Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 mallisarjan tehokkain?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nikkari_83
    Newbiemmer
    • May 2007
    • 18

    E30 mallisarjan tehokkain?

    elikkäs mikä on e30 mallisarjan tehokkain ja mitähän niitä tehoja löytyy pellin alta tehtaalta lähtiessään?

    (vaikkaan et e30 M3 !?!?!)

    luokitellaanko esim 325 mallisarjan tehokkaimmaksi?

    olisi tarkoitus hommata tommone e30 325...
    BMW E30
  • zeneg
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 1238
    • Oulu

    #2
    M3 EVO III/Sport evolution, R4, 2467 cm3, S14B25 (Evo III), 175 kW (238 hv) (1990) tuossa tehokkain E30.

    325e, R6, 2693 cm3, M20B27 (kat), 90 kW (122 hv)
    325e, R6, 2693 cm3, M20B27, 95 kW (129 hv)
    325i, R6, 2494 cm3, M20B25 (kat), 125 kW (170 hv) @5800 r/min, 222 Nm @4300 r/min
    325i, R6, 2494 cm3, M20B25, 126 kW (171 hv) @5800 r/min, 226 Nm @4000 r/min (1985–) Tuossa ovat E30 325 tehot mallista riippuen.

    EDIT: ilmeisesti 320IS luokitellaan tekniikanvaihtoa ajatellen mallisarjan tehokkaimmaksi:
    320is, R4, 1991 cm3, S14B20 (Motronic), 141 kW (192 hv), 210 Nm @4900 r/min (19871990)
    Katsastusasemat ei ilmeisesti hyväksy M3:sta vertailukohteeksi,luokitellaan luultavimmin sporttiautoksi??
    Last edited by zeneg; 08-02-2008, 10:20.

    Comment

    • BME316
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2007
      • 446

      #3
      Originally posted by zeneg View Post
      M3 EVO III/Sport evolution, R4, 2467 cm3, S14B25 (Evo III), 175 kW (238 hv) (1990) tuossa tehokkain E30.

      325e, R6, 2693 cm3, M20B27 (kat), 90 kW (122 hv)
      325e, R6, 2693 cm3, M20B27, 95 kW (129 hv)
      325i, R6, 2494 cm3, M20B25 (kat), 125 kW (170 hv) @5800 r/min, 222 Nm @4300 r/min
      325i, R6, 2494 cm3, M20B25, 126 kW (171 hv) @5800 r/min, 226 Nm @4000 r/min (1985–) Tuossa ovat E30 325 tehot mallista riippuen.

      EDIT: ilmeisesti 320IS luokitellaan tekniikanvaihtoa ajatellen mallisarjan tehokkaimmaksi:
      320is, R4, 1991 cm3, S14B20 (Motronic), 141 kW (192 hv), 210 Nm @4900 r/min (19871990)
      Katsastusasemat ei ilmeisesti hyväksy M3:sta vertailukohteeksi,luokitellaan luultavimmin sporttiautoksi??
      Luulen että tehokkaimmaksi luokitellaan näistä perus 300-sarjalaisista se 325i. Tuskin luokitellaan S14 koneen mukaan. Mallisarjallahan tarkoitetaan 300-sarjalaista eikä korimallia. M3 on jo eri perhettä. (epäilen vahvasti että myös 320iS kuuluu Motorsport perheeseen)

      Comment

      • Sampza
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2006
        • 1398
        • Rovaniemi

        #4
        Originally posted by BME316 View Post
        Luulen että tehokkaimmaksi luokitellaan näistä perus 300-sarjalaisista se 325i. Tuskin luokitellaan S14 koneen mukaan. Mallisarjallahan tarkoitetaan 300-sarjalaista eikä korimallia. M3 on jo eri perhettä. (epäilen vahvasti että myös 320iS kuuluu Motorsport perheeseen)

        ahtamisjutuissa verrataan aina 171 hevosvoimaseen 325:seen.
        Jarrut,alusta,tehot (olikohan 171hp+ 20%) jne..

        Käyttäkää searchia!
        320d touring M-sport -09
        320d -02
        1250 Bandit S

        Comment

        • Harri G
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 9042
          • Iisalmi

          #5
          Onhan verrokkina käytetty myös 320is:ää, jolla saapi tehot olla sen 230,4hp. Tosin iskutilavuusrajoitus iskee vastaan, ettei m30b34-konetta saa iskeä keulille. Kepulikonsteja on kuitenkin olemassa.

          http://www.btcf.fi/forum/showthread....rjan+tehokkain
          Last edited by Harri G; 08-02-2008, 11:35.
          E39 ja E91

          Comment

          • zeneg
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2007
            • 1238
            • Oulu

            #6
            Originally posted by Harri G View Post
            Onhan verrokkina käytetty myös 320is:ää, jolla saapi tehot olla sen 230,4hp. Tosin iskutilavuusrajoitus iskee vastaan, ettei m30b34-konetta saa iskeä keulille. Kepulikonsteja on kuitenkin olemassa.

            http://www.btcf.fi/forum/showthread....rjan+tehokkain
            Mulla ois samanlainen perstuntuma. Parhaiten selviää kun käy kysäsee paikalliselta k-asemalta mitä mieltä siellä ovat asiasta niin eipähän tule ainakaan epäselvyyksiä.

            Comment

            • S.Kaulaote
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 1579
              • Woikkaalla

              #7
              Originally posted by zeneg View Post


              Mulla ois samanlainen perstuntuma. Parhaiten selviää kun käy kysäsee paikalliselta k-asemalta mitä mieltä siellä ovat asiasta niin eipähän tule ainakaan epäselvyyksiä.
              Konttorilta ei kannata ainakaan täällä käyä kysymässä mitään! Tulee vaan vastaus että ei käy/onnistu! Yhteyttä Akeen vaa suoraan. :think
              Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

              -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
              -Mitsubishi "runkkari"

              Comment

              • jannmann
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 5857
                • Joccis City

                #8
                Originally posted by S.Kaulaote View Post
                Konttorilta ei kannata ainakaan täällä käyä kysymässä mitään! Tulee vaan vastaus että ei käy/onnistu! Yhteyttä Akeen vaa suoraan. :think
                Jep, konttoreilta saa tasan niin monta eri vastausta kuin on konttoreita ja työntekijöitä niissä..
                Aprilia RSV4

                Comment

                • zeneg
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2007
                  • 1238
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by jannmann View Post
                  Jep, konttoreilta saa tasan niin monta eri vastausta kuin on konttoreita ja työntekijöitä niissä..
                  Tuo voi olla kyllä totta. Pitäis itsekkin soitella AKE:en ja kysyä mitä siellä ovat mieltä, ihan vaan omasta mielenkiinnosta.

                  Comment

                  • TheLate
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2006
                    • 418

                    #10
                    Originally posted by BME316 View Post
                    Luulen että tehokkaimmaksi luokitellaan näistä perus 300-sarjalaisista se 325i. Tuskin luokitellaan S14 koneen mukaan. Mallisarjallahan tarkoitetaan 300-sarjalaista eikä korimallia. M3 on jo eri perhettä. (epäilen vahvasti että myös 320iS kuuluu Motorsport perheeseen)
                    Miksei S14-moottoriset kelpaa? Mihin perheeseen M3 kuuluu?

                    Eikös se ole ollut tiedossa jo monta vuotta, että näin "virallisesti" 320is on se "tehokkain".

                    Originally posted by S.Kaulaote
                    Konttorilta ei kannata ainakaan täällä käyä kysymässä mitään! Tulee vaan vastaus että ei käy/onnistu! Yhteyttä Akeen vaa suoraan.
                    Minut ohjattiin AKE:lta suoraan konttorille, nämä asiat kuulemma nykyään neuvotaan siellä... Tietysti tiettyä henkilöä tms. kysyessä saa sitä mitä tilaa, eli juuri tuon ei käy/onnistu. Ja toisaalta kannattaisiko ehkä kysyä miksi se ei ole mahdollista, eikä vain jättää asiaa siihen. Ehkäpä se mieli sitten konttorilla muuttuu kun saavat jotain faktaa fiktion tilalle...

                    Vielä vähemmän asiasta tulee mahdollinen jos sen siirtää syrjään kun naapurin masa oli sanonut että M3 ei kuulu 3-sarjaan... Suosittelisin ottamaan asioista selvää, ennenkuin alkaa olettamaan liikaa.

                    Comment

                    • S.Kaulaote
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2006
                      • 1579
                      • Woikkaalla

                      #11
                      Originally posted by TheLate View Post
                      Miksei S14-moottoriset kelpaa? Mihin perheeseen M3 kuuluu?

                      Eikös se ole ollut tiedossa jo monta vuotta, että näin "virallisesti" 320is on se "tehokkain".



                      Minut ohjattiin AKE:lta suoraan konttorille, nämä asiat kuulemma nykyään neuvotaan siellä... Tietysti tiettyä henkilöä tms. kysyessä saa sitä mitä tilaa, eli juuri tuon ei käy/onnistu. Ja toisaalta kannattaisiko ehkä kysyä miksi se ei ole mahdollista, eikä vain jättää asiaa siihen. Ehkäpä se mieli sitten konttorilla muuttuu kun saavat jotain faktaa fiktion tilalle...

                      Vielä vähemmän asiasta tulee mahdollinen jos sen siirtää syrjään kun naapurin masa oli sanonut että M3 ei kuulu 3-sarjaan... Suosittelisin ottamaan asioista selvää, ennenkuin alkaa olettamaan liikaa.
                      Nii ja mistäköhän se fakta tulee konttoreille!!! Oliskohan juuri tuo AKE?? :think
                      Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

                      -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
                      -Mitsubishi "runkkari"

                      Comment

                      • zeneg
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2007
                        • 1238
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by TheLate View Post
                        Miksei S14-moottoriset kelpaa? Mihin perheeseen M3 kuuluu?

                        Eikös se ole ollut tiedossa jo monta vuotta, että näin "virallisesti" 320is on se "tehokkain".



                        Minut ohjattiin AKE:lta suoraan konttorille, nämä asiat kuulemma nykyään neuvotaan siellä... Tietysti tiettyä henkilöä tms. kysyessä saa sitä mitä tilaa, eli juuri tuon ei käy/onnistu. Ja toisaalta kannattaisiko ehkä kysyä miksi se ei ole mahdollista, eikä vain jättää asiaa siihen. Ehkäpä se mieli sitten konttorilla muuttuu kun saavat jotain faktaa fiktion tilalle...

                        Vielä vähemmän asiasta tulee mahdollinen jos sen siirtää syrjään kun naapurin masa oli sanonut että M3 ei kuulu 3-sarjaan... Suosittelisin ottamaan asioista selvää, ennenkuin alkaa olettamaan liikaa.
                        Olenko aivan väärässä jos väitän, että M3 pohjautuu e30 malliin? Eli siis se on rakennettu samaan koriin kuin muutkin e30? Sama homma myös 333i:n kanssa?

                        Onko joku tekniikan päivityksiä muutoskatsastamassa ollut saanut tuon 320is:n vertailukohteeksi?

                        Comment

                        • S.Kaulaote
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 1579
                          • Woikkaalla

                          #13
                          Originally posted by zeneg View Post


                          Olenko aivan väärässä jos väitän, että M3 pohjautuu e30 malliin? Eli siis se on rakennettu samaan koriin kuin muutkin e30? Sama homma myös 333i:n kanssa?

                          Onko joku tekniikan päivityksiä muutoskatsastamassa ollut saanut tuon 320is:n vertailukohteeksi?
                          Pohjautuu jollainlailla E30 mutta ihan eri auto! Tästä vääntöä löytyy varmaan searchilla kyllä...! Eiks toi 333i ollu joku Afrikan vientimalli.... :think Todella vertailukelpoisia tänne härmälään!
                          Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

                          -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
                          -Mitsubishi "runkkari"

                          Comment

                          • icebox
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2004
                            • 194
                            • Tampere

                            #14
                            Originally posted by S.Kaulaote View Post
                            Nii ja mistäköhän se fakta tulee konttoreille!!! Oliskohan juuri tuo AKE?? :think
                            Tulkoot mistä vaan, mutta AKE:lta ei enää saa teknistä neuvontaa -> Soitto konttorille.
                            "Without Hope,
                            Without Fear"

                            Comment

                            • TheLate
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2006
                              • 418

                              #15
                              Originally posted by S.Kaulaote View Post
                              Nii ja mistäköhän se fakta tulee konttoreille!!! Oliskohan juuri tuo AKE?? :think
                              Tottakai AKE ohjeistaa jokaisen konttorin, mutta onko 100% varmaa että se ohjeistus on oikein? Olisiko mahdollista että kyseisessä ohjeistuksessa mahtaisi olla virhe/inhimillinen erehdys, maahantuojan antama "väärälausunto" tai erimielisyys? Ja sellaisen tiedon antoivat että "tekninen neuvonta on siirretty kokonaan konttoreille, kysy heiltä". Vaikka ne kyllä sieltä kysymyksiin vastaavatkin.

                              Zeneg:

                              M3 on perjaatteessa koriltaan eri kuin normaali 2ov E30. Sillä ei ole merkitystä kun onhan cabrio ja touring myös eri korisia, mallisarja kaikilla sama. 333i mukaan lukien. Eikös tuota 320is ole porukka vertailumallina käyttänyt, esim Maza?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎