Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 keskuslukitus prkl!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laguns(Frozenash)
    Bimmer Rookie
    • Feb 2005
    • 52
    • Turku

    e30 keskuslukitus prkl!

    Eli on topicit söörtsitty,luettu ja konstit kokeiltu, mutta siltikään ei saatanan lukitus toimi,liittimet käyty oven haitariputkesta läpi ja keskuslukituksen yksikkö uusittu mutta vieläkin on lukitus täysin mykkä Mikä ihme sitä voi vaivata...?!?
    e30 325M-TECH II
    e30 316i
    e36 M3
    e30 316i
  • Jonsku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 4647
    • Tuusula

    #2
    Itsellä sama ongelma. Piuhat mittailtu boksilta jokaiselle ovimoottorille, vedettäessä 6 tai 7 pinni maihin ohjainboksilta se naksuu mutta moottorit ovat mykkinä.

    Onko näissä joku takalukko-ominaisuus joka jotenkin jännästi lukitsisi kaikki moottorit niin etteivät ne enää avaudu normikonstein tjms?

    Sikäli kumma juttu että kaikki moottorit ovat mykkinä, ei kuulu mistään mitään...

    Mittasin valkoisen ja sinisen johdon välillä vastusta ja näyttää nollaa, eli ne ovat yhdessä. Kuuluuko niiden olla näin vai löytyisikö tuosta vikaa?
    ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
    ex. Alpina D10 Touring #33/94
    ... and many more

    Comment

    • Laguns(Frozenash)
      Bimmer Rookie
      • Feb 2005
      • 52
      • Turku

      #3
      Jep, mulla täysin sama homma, releet naksuu kyllä mutta moottorit on ihan mykkiä?! Mikäköhän se toinen musta rele on siinä keskuslukkoyksikön vieressä? Se naksuu kanssa miten sattuu, täytynee kokeilla sen uusintaa kanssa:think
      e30 325M-TECH II
      e30 316i
      e36 M3
      e30 316i

      Comment

      • purala
        BTCF Member
        • Apr 2005
        • 47
        • Lempäälä

        #4
        Ittekkin pitkien taisteluitten/mietiskelyitten jälkeen sain moisen toimiin...

        yleisin vika noissa taitaa olla juurikin oviliittimissä.
        ittelläkin liitin oli täysin ehjän näköinen mutta johdot takaa hapettunu irti.
        tuleeko ohjain yksikölle virtaa?
        sehän tuli muistaakseni sisävalon ohjain releeltä josta se kiertää jostain syystä kuskin ovessa lenkin jonka jälkeen vasta menee moduulille.
        nastat selviää sähkökaaviosta.

        Kannattaa kokeilla ottaa ohjain yksiköstä kuori auki ja laittaa johtoon kiinni.
        jonka jälkeen kokeilla sormella painaa sisällä olevaa relettä, toisesta pitäisi lukkojen aueta ja toisesta mennä kiinni.

        lukoille menee sähkö kahta johtoa pitkin jonka "maata/vaihdetta" yksikkö kääntää silloin kun lukko vetää.
        loput lukoille menevistä johdoista on ohjaus piuhoja.

        voin tarvittaessa tarkistaa pinnien numerot/johtojen värit kaavioista mikäli apuja.

        Ja nämähän oli vaan omia huomioita mitä oon tutkiessa löytäny jotka voi tietenkin olla vääriä. Mutta viisaammat voi kertoo tarkemmin.
        e39 540 -97
        e30 325 -87 cabrio
        ex. e30 325 -88
        ex. e21 315

        Comment

        • Jonsku
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 4647
          • Tuusula

          #5
          Originally posted by purala View Post
          Ittekkin pitkien taisteluitten/mietiskelyitten jälkeen sain moisen toimiin...
          Hyvä kuulla että nämä voi saada jopa toimimaankin

          yleisin vika noissa taitaa olla juurikin oviliittimissä.
          ittelläkin liitin oli täysin ehjän näköinen mutta johdot takaa hapettunu irti.
          tuleeko ohjain yksikölle virtaa?
          sehän tuli muistaakseni sisävalon ohjain releeltä josta se kiertää jostain syystä kuskin ovessa lenkin jonka jälkeen vasta menee moduulille.
          nastat selviää sähkökaaviosta.
          Pinnit selviää ETM:stä (FAQ-osiosta löytyy linkkejä), eipä tuota olekaan tullut vielä tarkisteltua. Mittailin piuhat boksilta moottoreille eli ei piuhojen ainakaan katki pitäisi olla. Pinnit ovat myös ok-kunnossa, sähköpeilit jne jne toimivat joten vikaa en itseltäni ainakaan heti suostu noihin oviliittimiin kohdistamaan :P

          Kannattaa kokeilla ottaa ohjain yksiköstä kuori auki ja laittaa johtoon kiinni.
          jonka jälkeen kokeilla sormella painaa sisällä olevaa relettä, toisesta pitäisi lukkojen aueta ja toisesta mennä kiinni.

          lukoille menee sähkö kahta johtoa pitkin jonka "maata/vaihdetta" yksikkö kääntää silloin kun lukko vetää.
          loput lukoille menevistä johdoista on ohjaus piuhoja.
          Saman saa aikaan maadoittamalla kutos- tai seiskapinnin (kytkis), näin kehottaa BMW:n korjausopaskin tekemään.

          Edelleen kiinnostaisi tietää kuuluuko näiden kahden moottorille menevän piuhan välissä olla jatkuvuus vai ei "lepoasennossa".
          Pitääkö sitä kohta prkle ostaa biltemasta keskuslukituksen ohjausboksi ja vetää piuhat moottoreille uusiksi?
          ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
          ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
          ex. Alpina D10 Touring #33/94
          ... and many more

          Comment

          • purala
            BTCF Member
            • Apr 2005
            • 47
            • Lempäälä

            #6
            Enpä varmaks uskalla sanoo mutta todennäkösesti yleismittarilla mitatessa piuhat on ikäänkuin yhdessä.
            Purkasin yhden servon kokeeks jossa muistaakseni ne meni ainakin kuskin ovella suoraan moottorille jonka kautta silloin "piiri sulkeutuu".
            e39 540 -97
            e30 325 -87 cabrio
            ex. e30 325 -88
            ex. e21 315

            Comment

            • 525iiäxä
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2005
              • 1852
              • Lappeenranta, Finland

              #7
              Hyppylankoja käyttämällä vois vaikka tutkia ovatko moottorit kunnossa.

              Itse sain täysin mykän systeemin eloon taannoin. Vaihtoon meni pari moottoria, ohjain ja molemmat ovien läpivientiliittimet. Liittimien vaihto ei ole hätäisen miehen hommaa, vanhan purkaminen on tarkkaa puuhaa. Dremelillä liitin kappaleiksi ja yksi karva kerrallaan ulos, muuten ei tule piikit ehjänä. Uuteen liittimeen piikit menevät sitten ihan tökkimällä. Pari piikkiä niissä taitaa olla joutilaana. Jos joku on hapettunut olemattomiin niin noista "turhista" saa tilalle uusia. Itse jouduin ottamaan vielä peilikolmion kaiuttimille menevästä johdosta piikin tai pari.

              Oliskohan tuosta apua:

              http://personal.inet.fi/perhe/rantak...lapivienti.xls

              Volvo V70 2.4T -02
              E30 323i -84 (taas)

              Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

              Comment

              • Jonsku
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 4647
                • Tuusula

                #8
                Originally posted by 525iiäxä View Post
                Hyppylankoja käyttämällä vois vaikka tutkia ovatko moottorit kunnossa.
                Täytyypä kokeilla. Eikö se ole suoraan valkoinen maihin ja sininen +12v, ja toisinpäin.

                Itse sain täysin mykän systeemin eloon taannoin. Vaihtoon meni pari moottoria, ohjain ja molemmat ovien läpivientiliittimet. Liittimien vaihto ei ole hätäisen miehen hommaa, vanhan purkaminen on tarkkaa puuhaa. Dremelillä liitin kappaleiksi ja yksi karva kerrallaan ulos, muuten ei tule piikit ehjänä. Uuteen liittimeen piikit menevät sitten ihan tökkimällä. Pari piikkiä niissä taitaa olla joutilaana. Jos joku on hapettunut olemattomiin niin noista "turhista" saa tilalle uusia. Itse jouduin ottamaan vielä peilikolmion kaiuttimille menevästä johdosta piikin tai pari.

                Oliskohan tuosta apua:

                http://personal.inet.fi/perhe/rantak...lapivienti.xls
                Kiitoksia tästä, varsin vmäinen homma tehdä nuo uusiksi mutta olisipa varmasti toimivat ainakin
                ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                ex. Alpina D10 Touring #33/94
                ... and many more

                Comment

                • Jonsku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 4647
                  • Tuusula

                  #9
                  Jaahas, nyt toimii keskuslukitus Käytin jokaista lukkomoottoria hyppylangoilla ja hyvinhän ne toimivat.
                  Ohjainboksin suhteen oli jotain hämärää niin päädyin sitten ohjaamaan moottoreita suoraan hälyttimellä.. Hyvin toimii, kauko-ohjattu keskuslukitus on pop
                  ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                  ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                  ex. Alpina D10 Touring #33/94
                  ... and many more

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎