Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 vm88 316 m40 tilalle e30 vm89 318 m10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kartsa88
    Newbiemmer
    • Jan 2008
    • 23
    • Savonlinna

    e30 vm88 316 m40 tilalle e30 vm89 318 m10

    Mitä kaikkea tarvitsee vaihtaa/muokata kun vaihtaa e30 316 m40 vm89 koneen tilalle m10 koneen e30 318 vm 89 olevasta autosta?
    Volvo V40 T4
    Ford Mustang Fastback GT -66
    sigpic
  • aStr0n
    Bimmer Rookie
    • May 2007
    • 106
    • UK

    #2
    Eihän siinä sinäänsä pitäisi mitään ihmeellistä olla.

    Moottori paikalleen, johtosarja tottakai pitää olla m10 sopiva, m10 perään sopiva laatikko ja siinähän se olisi kait kokonaisuudessaan.

    Sitten tietenkin se että onko tuo m10 ruisku vai kaasari, jos kaasari niin bensapuolelle pitänee kait tehdä jotain muutoksia? :think


    "Mun ei tartte ku tervehtiä noita varpusia, niin ne luulee olevansa puoliksi kihloissa mun kanssa"

    Comment

    • kartsa88
      Newbiemmer
      • Jan 2008
      • 23
      • Savonlinna

      #3
      Molemmat ruisku ja ruiskun ja laatikon saan myös todennäköisesti samasta autosta.
      Originally posted by aStr0n View Post
      Eihän siinä sinäänsä pitäisi mitään ihmeellistä olla.

      Moottori paikalleen, johtosarja tottakai pitää olla m10 sopiva, m10 perään sopiva laatikko ja siinähän se olisi kait kokonaisuudessaan.

      Sitten tietenkin se että onko tuo m10 ruisku vai kaasari, jos kaasari niin bensapuolelle pitänee kait tehdä jotain muutoksia? :think
      Volvo V40 T4
      Ford Mustang Fastback GT -66
      sigpic

      Comment

      • aStr0n
        Bimmer Rookie
        • May 2007
        • 106
        • UK

        #4
        Originally posted by kartsa88 View Post
        Molemmat ruisku ja ruiskun ja laatikon saan myös todennäköisesti samasta autosta.

        Siinätapauksessahan vaihtotyö toimii vanhat romut pois ja uudet tilalle periaatteella. Eli päivän homma ensikertalaiselta jos kaikki sujuu ongelmitta.


        "Mun ei tartte ku tervehtiä noita varpusia, niin ne luulee olevansa puoliksi kihloissa mun kanssa"

        Comment

        • JD
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 1194
          • Espoo

          #5
          Originally posted by aStr0n View Post
          Siinätapauksessahan vaihtotyö toimii vanhat romut pois ja uudet tilalle periaatteella. Eli päivän homma ensikertalaiselta jos kaikki sujuu ongelmitta.
          Mutta mikä on se romujen määrä? Uusi moottori pitää olla ihan kaikkine apulaitteineen startti & laturi mukaanlukien. Täydellinen johtosarja uudessa moottorissa kiinni. Ruiskun ohjausboksi ja ilmamäärämittari. Jäähdytinkin saattaa olla varustettu eripäistä menevillä letkuilla. Vaihdelaatikko uusiksi. Jos kierroslukumittari niin se lakkaa toimimasta. Pakoputken alkupää? Kaasuvaijeri? Onko aivan varmaa että moottorinliitin kytkee piuhat yksi yhteen eri tekniikkaan?

          Eroja kannattaa tutkia myös täältä:


          Jos on toinen auto josta ottaa aivan kaikki eroavat osat niin sitten onnistuu, jos pelkkä irtokone niin monta asiaa joutuu hankkimaan aina ongelmien ilmetessä.
          Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
          https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

          Comment

          • kartsa88
            Newbiemmer
            • Jan 2008
            • 23
            • Savonlinna

            #6
            mitä johtoja pitää liittää kun vaihdoin koneen ruiskusta kaasari koneeseen ja kuitenkin saisin ruisku johtosarjan vielä pelittämään jos vaihdan isompaan ruisku koneeseen lähi tulevaisuudessa
            Volvo V40 T4
            Ford Mustang Fastback GT -66
            sigpic

            Comment

            • M325i
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 1529
              • Etelä-pohjanmaa

              #7
              Originally posted by kartsa88 View Post
              mitä johtoja pitää liittää kun vaihdoin koneen ruiskusta kaasari koneeseen ja kuitenkin saisin ruisku johtosarjan vielä pelittämään jos vaihdan isompaan ruisku koneeseen lähi tulevaisuudessa

              Ei kannata ruveta kikkailemaan koko sarja on M40 erilainen kun M10. Ei tuu onnistumaan,ainakaan järkevästi.
              M40 -> M10 Swappiin pitää vaihtaa hemmetisti osia,koko moottori apulaitteineen,koneenkorvat,jäähdytin,vaihdelaatik kko,kardaani,pakoputkisto edestä taakse,lisäksi M40 on pumppu tankissa se pitää varmaan ottaa pois käytöstä tuskin jaksaa alkuperäinen kaasarikonen pumppu vetää sen läpi jne.
              E30 ja E46 ///M

              Comment

              • turisti
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2006
                • 447
                • Jyväskylä

                #8
                Originally posted by aStr0n View Post
                Siinätapauksessahan vaihtotyö toimii vanhat romut pois ja uudet tilalle periaatteella. Eli päivän homma ensikertalaiselta jos kaikki sujuu ongelmitta.
                Just joo.. Tommoset rojektit ei IKINÄ mee "heittämällä" kerralla kuntoon!
                sigpic
                - Vanha Liitto Powered by M10 -

                Comment

                • Rocla
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 7692
                  • Kajaani

                  #9
                  Originally posted by turisti View Post
                  Just joo.. Tommoset rojektit ei IKINÄ mee "heittämällä" kerralla kuntoon!
                  Onnea sähköjen kytkentään...

                  Pastetan sitten linkin niistä kolmesta johdosta ja miksi puhallin ei pelaa kun projekti on siinä pisteessä.
                  Olli.

                  Comment

                  • kartsa88
                    Newbiemmer
                    • Jan 2008
                    • 23
                    • Savonlinna

                    #10
                    Osasisiko joku sanoa mistä löytyisi sähkö kaavioita topicin nimessä oleviin autoihin tai sit että miten saisi laitettuuks ton m40 ruisku koneen johto sarjalla toimimaan m10 kaasari koneen ja kaikki osat löytyy kumpaankin koneeseen johtosarjat (kiinni kummassakin autossa omat) ja ohjausboksit???
                    Volvo V40 T4
                    Ford Mustang Fastback GT -66
                    sigpic

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16497
                      • Asikkala

                      #11
                      Originally posted by kartsa88 View Post
                      Mitä kaikkea tarvitsee vaihtaa/muokata kun vaihtaa e30 316 m40 vm89 koneen tilalle m10 koneen e30 318 vm 89 olevasta autosta?
                      -89 autossa ei pitäis olla m10 konetta ?

                      Comment

                      • kartsa88
                        Newbiemmer
                        • Jan 2008
                        • 23
                        • Savonlinna

                        #12
                        Originally posted by Rocla View Post
                        Onnea sähköjen kytkentään...

                        Pastetan sitten linkin niistä kolmesta johdosta ja miksi puhallin ei pelaa kun projekti on siinä pisteessä.
                        Voisitko laittaa Mitkä johdot pitää liittää että toi puhallin toimii ja virran jaka ja saa virtaa??
                        Volvo V40 T4
                        Ford Mustang Fastback GT -66
                        sigpic

                        Comment

                        • Nakke
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2003
                          • 523

                          #13
                          helpointa tässä olisi ehkä ollut asentaa M40 ruisku tuohon M10 pataan jolloin lähes kaikki olisi toiminut sillä omalla johtosarjalla?

                          mitään en tiedä, mutta heitin ajatuksen ilmaan.
                          BMW E30 325i Touring -90(telakalla), BMW E30 320i -89, Kawasaki ZZR600 -93
                          Ilo ilman E30 on teeskentelyä.

                          EX: BMW E30 316i 2d -89, RIP. Ford escort 1,6 kent -77

                          Comment

                          • kartsa88
                            Newbiemmer
                            • Jan 2008
                            • 23
                            • Savonlinna

                            #14
                            Originally posted by Nakke View Post
                            helpointa tässä olisi ehkä ollut asentaa M40 ruisku tuohon M10 pataan jolloin lähes kaikki olisi toiminut sillä omalla johtosarjalla?

                            mitään en tiedä, mutta heitin ajatuksen ilmaan.
                            kun ainakaan ruiskun imusarja ei käy m10 kaasari kanteen joten pitäisi tietääkseni teetättää sitten imusarja tai vaihtaa kansi sellaiseen jossa on ruisku
                            Volvo V40 T4
                            Ford Mustang Fastback GT -66
                            sigpic

                            Comment

                            • Aussi
                              Newbiemmer
                              • Jun 2006
                              • 4
                              • Keski-Suomen keskellä

                              #15
                              En löytänyt oikein mitään parempaakaan topicia niin kysellään täältä. Mitenkäs - käykö tuo M10 tuohon M40 moottorin korvakkaisiin/kannakkeisiin suoraan ilman mitään sen ihmeellisempiä taikoja?
                              "Pakkanen ei estä Jaria lenkkeilemästä"

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎