Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ahistaa/kulutusmittari, ym e30 2.7

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • S4Driver
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 572
    • Kaukana

    Ahistaa/kulutusmittari, ym e30 2.7

    Koneen pitais olla 2.7 alakerralla ja 2.5 kannella. Kulkee mun mielestä huommin kuin alkuperäinen e30 325. Tehoja pitäis olla yli 200hv, mutta kulku ei todellakaan ole sen mukaista.:think
    3 ja 4 vaihteella kun esim 2000rpm nakkaa lapun lattiaan niin kulutusmittari menee vain 26l ja auto kiihtyy, mutta jotenkin tahmeasti
    Koneella ajettu reilu 40tkm.
    Ideoita?
    Mistä erotan kumpi kansi koneessa on, 325 vai etan kansi? Etahan vissiin on ahdistavampi.
    Auto tietenkin lastutettu edellisen omistajan toimesta. Ei taida olla rajoitinta kun aamulla liukas yllätti ja kiekat huiteli yli 7 tonnin.
    Kone on rakennettu ilmeisesti vuonna 2000 ja silloinen omistaja asunut/asuu Laitilassa.
    Last edited by S4Driver; 19-02-2008, 18:15.
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

    #2
    Jos on suoraan heitetty matalapuristeisen etan alakerran päälle 325i:n kansi isolla palotilalla, on rutut aika matalat ja teho sen mukainen.

    Noi 200hv on ilmeisesti niitä kuuluisia persedyno lukemia, vai onko olemassa mitään dyno lappua?
    Aprilia RSV4

    Comment

    • Flart
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 433
      • Pilkanmaa

      #3
      kannessa lukee pakosarjojen yläpuolella kannen etuosassa minkä kansi se on, ellei joku ole mennyt raapustamaan sitä pois. Ja vaikka etan alakerta onkin matala puristeinen, niin ei sen m20b25 kannella/ruutta vehkeillä huonommin pitäisi kulkea. Ite olen kasannu vastaavan koneen itelleni joskus.
      Nykyiset.
      Bmw e34 m5 touring -94. Bmw e30 325i 24v touring -93. Bmw e34 525ix 4d sedan -93. Bmw e30 335i -85 (ratapommi projekti).

      Entiset.
      Bmw e30 325i -88. Bmw e34 535i -88. Bmw e30 325i -87. Bmw e30 327i -85. Bmw e30 318i -84. Bmw e21 315 -81. Bmw e12 528i -78. Bmw e28 525i -84.

      Comment

      • S4Driver
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 572
        • Kaukana

        #4
        Dynossa ollut joskus, 212hv. Lappuja en oo nähny. No, kerrankos sitä tulee kusetetuksi kunnolla.
        Solmu kylkeen niin eiköhän se parisataa mene rikki.

        Comment

        • mukko
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2003
          • 5965
          • Uleåborg

          #5
          M20 ei ole viritettynäkään mikään tykki jos 3 tai 4:sta tarjoilet 2000rpm lukemissa, mutta siellä 3000-3500rpm maisemissa pitäisi 2,7l strokerin herätä jo ihan kivasti. Parin, tosin hieman eri kaavoilla rakennetun, 2.7l härvelin perusteella mitkä olen omistanut... Vääntö on tuntematon käsite (vapari) M20 mosalle
          -- Official member of BTCF-Sauna Team --

          Save the World, Fuck The Fuel Economy
          Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

          Comment

          • S4Driver
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 572
            • Kaukana

            #6
            Näinhän se on. dieselit erikseen. Edellinen e30 325 heräs hyvin 4 tonnissa, vetoja oli rutkasti enemmän kuin nyt.
            Pitäis tänkin mennä kun kunnolla hapettaa, mutta ei vaan mee.

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5856
              • Joccis City

              #7
              Originally posted by Flart View Post
              kannessa lukee pakosarjojen yläpuolella kannen etuosassa minkä kansi se on, ellei joku ole mennyt raapustamaan sitä pois. Ja vaikka etan alakerta onkin matala puristeinen, niin ei sen m20b25 kannella/ruutta vehkeillä huonommin pitäisi kulkea. Ite olen kasannu vastaavan koneen itelleni joskus.
              No jos ton 8,5:1 ruttusen päälle leipoo sen b25:n kannen, on rutut edelleen vain se 8,5 ja kun 129hv etassa on jo venttiilitkin samankokoiset kuin b25 koneessa, ei parannusta ole hirveästi odotettavissa. Mitä nyt b25:n nokka sitten auttaa siinä ja imusarja/kaasuläppä. Hyvällä tuurilla siitä tulee se 170hv.

              Asia on taas aivan eri jos etan alakerta on se 11:1 rutuilla oleva. Sitten paketilla voidaan sopivalla nokalla ja 535 ilmamäärämittarilla ja peltipakosarjalla päästä jo sinne reilusti 200 paremmalle puolelle.
              Last edited by jannmann; 19-02-2008, 18:49.
              Aprilia RSV4

              Comment

              • Jasu
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2002
                • 2110
                • Tampere / Isojoki

                #8
                Originally posted by jannmann View Post
                No jos ton 8,5:1 ruttusen päälle leipoo sen b25:n kannen, on rutut edelleen vain se 8,5 ja kun 129hv etassa on jo venttiilitkin samankokoiset kuin b25 koneessa, ei parannusta ole hirveästi odotettavissa. Mitä nyt b25:n nokka sitten auttaa siinä ja imusarja/kaasuläppä. Hyvällä tuurilla siitä tulee se 170hv.
                Eihän tuolla kummoista tule, mutta pirusti parempi kuitenkin verrattuna 325seen.
                Volvo S80 V8
                Mercedes C250d
                M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎