Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 is moottori

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • isowner
    Bimmer Rookie
    • Dec 2007
    • 79

    e30 is moottori

    uutena kyselen...eli m42b18 kone.välillä tuntuu että "tehopiikki"joka tulee n.4000rpm kohdilla puuttuu:think.välillä taas tuntuu tulevan huomattava ero juurikin noilla kierroksilla...putki ei pärise,joten todennäköisesti putkessa ei ole mitään irti,mikä ahdistaisi.kattikin uusittu jotain 100 000km sitten ,samoin ilmamäärämittari sekä happitunnistin melko äskettäin.muuten toimii ja käy nätisti(jakoketjun pientä rohinaa) lukuunottamatta,kiristin kyllä vaihdettu.vai onko se vaan kuskin korvienvälissä se tehopiikin,,,heh heh, puute välillä?
    M42B18
  • isowner
    Bimmer Rookie
    • Dec 2007
    • 79

    #2
    uppia

    tietoa... kokemuksia...
    M42B18

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8252
      • Järvikylä (Nakkila)

      #3
      eikös jakoketju tullu vasta m43 koneisiin? korjatkaa jos oon väärässä..
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • isowner
        Bimmer Rookie
        • Dec 2007
        • 79

        #4
        kyllä m42b18 on ketjulla.eli kyseessä on 1.8 16v moottori.
        onkos kukaan kokeillut muuttaa nokkien ajoitusta em. moottorista?entä kokemuksia m42b18 tehonlisäyksestä,lastut jätetään pois laskuista,koska en halua tuhlata rahaa turhaan...
        Last edited by isowner; 18-01-2008, 20:23.
        M42B18

        Comment

        • ViperHawk
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2005
          • 312
          • Joensuu

          #5
          Lastutus iS:n koneeseen EI ole turhaa, sillä BMW ei ole ottanut ihan kaikkia saatavia tehoja irti. Parhaimmillaan kunnon lastulla + peräpöntön vaihdolla :think saatu iS:n koneesta 150 heppaa. Kierrätttää ei kannata pahemmin vakiokoneella yli 7200 kierroksen, koska kuulemman kampiakselin värinnänvaimennin ei kestä.

          Lisäputkua saa myös vaihtamalla tavan ilmämäärämittarin MAF-tyyliseen mittariin. Vakio ECU ei ymmärrä MAF-lähettämää dataa ilman pientä johtojen kolvailua tai vartavasten tehtyä lastua.

          Jos tosissaan tahtoo virittää, niin nokkasatsi vaikkapa Dblias:lta, e36 USA mallin männät, e36 M3:n läppärungot, sekä neljäpyttyisestä BMW:n diesselkoneesta kampiakseli. Saadaan oikein tehtynä miltei 2.1 litraa iskutilavuutta . Tai sitten laittaa remmiahtimen, tai turbon. Pahaa vaan kun samaan hintaan vaihtaa vaikka kutoskoneen keulalle.

          Lueskele täältä lisää
          E30 -90 320i

          Comment

          • isowner
            Bimmer Rookie
            • Dec 2007
            • 79

            #6
            lastulla on kokeiltu:penkkitulos lähes sama.ei huomattavaa hyötyä!ohjelmoitavalla lastulla tehonlisäys 3hv!ahdin ei tule kysymykseen,koska auto on vähäpäästöinen.tosin jos jollakulla on faktaa jostain lastutyypistä,jolla saa oikeesti tehoja,niin olen kiinnostunut.enkä tarkoita tehoa joka tulee 7000-7200rpm välissä.tehoa pitäisi tulla käytännön kierrosalueelle.nyt on mitattu luotettavasti 0-100km/h 8.1sek vakiona.
            M42B18

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎