60 530d -04

        e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
        e36 320i coupe M-sport -94,
        e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
        e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88

        Comment

        • ZoMbiE
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2003
          • 2583
          • Lohja, Virkkala

          #19
          Originally posted by Kwame View Post
          saahan tuosta m20:sesta ihan kivan koneen, mutta rahaahan se vaatii. taitaa tulla kaikinpuolin halvemmaksi laittaa m50 keulille pienillä piristyksillä. itsellä juuri niinsanotusti työnalla m20b25->b27. eikös nimim. ZoMbiE:lla ole juuri schrickin 284/278 nokka ja oli saanut päästöistä läpi? tosin en tiedä oliko toi zombien auto vähäpäästöinen. m-sport:issa ainakin mainittiin että saa tuolla nokalla vähäpäästöisen läpi, mutta hilkulle menee. itse olen juuri tuota ks. nokkaa harkinnut ja autoni on vähäpäästöinen.
          Nokka on sama, mutta ei ole vähäpäästöinen. Toki katti kyllä jeesaa sitte päästöissäkin, mulla ei taas sitäkään ole. Mutta aivan rajoilla oli tuo oma viime katsastuksessa, toki mulla sotkee tuo 535:n ilmamäärämittari vielä pakettia...

          Saa nähdä mite ens kerral, sillon etuna kyllä täysin säädettävä moottorinohjaus...

          Comment

          • Jonsku
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 4647
            • Tuusula

            #20
            M50B28 tai M52B28, kumpi se nyt olikaan (?), on se fiksuin vaihtoehto tuohon. Läpi kierrosalueen vääntävä kone josta saa pikkumodeilla ~220hp / 300Nm, kulutus 7-8l/100km. Ehdottomasti järkevin paketti.
            Konepaketti täydellisenä ~2000€, menee kutakuinkin "bolt on" (E34 hiluilla) ja vanhasta tekniikasta saa ~1000€ eli ei ole edes kallista.
            Ajoneston ohittamiseen löytyy ohjeita netistä, periaatteessa ei tarvitse muuta kuin luovuttaja-auton virtalukon & avaimen, toimii hyvänä ajonestona samalla

            M20:ä kun lähtee virittämään tuonne +220hp tehoille ei 1000€ riitäkään enää "juuri mihinkään", tiivisteet, laakerit, nokka & jouset, kytkin, kampura, kiertokanget // männät, peltisarjat, läppärungot, moottorinohjaus / lastu jne jne jne.. rahavirta on loputon, tuloksena "uusi" kireä kone mutta käytettävyys ja kulutus aivan toista luokkaa kuin ed. mainitulla 2.8 konstruktiolla.

            Toki kyse on aina siitä että mitä itse hakee ja kuinka hyvin työkalut pysyvät kädessä, molemmat hyviä vaihtoehtoja
            ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
            ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
            ex. Alpina D10 Touring #33/94
            ... and many more

            Comment

            • Flart
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 433
              • Pilkanmaa

              #21
              Ite olen m20 koneen kannalla. Farkkuun olen hommannut m20b23 kammen ja 272 cat cams nokan ja super sprint peltisatsin, tarkoitus ois tehä sellanen mukava ajettava auto. Noilla osilla vois päästä ehkä n.180 heppaan, m50b25 suuttimilla.. Toisessa e30 325i bimmerissä mulla on m20b23 kampi, 0.25 ylikoko männät, 5kg vauhtipyörä, puristukset 10-11, kansi kaivettu, virtaa 316hp 12.2 nostolla(kansiset), nokka schrick 304 astetta 12.2 nostolla, billetin säädettävä nokkapyörä, m30b35 suuttimet, bp säädin, martelius peltisatsit, mega squirt, suora sytkä ja nyt on tulossa 45mm dbilas läppärungot. Auto on vielä vaiheessa, mut yritän saada sen partyihin valmiiksi
              Last edited by Flart; 27-02-2008, 11:55.
              Nykyiset.
              Bmw e34 m5 touring -94. Bmw e30 325i 24v touring -93. Bmw e34 525ix 4d sedan -93. Bmw e30 335i -85 (ratapommi projekti).

              Entiset.
              Bmw e30 325i -88. Bmw e34 535i -88. Bmw e30 325i -87. Bmw e30 327i -85. Bmw e30 318i -84. Bmw e21 315 -81. Bmw e12 528i -78. Bmw e28 525i -84.

              Comment

              • Kwame
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2006
                • 322
                • Ylöjärvi

                #22
                Originally posted by ZoMbiE View Post
                Nokka on sama, mutta ei ole vähäpäästöinen. Toki katti kyllä jeesaa sitte päästöissäkin, mulla ei taas sitäkään ole. Mutta aivan rajoilla oli tuo oma viime katsastuksessa, toki mulla sotkee tuo 535:n ilmamäärämittari vielä pakettia...

                Saa nähdä mite ens kerral, sillon etuna kyllä täysin säädettävä moottorinohjaus...
                aivan aivan. mulle kans toi 3.5IMM tulossa, et saa sitten nähdä miten klopin käy. puukka ehdotteli että venttiilienvälykset tarpeeks korkeelle päästömittauksen ajaks ja tolua tankkiin
                e60 530d -04

                e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
                e36 320i coupe M-sport -94,
                e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
                e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88

                Comment

                • JJT
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6694
                  • .......

                  #23
                  Originally posted by Flart View Post
                  Ite olen m20 koneen kannalla. Farkkuun olen hommannut m20b23 kammen ja 272 cat cams nokan ja super sprint peltisatsin, tarkoitus ois tehä sellanen mukava ajettava auto. Noilla osilla vois päästä ehkä n.180 heppaan, m50b25 suuttimilla.. Toisessa e30 325i bimmerissä mulla on m20b23 kampi, 0.25 ylikoko männät, 5kg vauhtipyörä, puristukset 10-11, kansi kaivettu, virtaa 316hp 12.2 nostolla(kansiset), nokka schrick 304 astetta 12.2 nostolla, billetin säädettävä nokkapyörä, m30b35 suuttimet, bp säädin, martelius peltisatsit, mega squirt, suora sytkä ja nyt on tulossa 45mm dbilas läppärungot. Auto on vielä vaiheessa, mut yritän saada sen partyihin valmiiksi
                  Tarkotatko tommi's billet nokkapyörää? Sopiiko motronic koneen pyöriä tuohon suoraan?
                  Myyn:
                  M10/20/52 E30-E36 osia

                  Comment

                  • BmwPunisher
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 7629
                    • Lemu

                    #24
                    ei mitään kuutosta, kun 3 litranen kasi pellin alle!
                    E70 X5 30d

                    Comment

                    • Flart
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 433
                      • Pilkanmaa

                      #25
                      Originally posted by JJT View Post
                      Tarkotatko tommi's billet nokkapyörää? Sopiiko motronic koneen pyöriä tuohon suoraan?
                      Kyllä se sopii, mut siitä joutuu ottaa lamelin kaa vähä kaposemmaksi sitä pyörijän metalli jalkaa. Itelle ei tule sitä ollenkaa ku on tuo suora sytkä
                      Nykyiset.
                      Bmw e34 m5 touring -94. Bmw e30 325i 24v touring -93. Bmw e34 525ix 4d sedan -93. Bmw e30 335i -85 (ratapommi projekti).

                      Entiset.
                      Bmw e30 325i -88. Bmw e34 535i -88. Bmw e30 325i -87. Bmw e30 327i -85. Bmw e30 318i -84. Bmw e21 315 -81. Bmw e12 528i -78. Bmw e28 525i -84.

                      Comment

                      • RiiQuu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 1367

                        #26
                        Originally posted by BmwPunisher View Post
                        ei mitään kuutosta, kun 3 litranen kasi pellin alle!
                        Niin mutta onnistuuko ns. "laillisesti" ?
                        "Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
                        - - -
                        E30 325i Cabrio M-Technic I 1990
                        Cäbi©

                        E36 M3 Coupé 1996
                        G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen

                        Comment

                        • Jonsku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 4647
                          • Tuusula

                          #27
                          Originally posted by RiiQuu View Post
                          Niin mutta onnistuuko ns. "laillisesti" ?
                          Onnistuuhan tuo, 3L, 218hp ja 210kg. Ainoa ongelma on tuo paino, eli todennäköisesti matkustajaluku tippuu kolmeen (moottorin paino saisi kasvaa vain ~17kg, tässä tapauksessa kasvaa lähemmäs 50kg).

                          Toki tuotakin voi kompensoida poistamalla lyijypainon takakontista jne jne kikkailua.

                          Tuo ei ole halpa eikä helppo tapa missään nimessä mutta hieno tuollainen M60 E30 konehuoneessa on
                          ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                          ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                          ex. Alpina D10 Touring #33/94
                          ... and many more

                          Comment

                          Working...
                          X