Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virrat katoaa 325 e30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Larry
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2002
    • 646
    • höpö

    Virrat katoaa 325 e30

    Kumma vika, joskus katoaa virrat ja saattaa auto sammua. Esim. hiljentää risteykseen ja päästää auton tyhjäkäynnille, niin saattaa sammua cd soitin tai pyyhkijät hyytyä lasille ja heti perään auto sammuu.
    Ajaa pimeällä ja vaihtaa pitkät valot niin auto nykäsee tuntuvasti. Vikaa ei esiinny aina. Akkuna om optiman punanen 2v vanha. Itse en nuista autosähkö hommista hirveästi ymmärrä. Voiskohan laturi olla lopuillaan?
    Niin ja vielä semmonen että cd soitin on yhtäkkiä ruennut ottamaan häiriötä, eli vinkuu kierrosten mukaan.
  • bemari320mies
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 788
    • Suodenniemi

    #2
    Akun kengät tai jokin muu liitos löysällä löysällä?
    Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
    EX: BMW E34 525i -90
    EX: BMW E28 528iA -85
    EX: BMW 320i Taxi -86

    Comment

    • mika.h
      BTCF Member
      • Mar 2004
      • 799
      • haukipudas

      #3
      hiipuuko se pikkuhiljaa vai katooko kerrasta virrat?


      Comment

      • Sami
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 1332
        • Kajaani

        #4
        Tarkista moottorin maadoitus...

        Comment

        • wj
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 3253
          • Järvenpää

          #5
          Laturi tai yllä mainittu. Lataa tosi huonosti ja tyhjäkäynnillä ei ollenkaan.

          Koitappa lataa akku perusteellisesti ja koita toimiiko päivän ongelmitta. Jos toimii niin laturi vika
          - 2006 Mustang cabriolet
          - Sleekcraft Enforcer 28'

          Comment

          • Larry
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2002
            • 646
            • höpö

            #6
            Originally posted by bmwmihe
            hiipuuko se pikkuhiljaa vai katooko kerrasta virrat?
            pikkuhiljaa

            Comment

            • mika.h
              BTCF Member
              • Mar 2004
              • 799
              • haukipudas

              #7
              vois kokeilla toista säätäjää laturiin.epäilen hiilivikaa


              Comment

              • Esko
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 11716
                • Kouvola

                #8
                no luulis että laturin valo syttyis jos se kerta ei toimis...

                Comment

                • Sami
                  BTCF Member
                  • Oct 2002
                  • 1332
                  • Kajaani

                  #9
                  Ei pala valo välttämättä jos hiili vika....Lataa sen verran että ei valo pala mutta ei tarpeeksi....Mutta epäilen silti maadoitus vikaa koska mankkakin vinkuu....

                  Comment

                  • mika.h
                    BTCF Member
                    • Mar 2004
                    • 799
                    • haukipudas

                    #10
                    joo, valo ei tosiaan syty sillon kun on hiilet loppu..mut voihan se olla kyllä maadoitus vikakin tai muu johtoihin liittyvä.


                    Comment

                    • T3
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 8530
                      • Karhe

                      #11
                      Originally posted by Sami
                      Ei pala valo välttämättä jos hiili vika....Lataa sen verran että ei valo pala mutta ei tarpeeksi....Mutta epäilen silti maadoitus vikaa koska mankkakin vinkuu....
                      Totta... Moottorin maadoituksen lisäksi kannattaa katsoa myös akun miinuskaapelin maadoituspiste.
                      Moottorinmaadoitus on muuten yleinen vika E21 ja E30-malleissa.
                      .

                      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                      Comment

                      • tihuovin
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 1422
                        • Oulu

                        #12
                        Ensiksi kannattaa ja pitää mitata latausjännite. Onko yli 13.6V kun valot ja puhallin yms. päällä vai jääkö sen alle? Jos alle, vikaa latauksessa, jos yli se puoli on OK.

                        Jos virtaa katoaa itsekseen (esim. kun seissyt yön yli tai muutaman päivän), asiaa pitää lähteä systemaattisesti tutkimaan. Yleismittari riittää.

                        Kaikki sähkölaitteet pois päältä, ja luonnollisesti virta-avain pois, sitten akun + napa irti, yleismittari (tasavirran mittaus asentoon) väliin ja tutkitaan menekö virtaa ja kuinka paljon.

                        Seuraavana on vuorossa irroittaa sulake kerrallaan, sitten yelsimittari (tasavirran mittaus asentoon) sulakkeen pinnien väliin. Meneekö virtaa?

                        Kun se (tai ne) sulakkeet on paikallistettu, katsotaan ohjekirjasta mitä laitteita ne syöttää. Seuraavaksi lähdetään sitten irroittamaan ko. laitteita virtapiiristä (liitin irti) kunnes löydetään laiten, jonka irroittamalla virransyönti lakkaa => vika paikallistettu. Työläs mutta monesti ainoa tapa.

                        Mutta mittaa ensin se latausjännite. Jos se jää matalaksi (alle 13.6V), syynä voi olla monetkin seikat, mutta mm.:
                        - Laturin ja rungon välinen maakaapeli
                        - Moottorin ja rungon välinen maakaapeli
                        - Laturin/säätimen hiilet
                        - Viallinen jännitteen säädin
                        - Viallinen laturi (esim. diodi vika)

                        t: Timo

                        t: Timo

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎