Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30, M10 koneinen nelivedoksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wihis
    Bimmer Rookie
    • Nov 2006
    • 155
    • Lieto

    #16
    Originally posted by 928 GTS View Post
    Miten olisi tarkoitus hoitaa nelivedon etupään tolppien kiinnitys takavedon koriin? On meinaan kiinnityspisteet aivan eri asennossa noissa nelivetoisissa. Eli koreissa on muutakin eroa kun eri muotoiset lokarin aukot mistä nuo uudemmat E30 nelivedot on helppo erottaa takavedoista.
    En tiedä. Siitä voidaan keskustella täällä

    Originally posted by Carman View Post
    Etusisälokasuojat on täysin erilaiset tolppien yläpään kiinnityksen kohdalta, paljon pystymmässä kuin takatuupparissa. Lisäksi kardaanitunnelissa on eroa muistaakseni aika paljonkin.
    Kardaanitunnela ei varmaan niin ylitsepääsemätön ole mukata. Ehkä se ois jopa projektin helpoin osa Noi tolppien/tukivarsien kiinnitykset onkin sitten päänvaiva erikseen. Varmastikkin aika isokin päänvaiva.
    Lexus GS430 Sport '03

    Past BMW's: e30 316 '87, e30 320iA '87, e28 518i '85, e46 328Ci '99, BMW 316 E30 '88, BMW 325 e36 '91, BMW 520 E39 '97.

    Comment

    • Rocla
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 7692
      • Kajaani

      #17
      Originally posted by Wihis View Post
      En tiedä. Siitä voidaan keskustella täällä


      Kardaanitunnela ei varmaan niin ylitsepääsemätön ole mukata. Ehkä se ois jopa projektin helpoin osa Noi tolppien/tukivarsien kiinnitykset onkin sitten päänvaiva erikseen. Varmastikkin aika isokin päänvaiva.
      Onhan ne tekniikanvaihto ix:iä rakentaneet, toteuttamistapoja on tainnut olla 3.

      1. kori poikki etulattian ja a-pilarin kohdalta.
      2. sovitetaan ix:n etusisälokarit.
      3. vaihdetaan runkonumero ix:n koriin.

      Yhtäkaikki, harrastuksen järkevyyttä ei kannata arvioida, mutta omasta mielestäni aivan järjetön muutos, isolla rahalla ja vaivalla rakennat tod.näk. halvinta valmista autoa huonomman ratkaisun.
      Olli.

      Comment

      • Jonsku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 4645
        • Tuusula

        #18
        Originally posted by Carman View Post
        Etusisälokasuojat on täysin erilaiset tolppien yläpään kiinnityksen kohdalta, paljon pystymmässä kuin takatuupparissa. Lisäksi kardaanitunnelissa on eroa muistaakseni aika paljonkin.
        Vai sillälailla. Noh, joka päivä oppii jotain uutta
        - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

        ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
        ex. Alpina D10 Touring #33/94
        ... and many more

        Comment

        • zzracing
          Bimmer Rookie
          • Jan 2006
          • 177
          • Lappeenranta

          #19
          Originally posted by jr66 View Post
          Kilvissä ?
          Jep kilvissä ja taitaa alla olla vielä 33" bokkerit ja kohtuu korotus!
          X6 35D

          Comment

          • BMWSaloon
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2008
            • 281

            #20
            juu kyl noi etutolppien yläpäät on lähes ihan pystys ja 20cm keulaa lähenpänä ku takatuupparis...

            Comment

            • Wihis
              Bimmer Rookie
              • Nov 2006
              • 155
              • Lieto

              #21
              Originally posted by Rocla View Post
              Yhtäkaikki, harrastuksen järkevyyttä ei kannata arvioida, mutta omasta mielestäni aivan järjetön muutos, isolla rahalla ja vaivalla rakennat tod.näk. halvinta valmista autoa huonomman ratkaisun.
              Ei näitä juttuja järjellä mitata.

              Mutta on nyt siis tainnut osoittautua, että ois ihan älytön homma, missä ei oo mitään järkeä. Vois olla aika homma ruveta kotikonstein hitsailee kahta autonpuolikasta yhteen
              Lexus GS430 Sport '03

              Past BMW's: e30 316 '87, e30 320iA '87, e28 518i '85, e46 328Ci '99, BMW 316 E30 '88, BMW 325 e36 '91, BMW 520 E39 '97.

              Comment

              • jorkki
                Bimmer Rookie
                • Sep 2005
                • 41
                • Keskisuomi

                #22
                Off topic:
                Noita 316 --> 325ix tekniikanvaihtoja hitsaamalla kaksi koria yhteen on tehty Suomessa yllättävän paljon.. Aikoinaan melkein sotkeuduin tuollaiseen, mutta onneksi tulin järkiini ja ostin alkuperäisen ix:n.

                Comment

                • L.H
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2003
                  • 2481
                  • Lohja

                  #23
                  Originally posted by jorkki View Post
                  Off topic:
                  Noita 316 --> 325ix tekniikanvaihtoja hitsaamalla kaksi koria yhteen on tehty Suomessa yllättävän paljon.. Aikoinaan melkein sotkeuduin tuollaiseen, mutta onneksi tulin järkiini ja ostin alkuperäisen ix:n.
                  Kaikkea sitä on tosiaan joskus Suomessa tehty, mutta nykyään kun noiden alkuperäistenkin hinnat lähtee parista-kolmesta tonnista, niin tekemisen ilo on ainut syy minkä takia tommosta kannattaa takavetoisen koriin alkaa tekemään.
                  “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                  Comment

                  • Wihis
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2006
                    • 155
                    • Lieto

                    #24
                    Originally posted by L.H View Post
                    tekemisen ilo on ainut syy minkä takia tommosta kannattaa takavetoisen koriin alkaa tekemään.
                    ja riemu siitä että koneena hyrisee M10
                    Lexus GS430 Sport '03

                    Past BMW's: e30 316 '87, e30 320iA '87, e28 518i '85, e46 328Ci '99, BMW 316 E30 '88, BMW 325 e36 '91, BMW 520 E39 '97.

                    Comment

                    • tuningki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 1205
                      • $ievi

                      #25
                      Originally posted by Wihis View Post
                      ja riemu siitä että koneena hyrisee M10
                      kyllä siitä on riemu kaukana
                      Bmw 320d -10
                      Volvo s40 2.4 -05
                      ex:bmw 316 e46 1.9 -02
                      ,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut}
                      ,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d

                      Comment

                      • Osku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2005
                        • 3324
                        • Kouvola,Pilkanmaa

                        #26
                        Mulla oli tommonen tekniikanvaihto ix...

                        Auto oli tehty aika mielettömällä tavalla.. mutta tehty joskus kauan aikaa sitten ku E30 oli vielä "kalliita" autoja

                        Mun pommissa oli katkastu tuulilasin alareunasta eteenpäin koko auto ja liimattu ix:n keula kempillä.

                        316i 2D sedan oli alkuperäinen auto ja muutoskatsastettu vastaamaan mallia 325iX..

                        hassu pikku juttu oli leimalla kun inssi kertoili huomanneensa että mun autossa onkin 4 ovea
                        En tosta ovien lukumäärästä nyt jaksa alkaa löpisemään mutta auto kummiskin leimattiin ja on vaihtanut omistajaa jo aikaa sitten

                        Joku saattaa muistaa ton auton kun siitä oli täälläkin juttua reilu vuosi sitten .

                        Mutta ajatuksena toi m10 turbo ix on ehkä tähän menneissä kiinnostavin viritelmä E30:iin
                        E30 24V 5D "Vakio"

                        Originally posted by ///Make
                        1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                        Comment

                        • L.H
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2003
                          • 2481
                          • Lohja

                          #27
                          Originally posted by Wihis View Post
                          ja riemu siitä että koneena hyrisee M10
                          No kuten kirjoitin, niin eiköhän se ole järkevintä tehdä suoraan siihen nelivedon koriin, oli moottori mikä tahansa.
                          “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                          Comment

                          • Wihis
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2006
                            • 155
                            • Lieto

                            #28
                            Originally posted by L.H View Post
                            No kuten kirjoitin, niin eiköhän se ole järkevintä tehdä suoraan siihen nelivedon koriin, oli moottori mikä tahansa.
                            Näinhän se loppujenlopuksi taitaa olla.
                            Lexus GS430 Sport '03

                            Past BMW's: e30 316 '87, e30 320iA '87, e28 518i '85, e46 328Ci '99, BMW 316 E30 '88, BMW 325 e36 '91, BMW 520 E39 '97.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎