Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30, M10 koneinen nelivedoksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wihis
    Bimmer Rookie
    • Nov 2006
    • 155
    • Lieto

    E30, M10 koneinen nelivedoksi?

    Eli alko tollanen mietityttää päivällä (oli tylsä koulupäivä), eli onko mahollista muuttaa normi 318 vastaavaa peliä iX, eli nelivetoiseksi? Ja konehhan on se M10. Ihan mahoton projekti? :think

    EDIT: Kuvittelin et jollain muullakin ois tullu mieleen ja yritin käyttää söörtsiä, mut en löytäny mitään.
    Lexus GS430 Sport '03

    Past BMW's: e30 316 '87, e30 320iA '87, e28 518i '85, e46 328Ci '99, BMW 316 E30 '88, BMW 325 e36 '91, BMW 520 E39 '97.
  • Vilikki
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 6309
    • Raahe

    #2
    Originally posted by Wihis View Post
    Eli alko tollanen mietityttää päivällä (oli tylsä koulupäivä), eli onko mahollista muuttaa normi 318 vastaavaa peliä iX, eli nelivetoiseksi? Ja konehhan on se M10. Ihan mahoton projekti? :think

    EDIT: Kuvittelin et jollain muullakin ois tullu mieleen ja yritin käyttää söörtsiä, mut en löytäny mitään.
    ei taida ainakan kilpiin saada vetotavan muuttamisen takia. sit öljypohjat ja kaikki semmoiset pitäs tehdä käsityönä jne. Iso ja vativa urakka ainakin tulee olemaan, tosin olishan se verraton peli tuollainen m10 4wd isolla hyrskyttimellä
    BMW e36 316i Turbo Compact

    Comment

    • Wihis
      Bimmer Rookie
      • Nov 2006
      • 155
      • Lieto

      #3
      Ei sais rekisteriin vetotavan muutoksen takia? hmm.. En tiiä, kun ajattelin vaan että näitä E30 koppasia iX:nä kumminkin on valmistettu. Sitäpä mäkin meinasin, että aika verraton peli se ois
      Lexus GS430 Sport '03

      Past BMW's: e30 316 '87, e30 320iA '87, e28 518i '85, e46 328Ci '99, BMW 316 E30 '88, BMW 325 e36 '91, BMW 520 E39 '97.

      Comment

      • eeki
        BTCF Member
        • Jul 2003
        • 1966
        • HKI

        #4
        Saksalaiset on toki jo tehneet vähän vastaavan tempun, joskin M30-moottorilla: http://wp1016621.wp027.webpack.hoste...025/f01025.htm

        Varsin älytön projekti joka tapauksessa, mutta se ei varmaan tullut yllätyksenä.
        Ducati 998 -02 //

        Comment

        • MasaTDS
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 1606
          • Tampere

          #5
          helpoimmalla varmaan pääsis jos hommais vaikka jonkun konevikaisen ix:n ja vaihtaa koneen sinne,muttei taida m20 laatikkokaan mennä m10?Mutta hyvähän m20 on..
          E24 635csi
          M-B W140
          Citroen c4 coupe
          H-D sportster chopper

          Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
          Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
          Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
          www.mpanet.fi

          Comment

          • Wihis
            Bimmer Rookie
            • Nov 2006
            • 155
            • Lieto

            #6
            Originally posted by MasaTDS View Post
            helpoimmalla varmaan pääsis jos hommais vaikka jonkun konevikaisen ix:n ja vaihtaa koneen sinne,muttei taida m20 laatikkokaan mennä m10?Mutta hyvähän m20 on..
            Ei siinä ois enää niinpal hohtoo Ja mietin sitäkin että se laatikko ei mee suoraan. Mut saisko sen sovitettua silti jotenkin, kuten tossa M30 nelivetoituksessa?

            Originally posted by eeki View Post
            Saksalaiset on toki jo tehneet vähän vastaavan tempun, joskin M30-moottorilla: http://wp1016621.wp027.webpack.hoste...025/f01025.htm

            Varsin älytön projekti joka tapauksessa, mutta se ei varmaan tullut yllätyksenä.
            Joo, ei tullu yllätyksenä Enkä nyt väitä, että olisin tälläseen justt nyt ryhtymässä, mutta alko vaan kiinnostaa, eihän sitä koskaan tiedä :think
            Lexus GS430 Sport '03

            Past BMW's: e30 316 '87, e30 320iA '87, e28 518i '85, e46 328Ci '99, BMW 316 E30 '88, BMW 325 e36 '91, BMW 520 E39 '97.

            Comment

            • Jonsku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 4645
              • Tuusula

              #7
              Kyllähän tuon lailliseksi saa, ihan samallalailla noita tekniikan osia saa vaihtaa kuin muihinkin. Prosentit toki voi mennä aika ylös

              Helpoin tapa olisi swapata M20 kaikilla ix:n hölyillä ja pölyillä, toki tuollaiseen M10 swappiin tarvitset muutenkin koko paketin poislukien M20.

              Ala toki rakentamaan, helppoa se ei ole mutta onpahan ainakin erilainen
              - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

              ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
              ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
              ex. Alpina D10 Touring #33/94
              ... and many more

              Comment

              • Wihis
                Bimmer Rookie
                • Nov 2006
                • 155
                • Lieto

                #8
                Originally posted by Jonsku View Post
                Kyllähän tuon lailliseksi saa, ihan samallalailla noita tekniikan osia saa vaihtaa kuin muihinkin. Prosentit toki voi mennä aika ylös
                No näin juuri!

                Miten ylös saa prosentit mennä, että sitä ei saa enää katsastettua? Ja onko jollain heittää vaikka jotain ohjeistusta jollekkin sivuille missä näistä prosentti asioista kerrotaan enempi, kun en koskaan niihin sen enempää oo kerenny paneutuu.
                Lexus GS430 Sport '03

                Past BMW's: e30 316 '87, e30 320iA '87, e28 518i '85, e46 328Ci '99, BMW 316 E30 '88, BMW 325 e36 '91, BMW 520 E39 '97.

                Comment

                • Jonsku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 4645
                  • Tuusula

                  #9
                  Originally posted by Wihis View Post
                  No näin juuri!

                  Miten ylös saa prosentit mennä, että sitä ei saa enää katsastettua? Ja onko jollain heittää vaikka jotain ohjeistusta jollekkin sivuille missä näistä prosentti asioista kerrotaan enempi, kun en koskaan niihin sen enempää oo kerenny paneutuu.
                  www.ake.fi , www.finlex.fi eikun kaivamaan
                  - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                  ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                  ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                  ex. Alpina D10 Touring #33/94
                  ... and many more

                  Comment

                  • zzracing
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2006
                    • 177
                    • Lappeenranta

                    #10
                    Onnistuu se pakostakii... ku meijänkii kylillä on suzuki sj410 missä on m10 1,8 ja bmw automaatti sen perässä ja tomaatti kiinnittyy sit suitsukkeen omaa jakikseen jne....
                    X6 35D

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16413
                      • Asikkala

                      #11
                      Originally posted by zzracing View Post
                      Onnistuu se pakostakii... ku meijänkii kylillä on suzuki sj410 missä on m10 1,8 ja bmw automaatti sen perässä ja tomaatti kiinnittyy sit suitsukkeen omaa jakikseen jne....
                      Kilvissä ?

                      Comment

                      • 928 GTS
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2006
                        • 1559
                        • Helsinki

                        #12
                        Miten olisi tarkoitus hoitaa nelivedon etupään tolppien kiinnitys takavedon koriin? On meinaan kiinnityspisteet aivan eri asennossa noissa nelivetoisissa. Eli koreissa on muutakin eroa kun eri muotoiset lokarin aukot mistä nuo uudemmat E30 nelivedot on helppo erottaa takavedoista.
                        -92 928 GTS
                        -98 550 Maranello

                        Comment

                        • r.w.
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2007
                          • 2510
                          • Länsirannikko

                          #13
                          En ota tekniseen puoleen kantaa yhtään, mutta pykälien mukaan onnistuu.

                          Vetotapaa on sallittua muuttaa mallisarjan puitteissa (eli jos samaa koppaa tehty sekä taka-, että nelivetona), akselistojen muutosprosentit on 4+4% ja voimansiirrosta ehkä vähän päälle... ja eikun leimalle.
                          1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                          Comment

                          • Jonsku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2002
                            • 4645
                            • Tuusula

                            #14
                            Originally posted by 928 GTS View Post
                            Miten olisi tarkoitus hoitaa nelivedon etupään tolppien kiinnitys takavedon koriin? On meinaan kiinnityspisteet aivan eri asennossa noissa nelivetoisissa. Eli koreissa on muutakin eroa kun eri muotoiset lokarin aukot mistä nuo uudemmat E30 nelivedot on helppo erottaa takavedoista.
                            Onko ix:n kori niin paljon erilainen kuin normi e30 kori? Luulisi menevän akselistojen swappauksella, mutta jos ei niin ei.
                            - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                            ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                            ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                            ex. Alpina D10 Touring #33/94
                            ... and many more

                            Comment

                            • Carman
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2002
                              • 676
                              • Vilppula

                              #15
                              Originally posted by Jonsku View Post
                              Onko ix:n kori niin paljon erilainen kuin normi e30 kori? Luulisi menevän akselistojen swappauksella, mutta jos ei niin ei.
                              Etusisälokasuojat on täysin erilaiset tolppien yläpään kiinnityksen kohdalta, paljon pystymmässä kuin takatuupparissa. Lisäksi kardaanitunnelissa on eroa muistaakseni aika paljonkin.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎