e30 lisää ohjattavuutta

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jmp2002
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 5728
    • Rovaniemi

    #1

    e30 lisää ohjattavuutta

    Noniin.. auto seisoo tallissa ja olisi tarkoitus nakkoa nyt paikalle e36 m3 3.2 ohjauspaketti, että rattiin jää 3.25 kierrosta laidasta laitaan niin aattelin, että voisi samalla hommata lisää kääntyvyyttä pyöriin..

    Niin nytten olisi kiva saada kaikenlaisia toteutus tapoja esille..

    eikö homma ole helpoin tehdä niin että laittaa ohjausakselin päihin holikit?? ja niihin vasta ohjausakselit?? mutta kuinka paksut kannattaa kummallekkin puolelle laittaa vaikuttaa 10mm holkki mitään??

    kaikki apu olisi tarpeen..
    E30 325i Touring -89
    E30 325i touring -88 m50tbo
    G20 330e M-Sport -20
  • f1zz
    GTi:stä tuttu
    • Sep 2003
    • 1468
    • Veikkola

    #2
    Holkit tulee siis raidetankojen sisäpäähän ja ideana että jos hammastangossa olisi enempi hampaita niin raidetankojen sisäpäät eivät stoppaa hammastangon runkoon vaan vasta kun hampaat loppuu tangosta.

    Harmi vain mutta bmw:n hammastanko ei mene kuin 2-3mm sisemmäs noilla holkeilla eli kääntyvyyttä ei pahemmin tule. Tosin myös rengas ottaa kiinni runkopalkkiin mm 7x15" vanteella ja 8x17" vanteella ja itse otin nuo spacerit pois.

    Lisää kääntyvyyttä saat teettämällä hammastangon (700-1000€ tehostettu) tai muuttamalla raidetankojen päiden paikkaa lähemmäs alapalloja olka-akselista. Ei kovin suosisteltavaa tämä..

    Comment

    • Tarute
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2005
      • 345
      • Jyväskylä

      #3


      Miksi ottaa palkkiin kiinni? Ei minulla ainakaan. Niin ja samat romut kiinni mitä jmp2002 ajatteli laittaa. Ja ei oo sit mikään bolt on juttu.
      340KW/600NM

      Comment

      • EGoman
        BTCF Member
        • Mar 2006
        • 5103
        • Ylivieska

        #4
        en tiedä liittyykö tarkalleen aiheeseen mutta

        "Live low and prosper..." Juottola TV @ Youtube

        Jetzt: 316 e30 -84 , 325 e30 M-Tech2 Cabriolet -92 on air , e84 xDrive18dA -14
        ex 320 e36 coupe -93, 318i e30 "leif lindgren edition", -89 316i e30 mit RS, 320ia e30 -88, e34 540 -93, e30 316i -90, e30 318iA -88 "muisto", e30 320 -87 "tösky", e36/7 2.8 -00, 525 e34 -91, e36 316ti -96, e30 318i touring -89, Mini Cooper R50, 330d e93 -07

        Comment

        • Rocla
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 7692
          • Kajaani

          #5
          Tarute: Onko tuossa "välikappaleess", joka tulee tolpan ja raidepään väliin kartiota vai onko vain pultti liitos? Tuleeko sama pultti läpi koko asennelmasta?

          Mitäs väliakselia porukka on käyttänyt e36 tangon kanssa?
          Olli.

          Comment

          • Tarute
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 345
            • Jyväskylä

            #6
            Originally posted by Rocla View Post
            Tarute: Onko tuossa "välikappaleess", joka tulee tolpan ja raidepään väliin kartiota vai onko vain pultti liitos? Tuleeko sama pultti läpi koko asennelmasta?

            Mitäs väliakselia porukka on käyttänyt e36 tangon kanssa?
            Kyllä on koko mittanen pultti.
            340KW/600NM

            Comment

            Working...
            X