Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 mallisarjan tehokkain?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheLate
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2006
    • 418

    #31
    Originally posted by jannmann View Post
    Taitaa olla paljon vähemmän kuin 200kpl. (alle 20?)
    AK01 malleja on 164kpl. WBA alkuisina.
    Ilmeisesti WBA kummittelee myös satunnaisesti osissa muita M3 erikoismalleja.
    SE:n kohdalla WBA suurella todennäköisyydellä tarkoittaa käsin koottua yksilöä. Mahdollisesti myös 164kpl. ensimmäisistä M3:sta on käsin koottuja. Sitä tukisi erittäin pienet valmistusmäärät viikoittain.
    AC79000-AC79208(vai 207 kun ensimmäinen 0 lasketaan mukaan...) on WBA-alkuisia Sport Evoja, eli ensimmäiset 208 kpl.

    Kaikki(mitä olen löytänyt) M 635CSi:stä on WBA-alulla, muutama E28 M5 löytynee myös.

    Comment

    • jannmann
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 5857
      • Joccis City

      #32
      Olet oikeassa ton 208 suhteen.
      Sekoitin ajatuksissani määrän yhteen toiseen yksityiskohtaan joka on alle 20kpl.

      Oletko löytänyt cecottoa jossa wba alku?
      Aprilia RSV4

      Comment

      • zeneg
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2007
        • 1238
        • Oulu

        #33
        [quote=jannmann;1147294] Sitä kun on tehty kahdella eri korilla.. (sitä et tainnut itse tietää, vai miten ymmärsit kysymyksen? )quote]

        Tuota en kyllä tiennyt. Mitähän eroa niillä sitten on. :think

        Comment

        • jannmann
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 5857
          • Joccis City

          #34
          [QUOTE=zeneg;1148068]
          Originally posted by jannmann View Post
          Sitä kun on tehty kahdella eri korilla.. (sitä et tainnut itse tietää, vai miten ymmärsit kysymyksen? )quote]

          Tuota en kyllä tiennyt. Mitähän eroa niillä sitten on. :think
          Jos nyt pilkkua viilataan niin yhteensä 4:llä eri korilla mikäli lasketaan kattoluukullinen ja luukuttomat mukaan. Kummastakin kun löytyy 2 versiota.
          eroina mm.
          Koko keulapala, takapenkin selkänoja+hattuhylly, toisen puolen helma+ sisälokasuoja takaa jne. muita pieniä hitsaus/pokkaus eroja.
          Aprilia RSV4

          Comment

          • zeneg
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2007
            • 1238
            • Oulu

            #35
            [INDENT][quote=jannmann;1148081]
            Originally posted by zeneg View Post


            Jos nyt pilkkua viilataan niin yhteensä 4:llä eri korilla mikäli lasketaan kattoluukullinen ja luukuttomat mukaan. Kummastakin kun löytyy 2 versiota.
            eroina mm.
            Koko keulapala, takapenkin selkänoja+hattuhylly, toisen puolen helma+ sisälokasuoja takaa jne. muita pieniä hitsaus/pokkaus eroja.


            ok

            Comment

            • willard
              Bimmer Rookie
              • Apr 2006
              • 45
              • Kerava

              #36
              Alpina B6



              ja

              BMW Information - The BMW E30 3 series picture page.


              Total BMW:n helmikuun 2007 numerossa on kans artikkeli B6:sta.

              Satuin googlesta tälle blogille, kun läksin ettimään e30 333i:tä (aivan uus tieto mulle)
              Nyt: e39 520i sedan
              EX: MB W124 E220, e36 320i coupe, e30 325e 2d sedan, e30 325i touring

              Comment

              • jonne
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 248
                • Rusko

                #37
                Originally posted by icebox View Post
                Tulkoot mistä vaan, mutta AKE:lta ei enää saa teknistä neuvontaa -> Soitto konttorille.

                Just.
                Ja, jos katsastaja keksii, että mallisarjan tehokkain onkin M3, käy AKE katsastajan kimppuun ja sapiskaa tulee.
                Puun ja kuoren välissä ollaan.
                Sama peli on E36:n kanssa.
                Mikä laulaen tulee, se tulee.

                BMW E39 M5, vm. 2002

                Comment

                • TheLate
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2006
                  • 418

                  #38
                  Originally posted by jonne View Post
                  Just.
                  Ja, jos katsastaja keksii, että mallisarjan tehokkain onkin M3, käy AKE katsastajan kimppuun ja sapiskaa tulee.
                  Puun ja kuoren välissä ollaan.
                  Sama peli on E36:n kanssa.
                  Miksi? :think

                  AKE:lta löytyy ihan omasta ohjeestaan kohta joka varmasti 100:nen kerran tulee tänne kopsattua, mutta kerta vielä:

                  Auton mallisarja ja sukupolvi määritellään joko tyyppitietojen mukaisen jaottelun tai valmistajan taikka valmistajan edustajan (ts. maahantuojan) lausunnon perusteella.
                  Mistään keksimisestä ei ole kyse, vaikka aina vain parempi jos ilman todisteluja se M3 vertailumalliksi käy...

                  E36 pieni vaikeus on WBS-alkuiset M3:set, kun taas M3 E30 Sport Evoja on tehty WBA-alulla.

                  Oli nyt pakko laittaa tämä viesti, mutta en kaipaa uutta kinastelua mikä on mahdollista ja mikä ei.

                  Comment

                  • jonne
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 248
                    • Rusko

                    #39
                    pieni vaikeus....

                    Originally posted by TheLate View Post
                    Miksi? :think

                    AKE:lta löytyy ihan omasta ohjeestaan kohta joka varmasti 100:nen kerran tulee tänne kopsattua, mutta kerta vielä:



                    Mistään keksimisestä ei ole kyse, vaikka aina vain parempi jos ilman todisteluja se M3 vertailumalliksi käy...

                    E36 pieni vaikeus on WBS-alkuiset M3:set, kun taas M3 E30 Sport Evoja on tehty WBA-alulla.

                    Oli nyt pakko laittaa tämä viesti, mutta en kaipaa uutta kinastelua mikä on mahdollista ja mikä ei.



                    Ei ainakaan näissä tyyppitiedoissa esiinny M3-moottorivaihtoehtoa:


                    Tämä lista on otettu 328i Touringin (vm.1996) tyyppikoodilla
                    Eli sitä S50B30/32 -moottoria et kykene muutoskatsastamaan em autoon.


                    "pieni vaikeus...."
                    Mikä laulaen tulee, se tulee.

                    BMW E39 M5, vm. 2002

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎