Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 '88-> startin johdot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maza
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 4321
    • Kannus/Kokkola

    E30 '88-> startin johdot

    Faceliftin yhteydessä johdotus muuttuu sen verran, että starttiin tuleekin yksi ylimääräinen johto. Jonkinlainen käsitys tästä johdosta on, mutta jos joku asiantuntija osaisi varmistaa.

    Kaksi muuta ovat tietysti startin heräte ja suora 12v akulta, mutta tämä kolmas johto on hieman arvoituksellinen.
  • Pohjosenjulli
    Bimmer Rookie
    • Jul 2003
    • 86
    • pyhäntä

    #2
    mun käsitys on kyseisestä johdosta että se sammuttaa ainakin puhaltimen starttauksen ajaksi.
    oli irronnut kerraan ja ei pyörinyt puhaltimen moottori sen takia, auto toimi muuten ihan normaalisti.
    e30 316 2d megasquirt+m10b20
    e30 320i cabrio
    e30 325i touring
    ex.e30 318i, e36 320i, e39 523i, e30 320is, e30 325ic, e34 540i, e30 316it med m50b25+mega, e30 320 med m50b25+mega, e39 535, e46 320d.

    Comment

    • Rocla
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 7692
      • Kajaani

      #3
      Originally posted by ak-ap View Post
      mun käsitys on kyseisestä johdosta että se sammuttaa ainakin puhaltimen starttauksen ajaksi.
      oli irronnut kerraan ja ei pyörinyt puhaltimen moottori sen takia, auto toimi muuten ihan normaalisti.

      Totta.

      Jos asennat vanhemman startin facelift johtosarjaan, niin kytke musta/vihreä johto maihin, silloin tuuletin, sumarit yms. toimivat kokoajan, eikä starttaus katkaise niitä. Jos kytken vanhalla startilla johdot "oikein" eli siihen ylimääräiseen napaan, saat aikaan savun muodostusta ja sulaneita johtoja.
      Olli.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎