Announcement

Collapse
No announcement yet.

Apua tarvis, e30 ei kierrä kunnolla.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jukkae
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3506
    • 70800

    Apua tarvis, e30 ei kierrä kunnolla.

    Tuli sellainen ongelma että 323i ljetti ei kierrä kunnolla enempää kuin 4000-5000,
    ongelma ilmeni kun vesisateella säädin sytkää, ilmamäärämittarin kansi oli auki joten sehän kastui. Kun nappaa johdon pois mittarista niin 4500 jälkeen kone toimii kuin unelma ja kiertää rajoittajaan iloisesti mutta jos pistää johdon kiinni niin ei enää kierrä kyllä. Olen kuivannut ja avannut mittarin monta kertaa mutta ei vaikutusta, sytkää kokeiltu vaikka mihin suuntaan lampun kanssa. Jos pistää niin aikaselle kuin voi niin toimii parhaiten(mutta silti ei kunnolla), jos Z | merkin kohdalle niin kiertää hikisesti ajossa 4000. Vaikuttaako tuo johdon irtiotto myös sytkään vai onko mittari yksinkertaisesti sökö? Apuja tarvis äkkiä...
    Last edited by jukkae; 17-01-2008, 17:38.
  • jukkae
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3506
    • 70800

    #2
    Putsailin monta kertaa ilmamäärämittarin, säätelin sytkää jne nyt... Toimii muuten tosi hyvin paitti kierrokset stoppaa vähä alle kuuteen tonniin, kiertää loppuun asti jos nostaa kaasupoljinta puol senttiä about??? Mikä ihme ton tekee??

    Comment

    • LiLHezz
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2005
      • 647
      • Pilpala / Riihimäki

      #3
      taitaa olla mittari rikki.. eikös se vaikuta ilman kulkuun jotenki? ja vaikuttais että saa liikaa bensaa suhteessa ilmaan jos pitää kaasupoljinta nostaa että kiertäis...

      anna olla mittarissa johto kiinni ja ota koko mittari muuten pois siitä kumiletkusta mikä menee läpälle... (jos siis samanlainen ku mulla m20b25:sessa) ni näät miten toimii/vaikuttaako sytkään.

      itsehän en tiedä IMM:stä mitään.
      Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"

      E30 325iXA Touring
      Lizzy - '82
      Jättiprojekti

      Comment

      • jukkae
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3506
        • 70800

        #4
        Pitääkö tuo sytkä säätää millä kierrosluvulla ja alipaineletku vissiin irti? Vanhempaa mallia tuo kone eli se laiskempi. Z | <-pitääkö tuon osua sellasen peltitorvelon kanssa samaan kohtaan vai mihin kohtaan se pitää valottaa lampulla säätäessä.?

        Comment

        • jukkae
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3506
          • 70800

          #5
          Tuli tuossa huomattua että kylmällä koneella kone kiertää iloisesti sinne kuuteen ja puoleen tonniin mutta hetikun lämpeää niin viidessä tonnissa rupeaa takertelemaan, jos kaasu pohjassa yrittää nostaa kierroksia niiin menis varmaa 20 sek että pääsis rajoittajaan asti mutta kun löysää vähän yli puoleen kaasuun jalan niin nappaa heti rajoittajaan. Sytkän jos kääntää lähellekkään oikeata niin käyntiinlähtö on perkeleen tuskaista, nyt se on aivan aikaisimmalla ja lähtee silti aika huonosti käyntiin mut paremmin kuin jos sytkä on oikein. Nyt tyhjäkäyntiki on 1500 kun sytkä niin aikasella.. Lämpötilaanturin katoin ja se näytti kuumalla koneella jotain 250 ohmia eli toimii? Mistä lähteä ettiin vikoja?

          Comment

          • Osku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2005
            • 3324
            • Kouvola,Pilkanmaa

            #6
            Originally posted by jukheik View Post
            Putsailin monta kertaa ilmamäärämittarin, säätelin sytkää jne nyt... Toimii muuten tosi hyvin paitti kierrokset stoppaa vähä alle kuuteen tonniin, kiertää loppuun asti jos nostaa kaasupoljinta puol senttiä about??? Mikä ihme ton tekee??
            No oot varmaan avannut sen mustan kannen alta säätöruuvin tosta mittarista ?
            Jos oot niin ei muutaku uus ilmamäärämittari kehiin..

            Se ilmamäärämittari on yks perkele.. vastuksen mittaamalla niistä mittarin liittimen pinneistä saa selville että pelaako oikein.. en vaan kuolemakseenkaan muista että mistä pinneistä..
            vastus kasvaa tai kutistuu kun sitä läppää liikuttaa siel mittarin sisällä... pitää mennä tasaisesti se vastus

            Kato myös se kaasuläpän asento anturin kunto ja asento

            Eiks sen koneen pitäis tukehtua jos ottaa immin irti ?
            E30 24V 5D "Vakio"

            Originally posted by ///Make
            1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

            Comment

            • ttw
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 1016
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by jukheik View Post
              Tuli tuossa huomattua että kylmällä koneella kone kiertää iloisesti sinne kuuteen ja puoleen tonniin mutta hetikun lämpeää niin viidessä tonnissa rupeaa takertelemaan, jos kaasu pohjassa yrittää nostaa kierroksia niiin menis varmaa 20 sek että pääsis rajoittajaan asti mutta kun löysää vähän yli puoleen kaasuun jalan niin nappaa heti rajoittajaan. Sytkän jos kääntää lähellekkään oikeata niin käyntiinlähtö on perkeleen tuskaista, nyt se on aivan aikaisimmalla ja lähtee silti aika huonosti käyntiin mut paremmin kuin jos sytkä on oikein. Nyt tyhjäkäyntiki on 1500 kun sytkä niin aikasella.. Lämpötilaanturin katoin ja se näytti kuumalla koneella jotain 250 ohmia eli toimii? Mistä lähteä ettiin vikoja?
              Taitaa rikkaalla käydä.
              Eli kylmällä koneella saa soppaa sopivasti, koska tarvitsee sitä silloin enemmän.

              Lämpösellä koneella taas saa aivan liikaa ---> tukehtuu.

              Koitapa varmasti ehjällä määrämittarilla, eron varmasti huomaa .

              Mittarin pohjassa (ainakin Motronicissa) on myös säätöruuvi, pakokaasutesterin kanssa voi yrittää säädellä....
              728iA -97 "FABULOUS" Navarraviolet & Lavendergrau
              Harrasteproggis E9 3.0 CS -72 JDM
              MB 280SE Kompressorilahna "kilosta alkaa ilo" -77

              Comment

              • jukkae
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3506
                • 70800

                #8
                Miten muuten näissä mittareissa kun on niitä numerosarjoja niin pitääkö siinä olla jotain samoja lukuja kun vaihtaa toisen mittarin?

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎