Announcement

Collapse
No announcement yet.

Miten paikata E30:n takalokarin kaaren ruostekolo?

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarttiKK
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 1638

    Miten paikata E30:n takalokarin kaaren ruostekolo?

    Mitenkäs kotikonstein onnistuisi parhaiten ruostekolon paikkaaminen takalokarin kaaresta (E30:stä)?

    Tila rajoittaa tekemistä eli tulityöt ei oikein käy, ja itse pitää tietenkin väsätä eli ulkopuoliselle ei mennä.

    Rälläkällä aukko ja ruoste puhtaaksi, mutta millä tukea pakkelia, koska aukko on sen verran iso (n. 5 cm)?

    Miten tuo kannattaa tehdä?
  • Laakeri
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 983
    • Rovaniemi

    #2
    Palanen pois ja uus pellin palanen hitsaamalla tilalle. Itse en ainakaan muuta järkevää keinoa näe, pakkelit sitten vasta, kun alla on tukeva pelti. Ei tule kaarissa kestämään nuo patentit.

    Eikai tuo niin justiinsa ole tilojen suhteen, etteikö hitsata voisi, montaa pistettä siihen ei tartte laittaa, että se lappu pysyy.
    E34 S38B38
    E36 S50B30us hx52 ->M50B32
    2gen RAM 5.9 cummins

    Comment

    • Rocla
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 7692
      • Kajaani

      #3
      Originally posted by MarttiKK View Post
      Mitenkäs kotikonstein onnistuisi parhaiten ruostekolon paikkaaminen takalokarin kaaresta (E30:stä)?

      Tila rajoittaa tekemistä eli tulityöt ei oikein käy, ja itse pitää tietenkin väsätä eli ulkopuoliselle ei mennä.

      Rälläkällä aukko ja ruoste puhtaaksi, mutta millä tukea pakkelia, koska aukko on sen verran iso (n. 5 cm)?

      Miten tuo kannattaa tehdä?
      Jätä korjaamatta, parempi niinkin.

      Pyydä jotain pajaa hitsaamaan paikka, ei se niin kallista ole ja jää sitten vielä siitä pohjustuksesta ja maalauksesta se tekemisen ilo.

      EDIT:










      Last edited by Rocla; 06-03-2008, 15:33.
      Olli.

      Comment

      • himonussija
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2005
        • 392
        • Finland

        #4
        Originally posted by MarttiKK View Post
        Mitenkäs kotikonstein onnistuisi parhaiten ruostekolon paikkaaminen takalokarin kaaresta (E30:stä)?

        Tila rajoittaa tekemistä eli tulityöt ei oikein käy, ja itse pitää tietenkin väsätä eli ulkopuoliselle ei mennä.

        Rälläkällä aukko ja ruoste puhtaaksi, mutta millä tukea pakkelia, koska aukko on sen verran iso (n. 5 cm)?

        Miten tuo kannattaa tehdä?
        Joskus kun omistin E30:n niin siinä oli kaaressa sellanen 5cm pitkä ja puoli senttiä leveä reikä. Lasikuitukittiä vaan laitoin siihen kun olin harjakoneella ajanut reiän puhtaaksi. Sitten hioin, kittasin uudestaan, hioin, vesihioin, pohjamaalasin ja lopuksi pintamaali. Ja ihan spray maalilla. Ei sitä kahden metrin päähän erottanut lainkaan. Hiontavahauksella olisi saanut vielä paremman. Sisäpuolelle ruiskin vähän kotelosuojaa.

        Tuo kanaverkkopatentti on jo turhan karu vaihtoehto... vituttaa seuraavaa omistajaa kun löytää tuollaisen.

        Comment

        • Rocla
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 7692
          • Kajaani

          #5
          Originally posted by himonussija View Post
          vituttaa seuraavaa omistajaa kun löytää tuollaisen.
          Eipä ainakaan minun vitutuksen määrää muuta miksikään olipa löydös kanaverkkoa vai lasikuitukittiä, jos alta löytyy reikä.
          Olli.

          Comment

          • Laakeri
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2005
            • 983
            • Rovaniemi

            #6
            Originally posted by Rocla View Post
            Eipä ainakaan minun vitutuksen määrää muuta miksikään olipa löydös kanaverkkoa vai lasikuitukittiä, jos alta löytyy reikä.
            Niinno, monesti ko on nähny nuita korjauksia, niin aluksi pieni reikä on korjattu tuolla systeemillä. Loppujen lopuksi kun paikka alkaa taas antamana itseään ilmi, on ruoste levinny 'pikkasen' laajemmalle alueelle ja siitäpä se ilo urkenee, kun ei ole edes semmosta peltiä jälellä, mihin pystys hitsaamaan..

            Eikä muuten ole raponen auto ajaa, kun tuon kokoinen pala helmasta on pakkelilla kasassa. Meinaan on hiukan pehmeän tuntuinen.
            E34 S38B38
            E36 S50B30us hx52 ->M50B32
            2gen RAM 5.9 cummins

            Comment

            • goldenm
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 544

              #7
              Muutamalla hepillä tervettä peltiä tilalle..
              Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

              Comment

              • 525iiäxä
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2005
                • 1855
                • Lappeenranta, Finland

                #8
                Originally posted by himonussija View Post
                Tuo kanaverkkopatentti on jo turhan karu vaihtoehto... vituttaa seuraavaa omistajaa kun löytää tuollaisen.
                Entäs kun helmasta kitin alta löytyi kanaverkon sijaan iso möykky saksankielisiä Intersportin mainoksia palloksi rutisteltuna... Siinä on gyntteri ollut kovin kekseliäs.

                Volvo V70 2.4T -02
                E30 323i -84 (taas)

                Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                Comment

                • HarzaTheMan
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2004
                  • 458
                  • Sawo

                  #9
                  Originally posted by 525iiäxä View Post
                  Entäs kun helmasta kitin alta löytyi kanaverkon sijaan iso möykky saksankielisiä Intersportin mainoksia palloksi rutisteltuna... Siinä on gyntteri ollut kovin kekseliäs.
                  Kaverilla on Nissan Cherry kakkosautona johon piti saada leima. Takalokasuojassa oli sisäpuolella nyrkin mentävä reikä, minkä vuoksi leimaa ei tullut. No Cherry sai pajalla lekaa ja loppupeleissä koko sisälokari repeili pieninä palasina pois. Kaveri taitteli pahvista uuden sisälokarin, kittiä päälle ja lopuksi sentin kerros alustamassaa. Leima tuli ja Cherry on edelleen ajokunnossa. Itsekin sillä olen 900 km reissun heittänyt Huvitti kun tuolla reissulla yhdellä parkkipaikalla saksalais turisti katseli Cherryä ja totesi "Japanise scheisse auto". Repesin ihan totaalisesti, paskahan se

                  Mutta jos mennään takaisin aiheeseen, niin hitsaus on paras vaihtoehto reikien korjaukseen. Sisäpuoli vaan pitää saada täysin puhtaaksi ruosteesta ja suojattua hyvin ettei kuukauden päästä ole uutta kukkaa.
                  ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

                  Comment

                  • Make H.
                    BTCF Member
                    • Jul 2006
                    • 1278
                    • Kokkola

                    #10
                    Originally posted by 525iiäxä View Post
                    Entäs kun helmasta kitin alta löytyi kanaverkon sijaan iso möykky saksankielisiä Intersportin mainoksia palloksi rutisteltuna... Siinä on gyntteri ollut kovin kekseliäs.
                    Vielä parempi jos sieltä alta löytyy uretaanivaahtoa, jota onkin koko sivuhelma täynnä

                    Comment

                    • Tatsga
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2004
                      • 436
                      • Vantaa

                      #11
                      Originally posted by Make H. View Post
                      Vielä parempi jos sieltä alta löytyy uretaanivaahtoa, jota onkin koko sivuhelma täynnä
                      Jaa sääkin olet törmännyt kyseiseen populääri-ilmiöön? =)
                      E30 "318is 8v" touring

                      E30 325cid 5.3 LS-V8

                      Comment

                      • Make H.
                        BTCF Member
                        • Jul 2006
                        • 1278
                        • Kokkola

                        #12
                        Originally posted by Tatsga View Post
                        Jaa sääkin olet törmännyt kyseiseen populääri-ilmiöön? =)
                        No en luojan kiitos itse ole törmännyt mutta kuullut olen että tämmöiseenkin korjaukseen ovat jotkut sortuneet, mukava yllätys kun uusi omistaja saakin parin paikan hitsaamisen sijaan rälläköidä koko helmat auki että saa poistettua uretaanit helmoista.

                        Comment

                        • Jylppy--
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2007
                          • 476
                          • MME/JKL

                          #13
                          ja se uretaani kun vähän kostuu niin ai että lahtee nopeesti koko kotelo polynä pois Nopeuttaa meinaan melko perkeleesti ruostumista
                          e30 318iS"UFE"
                          e30 327 TIC "AVO"
                          e30 325i "AVO"

                          -MME connection-
                          -Btcf absolutistit team-

                          Comment

                          • goldenm
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2005
                            • 544

                            #14
                            Farkkukangas on myös kitillä höystettynä usein mieluinen löytö - ainakin auton peltiin leivottuna
                            Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

                            Comment

                            • Tatsga
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2004
                              • 436
                              • Vantaa

                              #15
                              Ittellä oli vanhassa projektipommissa helmat ureenista sisältä ja pinnassa oli 10mm kittiä ja 5mm massaa ja siihen päälle vielä valkoinen maali. Kai siellä täällä oli peltiäkin reikien ympärillä, mutta ei sitä kyl paljoa ollut... =) Oli kyllä ostettaessa hemmetin siisti, mut ku rupes maaleja poistelee maalausta silmällä pitäen, niin rupes 300e hintalappu selittymään... =)
                              E30 "318is 8v" touring

                              E30 325cid 5.3 LS-V8

                              Comment

                              Working...
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎