elikkä miten kova homma tuohon e30 316 1.8 kaasari vehkeeseen ois ruisku laittaa?passaa varmaan 318i vehkeet suoraan?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e30 316->316i?
Collapse
X
-
Originally posted by Franklin View Postelikkä miten kova homma tuohon e30 316 1.8 kaasari vehkeeseen ois ruisku laittaa?passaa varmaan 318i vehkeet suoraan?Mutu että m10 ja m40 imusarjat on erilaiset
e30 318iS"UFE"
e30 327 TIC "AVO"
e30 325i "AVO"
-MME connection-
-Btcf absolutistit team-
-
-
Etit jostain 318i m10 koneisen jos tämä omasi on M10 kaasari koneella(jakopää ketjulla)
Johtosarja käy suoraan auton omaan johtosarjaan,bensapumpulle releeltä virta 318i:sta tankin mittari palikka,bensalinja paluupuolelle pitää vetää,samalla vaihdat siihen 318i mallista sylinterikannen niin alkaa pauhaamaan vähän paremmin
Elis siis vanhemman mallin 316 on helppo vaihtaa 318i malliksi.
Tästä löytyy searhilla enemmänkin juttua..
ite samaisen muutoksen tein omaan -87 316 bemaan viikonlopussa
Joo ja erilaiset on osat m10 ja m40 koneissa..
alustan osat samat 316kaasarissa ja 318i:ssä
Ja pidä pellin alla se M10 pata se on parasta mitä bmw tarjoaa!Last edited by Osku; 26-03-2008, 21:52.E30 24V 5D "Vakio"
Originally posted by ///Make1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.
Comment
-
-
Originally posted by Osku View PostEtit jostain 318i m10 koneisen jos tämä omasi on M10 kaasari koneella(jakopää ketjulla)
Johtosarja käy suoraan auton omaan johtosarjaan,bensapumpulle releeltä virta 318i:sta tankin mittari palikka,bensalinja paluupuolelle pitää vetää,samalla vaihdat siihen 318i mallista sylinterikannen niin alkaa pauhaamaan vähän paremmin
Elis siis vanhemman mallin 316 on helppo vaihtaa 318i malliksi.
Tästä löytyy searhilla enemmänkin juttua..
ite samaisen muutoksen tein omaan -87 316 bemaan viikonlopussa
Joo ja erilaiset on osat m10 ja m40 koneissa..
alustan osat samat 316kaasarissa ja 318i:ssä
Ja pidä pellin alla se M10 pata se on parasta mitä bmw tarjoaa!
Originally posted by Jylppy-- View PostSori OT mutta millon 318i vaihtuu M10:stä M40:piin:thinkCorvette C4 LT4 TURBO
Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i
Comment
-
-
jeps eli oma motti on m10 ja 318i m10 koneesta aattelin nuita ruuta vehkeitä.onko tuo 318i m10 koneen kansi kovastikki erillainen ku tuon 316 m10?ku ei jaksas sitä välttämättä ruveta vaihtaan ku just sain tuon 316 kannen rempattua ja paikalleen.ruiskulla pitäs vissiin olla vähä pirtiämpi ku kaasarilla?Last edited by Franklin; 26-03-2008, 23:14.
Comment
-
-
Originally posted by Franklin View Postjeps eli oma motti on m10 ja 318i m10 koneesta aattelin nuita ruuta vehkeitä.onko tuo 318i m10 koneen kansi kovastikki erillainen ku tuon 316 m10?ku ei jaksas sitä välttämättä ruveta vaihtaan ku just sain tuon 316 kannen rempattua ja paikalleen.ruiskulla pitäs vissiin olla vähä pirtiämpi ku kaasarilla?Olli.
Comment
-
-
Ruiskun kannen kanavat on todella selvästi isommat kun kaasarikannen. Imuventtiilitkin on muistaakseni 46mm kun kaasarikannessa varmasti lähempänä 40mm:iä. Männät ovat ainakin ulkonäöltään aivan samanlaiset mutta voi niissä jotain pientä eroa olla, itse joskus tuon ruisku swapin tein ja kannen vaihdoin myös ruiskusta. Vääntöä tuolla muutoksella tuli ainakin jonkin verran lisää pers tuntumalla.Corvette C4 LT4 TURBO
Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i
Comment
-
-
Jos e28 518i ruiskuhilppeet laitat, niin ei kyllä ole minun mielestäni ihan "bolt-on" hommaa, tuli meinaan tehtyä kyseinen toimenpide ja kesti joku 1-2vk että sai auton edes käyntiin.
Johdot ei todellakaan mennyt väriväriin, vaikka tietenkin vaihdoin e28:n johtosarjan + aivolaatikon. Kaasarin kantta kun käytin niin imusraja ei osunu 1:1 kohdilleen vaan piti vähän tukkia isompia reikiä jotta imuvuotoa ei olisi niin paljoa (koskaan ei tullut 100% tiiviiksi).
Bensan paluulinja piti vetää ja asentaa tietenkin bensapumppu (ulkopuolinen). bp-rele, kannen päässä oleva vesiletku/termarimötikkä/missä on anturit, tietenkin piti olla ruiskusta + anturit löytyä.
Duunia ole kyllä paljon, ellet saa jostain juurikin e30 moottoria joka menisi kivuttomammin. Ehkä olisi helpointa vaihtaa koko moottori?ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *
Comment
-
-
...kaikki oleellinen tuossa onkin jo sanottu, mutta btw. pientä mainoksen tynkää: Eli purussa 318i m10 -83 ja moottori irrallaan auton vieressä. Valitettavasti kansi ja imusarja/suutintukki - kamat on myyty, mutta eipä tuo loppumoottori paljoa kaiketi ole. Kunnosta ei tietoa -> ei itsellä ajossa, mutta kai männät nyt ainakin aina ehjät onPienet pintahileet sylintereissä, kun on tuossa pressun alla ollut... privaa vaan kehiin, jos kamat kiinnostaa.
-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Tankkiin ei tarvi mitään sähköjä vedellä mutta on se mittaripalikka erilainen kun on paluulinja tossa ruiskumallissa..
eli siis penkin alla olevan metallilapun alta löytyvä tankin sisään menevä möllikkä..
Tankkia ei tarvi välttämättä irrottaa jos vetää ton linjan kumiletkulla niinku ite tein.. nykyinen tuloputki meni mulla tuloputkena omassa ja paluun vedin bensaletkulla suodattimelta taaksepäin ja nippareilla putkeen kiinni
Bensapumppu tulee kuskinpuolen takapyörän etupuolelle helmakoteloon kiinni (paikkakin on muuten valmiina siellä)
Ei tosta niin hirveän paljon tehoa tulee lisää mutta on ainakin mukavempi ajella kun pääsee eroon käyntihäriöistä sun muusta pierupurkkiin verrattuna..
Itellä ilmesty lisäks rajotin tohon koneeseen..
Kansissa tosiaan eroja mäntiä en omassa projektissa edes kattonu
Semmonen pikku juttu ihan vinkiksi että merkkaa kumpi on sitten tulo ja paluupuoli kun irrottelet/laittelet noita bensaletkuja.Last edited by Osku; 27-03-2008, 16:00.E30 24V 5D "Vakio"
Originally posted by ///Make1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.
Comment
-
-
Originally posted by Osku View PostTankkiin ei tarvi mitään sähköjä vedellä mutta on se mittaripalikka erilainen kun on paluulinja tossa ruiskumallissa..
eli siis penkin alla olevan metallilapun alta löytyvä tankin sisään menevä möllikkä..
Tankkia ei tarvi välttämättä irrottaa jos vetää ton linjan kumiletkulla niinku ite tein.. nykyinen tuloputki meni mulla tuloputkena omassa ja paluun vedin bensaletkulla suodattimelta taaksepäin ja nippareilla putkeen kiinni
Bensapumppu tulee kuskinpuolen takapyörän etupuolelle helmakoteloon kiinni (paikkakin on muuten valmiina siellä)
Ei tosta niin hirveän paljon tehoa tulee lisää mutta on ainakin mukavempi ajella kun pääsee eroon käyntihäriöistä sun muusta pierupurkkiin verrattuna..
Itellä ilmesty lisäks rajotin tohon koneeseen..
Kansissa tosiaan eroja mäntiä en omassa projektissa edes kattonu
Semmonen pikku juttu ihan vinkiksi että merkkaa kumpi on sitten tulo ja paluupuoli kun irrottelet/laittelet noita bensaletkuja.Corvette C4 LT4 TURBO
Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i
Comment
-
-
Originally posted by Osku View PostElis siis vanhemman mallin 316 on helppo vaihtaa 318i malliksi.
Tästä löytyy searhilla enemmänkin juttua..Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Originally posted by Tuiske View Postvai olenko väärässä?
Jos en ihan väärin muista, niin "318" loppu numerolla oleva boksi ei salli kuin 6500 rpm.
BTW. saa uskoa tai olla uskomatta, mutta 320i l-jet boksin voi asentaa tuon tilalle ja samalla rajoitin katoaa.
En kehota näin tekemään, koska en tiedä mitä muuta samalla muuttuu, mutta virheellisen asennuksen jäljiltä voin sanoa, että kyllä se noinkin toimi.Olli.
Comment
-
Comment