Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 325 vm.85 vikojen selvittelyä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW 325power
    Bimmer Rookie
    • Jan 2007
    • 34

    e30 325 vm.85 vikojen selvittelyä

    Joo elikkäs puoli kylmänä auto toimii suht kunnolla,mutta kun lämpenee niin kaasupohjassa kiihdyttäessä alkaa röpöttämään 5000rpm ja putkessa paukkuu.Hetken päästä menee yli 5000rpm ja sit seuraavaks lyökin jo rajoitin.missä maihtais olla vika? tuntuu kun sais liikaa bensaa.kevyellä kaasulla ei mitään ongelmia.

    Toinen vika on lämpömittari se ei liikahda mihinkään.Mittari avattu,patterit vaihdettu ja liitokset tarkistettu->ei vaikutusta.Mille pinnille tulee mittaristolle tieto anturilta? Se piiri missä on huoltovalot kiinni on aika kärsineen näköinen ja lämpötilan tieto tulee sitä kautta vai?Jostain luin että sen voi ohittaa hyppylangalla?

    auto on siis tekiniikan vaihto 316/325
  • BMWSaloon
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2008
    • 281

    #2
    toi röpöttäminen vois johtuu siitä...että Ilmamäärämittarin "levy" on kulunut siitä kohtaa mihin neula piirtää..eli otat ilmamäärämittarrin sen pienen kopan auki..se levy on muutamalla ruuvilla kiinni...ruuvit auki ja ihan hitusen siirrät levyä jompaankumpaan suuntaan...Eihän nyt varmaa voi tietää mut veikkaisin että siinä syy..toi lämpömittari homma vois olla et ihan pelkkä anturi on menny vaa paskaks?!?

    Comment

    • -Jarno-
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1140
      • Salo

      #3
      Samalla kannattaa tarkastaa kaasuläpän asentoantura ja lämpötila-anturi.

      Comment

      • BMW 325power
        Bimmer Rookie
        • Jan 2007
        • 34

        #4
        Originally posted by BMWSaloon View Post
        toi röpöttäminen vois johtuu siitä...että Ilmamäärämittarin "levy" on kulunut siitä kohtaa mihin neula piirtää..eli otat ilmamäärämittarrin sen pienen kopan auki..se levy on muutamalla ruuvilla kiinni...ruuvit auki ja ihan hitusen siirrät levyä jompaankumpaan suuntaan...Eihän nyt varmaa voi tietää mut veikkaisin että siinä syy..toi lämpömittari homma vois olla et ihan pelkkä anturi on menny vaa paskaks?!?

        täytyy koittaa tota huomenna...anturin arvo ainakin muuttuu kun laittaa auton käymään ja mittaa vastusta..jossain käskettiin laittaa johto maihin niin mittarin pitäisi mennä tappiin tätäkin kokeiltu mitään ei tapahdu.

        Comment

        • BMW 325power
          Bimmer Rookie
          • Jan 2007
          • 34

          #5
          Originally posted by -Jarno- View Post
          Samalla kannattaa tarkastaa kaasuläpän asentoantura ja lämpötila-anturi.


          missä tuo kaasuläpän asentoanturi sijaitsee? lämpötila anturin kun nyppää irti niin kierrokset nousee 2000rpm ja kun laittaa takaisin niin tippuu normaalille tasolle.. millasia arvoja noista kuuluisi saada?

          Comment

          • -Jarno-
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 1140
            • Salo

            #6
            Originally posted by BMW 325power View Post
            missä tuo kaasuläpän asentoanturi sijaitsee? lämpötila anturin kun nyppää irti niin kierrokset nousee 2000rpm ja kun laittaa takaisin niin tippuu normaalille tasolle.. millasia arvoja noista kuuluisi saada?
            Suoraan kaasuläpän alapuolella. Musta mötikkä mihin menee liitin.
            Kannattaa ekaks kyl tarkastaa tuo IMM, kuullostaa ainakin siltä kuin olisi hiilipinta tullu tiensä päähän mittarin sisältä.

            Comment

            • BMW 325power
              Bimmer Rookie
              • Jan 2007
              • 34

              #7
              Originally posted by -Jarno- View Post
              Suoraan kaasuläpän alapuolella. Musta mötikkä mihin menee liitin.
              Kannattaa ekaks kyl tarkastaa tuo IMM, kuullostaa ainakin siltä kuin olisi hiilipinta tullu tiensä päähän mittarin sisältä.
              hiilipinta näytti ainakin päälisin puolin ihan ehjältä, putsasin sen paperilla ja elektroniikka puhdistus spraylla. Ei vaikutusta. täytyy perehtyy huomen paremmin kun autolla täytyy tänään päästä liikkumaan

              Comment

              • BMWSaloon
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2008
                • 281

                #8
                ei sitä kyllä silmällä huomaa jos se rikki on jos se on reilusti kulunnu niin huomaa silleen että piät kopan auki autokäyntii ja annat pataruuman puolelta kierroksia katot jääkö neula "jumittamaan" kun kierroksia on toi 5 tuhattaa.. mut jos vaan vähän kulunnu ni et huomaa silmällä..eli sit kannattaa siirtää levyy ja ainakii kokeilla sillee..

                Comment

                • BMW 325power
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2007
                  • 34

                  #9
                  joo elikkä tänään koitin tuota levyn siirtoa ja enää ei patki niin pahasti kuin ennen.. kun tuo kerran auttoi niin on se sit varmaan entinen.. tarjotkaa jos jollain löytyy ylimääräistä ehjää.. lämpömittarin sain toimimaan tuolla hyppylanka hommalla..

                  Comment

                  • BMWSaloon
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2008
                    • 281

                    #10
                    no kyl sillä viel vähä aikaa ajelee jos nyt pelittää mut vaihto on eessä sit jossaa vaihees...mut hyvä et selvis

                    Comment

                    • BMW 325power
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2007
                      • 34

                      #11
                      nyt otin ilmamäärämittarin irti ja moottorinpuoli oli sisältä öljyssä.. eli taitaa mennä öljyä imusarjaan.. ei ihme jos röpörrää mistä tämä voisi johtua??

                      Comment

                      • -Jarno-
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 1140
                        • Salo

                        #12
                        Originally posted by BMW 325power View Post
                        nyt otin ilmamäärämittarin irti ja moottorinpuoli oli sisältä öljyssä.. eli taitaa mennä öljyä imusarjaan.. ei ihme jos röpörrää mistä tämä voisi johtua??
                        Ihan normaalia, tuleehan sieltä venttiilikopasta huohotinputki suoraan kaasuläppään.

                        Comment

                        • vexu524tdic
                          BTCF Member
                          • Jan 2004
                          • 776
                          • Gallia = Kinnula

                          #13
                          Tarkista lohkon ja imusarjan välinen metalliputki (pystyssä), kerran oli jäänyt o-rengas huonosti paikoilleen ja aiheutti kummalisia oireita.
                          Mm. ykkösen tulppa karstainen 100km ajon jälkeen, öljyä imuputkistossa, epämääräinen käynti ja heikko teho, koska ilma pääsee tuolta ohi ilmamäärämittarin...
                          e70 X5 3.0sd -08
                          f30 320i xdrive -16
                          e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                          e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                          e30 316 -88 2,2TIC M10
                          e21 323i -81 ruostekasa...

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎