Tarkoitus olisi vaihtaa jäähdytysnesteet ja lisätä Water Wetterin uuden veden sekaan. Pitääkö järjestelmä huuhtoa vai riittääkö, että ottaa alavesiletkun irti ja tyhjentää sitä kautta kerran. Uudet nesteet tilalle ja kone käyntiin. Lämppäri täysille ja ilmausruuvi auki. Lisäilee nestettä kunnes kuplinta loppuu ilmausreijän kautta?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 jäähdytysjärjestelmän ilmaus?
Collapse
X
-
Originally posted by jr66 View PostMikä kone ?
Täytä järjestelmä, käytä lämpimäksi, täytä uudelleen jos tarvis, jos lämppäri puhaltaa kuumaa niin käy ajele ja tarkista nesteen määrä muutaman reissun jälkeen.
M10 malleissa ei ole paisaria ja ne ilmaantuvat lähes itsestään.
Jos tulee joku ylipääsemätön tasku, niin mittarin anturin reiästä voi ilmata.
Ja muuten M10 ihmisille hoksaamisen arvoinen juttu, joskus rikkinäinen korkki aiheuttaa nestehävikkiä, omani tuomitsin ja pahvivikaiseksi, mutta myöhemmin havaittiin, että kuumana paikoillaan seistessä työntää juuri havaittavan höyryn korkin välistä.Olli.
Comment
-
-
Varovainen arvio, että MarttiKK:lla on E30 318iS;
Lohkon kupeessa on tyhjennysproppu pakosarjan puolella, syylärissä on tyhjennyshana vasemmalla alhaalla (Eli letkuja ei tarvitse irroittaa). Näistä saa melkolailla kaiken nesteen pihalle, Pepsipullolla saa ilmattua helposti kuten aikaisemmin on jo ehdotettu. Huuhtelu ei varmastikaan ole pahasta.
Omalla kohdallani tuo M42 ei ole ollut vaikea ilmattava, onko tuo sitten ylivertaista insinööritaitoa saksalaisilta vai sopiva kuun asento?
Comment
-
-
Originally posted by mattijus View PostVarovainen arvio, että MarttiKK:lla on E30 318iS;
Lohkon kupeessa on tyhjennysproppu pakosarjan puolella, syylärissä on tyhjennyshana vasemmalla alhaalla (Eli letkuja ei tarvitse irroittaa). Näistä saa melkolailla kaiken nesteen pihalle, Pepsipullolla saa ilmattua helposti kuten aikaisemmin on jo ehdotettu. Huuhtelu ei varmastikaan ole pahasta.
Omalla kohdallani tuo M42 ei ole ollut vaikea ilmattava, onko tuo sitten ylivertaista insinööritaitoa saksalaisilta vai sopiva kuun asento?
Comment
-
-
Eillikäs tapahtuuko tämä näin?
Vanhat jäähytysnesteet pois?
Uudet sisälle? "Millä tavalla? puolentoistalitran pullon pää syylärin reijästä sisälle?"
mitä sitten?
autona siis e30 316 vm 88 m10. jos joku viittis tehä tarkat ohjeet mulle nii oisin kiitollinen.
Ja kuumaa ilmaa ei oikein tule kapiiniin ja moottorinlämpötila nousee radikaalisisti välillä.
Comment
-
-
Originally posted by juustomummo View PostEillikäs tapahtuuko tämä näin?
Vanhat jäähytysnesteet pois?
Uudet sisälle? "Millä tavalla? puolentoistalitran pullon pää syylärin reijästä sisälle?"
mitä sitten?
autona siis e30 316 vm 88 m10. jos joku viittis tehä tarkat ohjeet mulle nii oisin kiitollinen.
Ja kuumaa ilmaa ei oikein tule kapiiniin ja moottorinlämpötila nousee radikaalisisti välillä.
- Puristele ylä ja alavesiletkua ja lisää nestettä mikäli vähentyy.
- Sitten voit laittaa auton tulille ja lämppärin täysille(tietysti on hyvä jos saat auton keulaa nostettua ylös n.10-20cm, mutta onnistuu ilmankin).
- Anna hieman kierroksia koneelle ja katsele lämpöjä, ettei pääse punaiselle.
- Tunnustele milloin alkaa tulla kuumaa ilmaa suulakkeista( jos välillä tulee kylmää/viileätä on silloin vielä ilmaa järjestelmässä).
-Katso ettei nesteet pääse loppumaan paisarista ja kun kupliminen on loppunut homma on valmis.
- Jos tuntuu vielä pidemmän yrityksen jälkeen, että kupliminen jatkuu on todennäköisesti kansipahvi mennyt (yleensä haisee pakokaasulle, taikka pakoputkesta tulee pakkasnesteen hajuista pakokaasua).
- Katso vielä seuraavana päivänä nesteiden taso, koska saattaa vielä jäädä pieniä ilmataskuja järjestelmään ilmauksen jälkeenkin mitkä ovat sitten poistuneet yön aikana. (ÄLÄ LAITA PAISARIA TÄYTEEN VAAN SILLE OSOITUTETULLE TASOLLE MOOTTORI KYLMÄNÄ) Toki jos sattuu menemään yli niin nesteet poistuvat ylivuotoletkun kautta.
JOS JOKU HALUAA TÄYDENTÄÄ TÄHÄN JOTAIN MITÄ OLEN MAHDOLLISESTI UNOHTANUT TÄSSÄ N.1,5 PROMILLEN HUMALASSA, NIIN KORJATKAA IHMEESSÄ.Nykyiset
-63 Pontiac Catalina convertible
-05 E53 X5 3.0d
Comment
-
-
Joo eli mottina olis m20b20 kone, ilmeisesti erillisellä paisarilla ( en tiedä näistä juuri mitään ) kun en syyläristä mitään korkkia tjsp löytänyt ja siinä pissapojan nestesäiliön vieressä on se nestesäiliö johon lisätään jäähdytin nesteet ( juuri tämäkö on se paisari ? ).
Noh ongelma on se että eilen illalla auto oli parkissa ja alkoi sylkeä nesteitä pihalle kun kävi jonkin aikaa paikallaan n.30 km ajon jälkeen.
En ollut tajunnut ilmata jäähd.järjestelmää startin vaihdon jälkeen, jota operoidessani jouduin irroittamaan muutaman vesiletkun ja vettä pääsi pois. Nyt laitoin lisää vettä täyttösäiliöön ja aloin puristelemaan syylärin letkuista, kuplia tulee, pulppauksia kuuluu ja tuntuu että nestettä isoihin letkuihin kertyisi mutta nesteen pinta ei alene säiliössä ?? :/
Säiliöstä kun lähtee pieni letku syyläriin ja sitten on toinen paikka letkulle täyttöaukon vieressä, tähän ei mene letkua mutta siitä tulee nestettä ulos, ylivuotoletkun paikka ?
Muutaman kerran käytin pienen hetken autoa tyhjäkäynnillä. Mikä mahtoi mennä vikaan?
Sekavasti kiireessä kirjoitettu mutta toivottavasti joku saisi jonkinsortin käsityksen ongelmastani, kiitos.
Comment
-
Comment