Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 pohjapanssari

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samurai
    Newbiemmer
    • Aug 2007
    • 22
    • Helsinki

    e30 pohjapanssari

    Rupesin tuossa miettimään yks päivä että kuuluuko e30 korisessa vehkeessä olla alkuperäisenä pohjapanssari. Mulla oli nimittäin öljypohja halki ja kävin vaihdattamassa alppilan autohuollossa= 669e josta alumiininen öljypohja 240e

    No kuitenkin autoni on madallettu 320i cabrio ja mietin että onkohan edellinen omistaja repinyt sen panssarin pois sieltä vai onko siellä sitä koskaan ollutkaan? ja jos on ja jollakin pyörii panssari jaloissa niin olisin valmis ostamaan jos se sinne yleensä mahtuu.....
    Last edited by samurai; 24-04-2008, 13:09.
  • Panu.K
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2004
    • 824
    • Salo

    #2
    Ei kuulu olla vakiona. Ei ollut ainakaan omassa e30 316 tai nykyisessa e30 325 cabriossa. Lisävarusteena tainnut saada. Aika kovan hinnan olet joutunut öljypohjan vaihdosta maksamaan.
    Kulkuvälineet:
    Etsintä käynnissä
    ex BMW:t
    e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
    ex muun merkkiset:
    Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350

    Comment

    • samurai
      Newbiemmer
      • Aug 2007
      • 22
      • Helsinki

      #3
      panssari

      joo mukana tosin työt ja tiivisteet ja muut härpäkkeet, öljyn hinta tosin hieman ihmetytti. 20,90e litra jota meni 4,8litraa eli 100e pelkistä öljyistä. Voiko olla mahdollista?

      Comment

      • Veltsu
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2005
        • 886
        • Varkaus

        #4
        Originally posted by samurai View Post
        Rupesin tuossa miettimään yks päivä että kuuluuko e30 korisessa vehkeessä olla alkuperäisenä pohjapanssari. Mulla oli nimittäin öljypohja halki ja kävin vaihdattamassa alppilan autohuollossa= 669e

        No kuitenkin autoni on madallettu 320i cabrio ja mietin että onkohan edellinen omistaja repinyt sen panssarin pois sieltä vai onko siellä sitä koskaan ollutkaan? ja jos on ja jollakin pyörii panssari jaloissa niin olisin valmis ostamaan jos se sinne yleensä mahtuu.....
        Köyhät kyykkyyn perkule

        Ise öljypohjan alle on muistaakseni saatavissa lisävaruste panssari :think
        Ainakin Ebayssä ovat moisia kaupanneet.

        Comment

        • ruupanen
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 5162
          • Joensuu

          #5
          Originally posted by samurai View Post
          Rupesin tuossa miettimään yks päivä että kuuluuko e30 korisessa vehkeessä olla alkuperäisenä pohjapanssari. Mulla oli nimittäin öljypohja halki ja kävin vaihdattamassa alppilan autohuollossa= 669e

          No kuitenkin autoni on madallettu 320i cabrio ja mietin että onkohan edellinen omistaja repinyt sen panssarin pois sieltä vai onko siellä sitä koskaan ollutkaan? ja jos on ja jollakin pyörii panssari jaloissa niin olisin valmis ostamaan jos se sinne yleensä mahtuu.....
          Huh huh, kova on ollu hinta. Laittoiko ne sinun hommaaman öljypohjan paikoilleen, vai liikekkö hommasi ? Eilen olin sivusta kahtojana öljypumpun vaihto operaatiossa ja aikaa meni reilut 3 tuntia. Tuossa kyseisessä E30 323i oli pohjapanssari. Lie sitten joku jaksanu lisävarusteena sen siihen ottaa. Omassa 320i pommissa ei ole panssaria. Kultaako siinä öljyn mukana on, kun nuin törkeen kallista
          E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

          Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

          Comment

          • samurai
            Newbiemmer
            • Aug 2007
            • 22
            • Helsinki

            #6
            liike hommasi öljypohjan,nää on näitä helsingin huoltohintoja ilmeisesti.. täytyypä käydä jossain purkaamoissa kyselemässä panssaria

            Comment

            • LiLHezz
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 647
              • Pilpala / Riihimäki

              #7
              itellä on tossa iX:sässä sellanen muovinen "roiskeläppä" pohjapanssari mut ensviikolla teen töissä 3mm alumiinista vähän paremman
              Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"

              E30 325iXA Touring
              Lizzy - '82
              Jättiprojekti

              Comment

              • himonussija
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2005
                • 392
                • Finland

                #8
                Vakiona etuhelman ja öljypohjan välissä on muovinen koko konetilan levyinen suojamuovi. Myös kytkimen ja vaihdelaatikon alla on alumiininen suojapelti. Moottori (ja sen öljypohja) on kyllä täysin suojaamaton jos ei ole lisävarusteena panssaria. Näin ainakin E30 325i:ssa.

                Comment

                • Reva
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2005
                  • 89
                  • Joensuu

                  #9
                  Originally posted by ruupanen View Post
                  Huh huh, kova on ollu hinta. Laittoiko ne sinun hommaaman öljypohjan paikoilleen, vai liikekkö hommasi ? Eilen olin sivusta kahtojana öljypumpun vaihto operaatiossa ja aikaa meni reilut 3 tuntia. Tuossa kyseisessä E30 323i oli pohjapanssari. Lie sitten joku jaksanu lisävarusteena sen siihen ottaa. Omassa 320i pommissa ei ole panssaria. Kultaako siinä öljyn mukana on, kun nuin törkeen kallista
                  Tosiaan ollut kova hinta. Ylläolevan 323 Ö-pumpun vaihdosta köyhdyin 40e, eli ei kannattanut enää ite ruveta sohraamaan.
                  BMW e34 525i -93 touring
                  ex mopot: 518i e28 - 316 e30 - 320i e30 - BMW e30 316 - m40 voimanpesä - 323i e30 - 520 e28 - e34 520/530i

                  Comment

                  • Wihis
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2006
                    • 155
                    • Lieto

                    #10
                    Itellä on 316:sessa pohja sellanen muovinen pohjapanssari. Ja toinen irtonaisena autotallissa, minkä otin 318 varaosakiesistä. molemmat autot vanhempia M10 koneisia. Jos jotain se toinen panssari kiinnostaa, niin voin kyllä myydä sen, en tee sillä mitään.
                    Lexus GS430 Sport '03

                    Past BMW's: e30 316 '87, e30 320iA '87, e28 518i '85, e46 328Ci '99, BMW 316 E30 '88, BMW 325 e36 '91, BMW 520 E39 '97.

                    Comment

                    • Jonsku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 4647
                      • Tuusula

                      #11
                      Originally posted by himonussija View Post
                      Vakiona etuhelman ja öljypohjan välissä on muovinen koko konetilan levyinen suojamuovi. Myös kytkimen ja vaihdelaatikon alla on alumiininen suojapelti. Moottori (ja sen öljypohja) on kyllä täysin suojaamaton jos ei ole lisävarusteena panssaria. Näin ainakin E30 325i:ssa.
                      Itseasiassa, tällaisen härpäkkeen sinne on saanut: http://www.realoem.com/bmw/showparts...42&hg=51&fg=75

                      Ikinä en ole kyllä kyseiseen systeemiin törmännyt, M-tech suoja"panssari" joka tulee etupalkista vaihdelaatikon puoliväliin ei auta öljypohjan suhteen mitään kuten ei myöskään se muovinen ilmanohjain etupuskurin alla..

                      E: jos meinaa autoaan reilusti madaltaa, kannattanee väkerrellä esim. 3mm alumiinilevystä kunnon suoja öljypohjalle...
                      ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                      ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                      ex. Alpina D10 Touring #33/94
                      ... and many more

                      Comment

                      • LiLHezz
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2005
                        • 647
                        • Pilpala / Riihimäki

                        #12
                        Originally posted by Jonsku View Post
                        ... jos meinaa autoaan reilusti madaltaa, kannattanee väkerrellä esim. 3mm alumiinilevystä kunnon suoja öljypohjalle...
                        Toi 3mm alu EI ole kunnon suoja. Vähintään 5mm jos ajattelee auton karille ajaa. siis kanttareihin, töyssyihin tms. 3millinen on itelle tulossa lähinnä pienten kivien, lumi kökkjen, jne. varalle ja ulkonäkö syistä.
                        Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"

                        E30 325iXA Touring
                        Lizzy - '82
                        Jättiprojekti

                        Comment

                        • henri
                          BTCF Member
                          • Aug 2002
                          • 5752
                          • Kiuruvesi/Iisalmi

                          #13
                          Originally posted by Jonsku View Post
                          Itseasiassa, tällaisen härpäkkeen sinne on saanut: http://www.realoem.com/bmw/showparts...42&hg=51&fg=75

                          Ikinä en ole kyllä kyseiseen systeemiin törmännyt, M-tech suoja"panssari" joka tulee etupalkista vaihdelaatikon puoliväliin ei auta öljypohjan suhteen mitään kuten ei myöskään se muovinen ilmanohjain etupuskurin alla..

                          E: jos meinaa autoaan reilusti madaltaa, kannattanee väkerrellä esim. 3mm alumiinilevystä kunnon suoja öljypohjalle...
                          Minulla oli entisessä E30 320:ssä juuri tuollaine kuin tossa Jonskun laittaman linkissä tuo pohjapanssari...Ostin sen joltaki jampalta netistä, tais olla vielä btcf:n foorumilta...Suojas kyllä hyvin öljypohjaa, mutta madalsi kyllä auton maavaraa aika reilusti entisestään 60mm madalluksen lisäksi.
                          Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                          Ex. E30 320i 2d GTS -88


                          E46 330Cd (projekti V.2)


                          ----------------------------

                          Comment

                          • HärskiH
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2012
                            • 99
                            • Tampere

                            #14
                            Moro! Ostin aika vastikään tollasen e30 318is bemarin ja kolmatta öljypohjaa tässä rupeen kohta asentamaan, auto on aika tontissa ja vaikka kuinka varovasti ajelee niin vahinkoja sattuu. Ensimmäinen halkes kunnolla ja toinen hioutunut nyt niin ohueksi että hikoilee läpi tms.
                            Olisko kellään myydä jykevää pohjapanssaria tai osaisko joku sanoo sopiiko toi ylempänä mainittu "m-tech" panssari m40 sarjan moottorilla varustettuihin autoihin ja onko tuosta todellakaan mitään apua? Ylempänähän jo veikkailtiinkin että ei ole..
                            www.vh-toiminta.fi

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              #15
                              Originally posted by HärskiH View Post
                              Moro! Ostin aika vastikään tollasen e30 318is bemarin ja kolmatta öljypohjaa tässä rupeen kohta asentamaan, auto on aika tontissa ja vaikka kuinka varovasti ajelee niin vahinkoja sattuu. Ensimmäinen halkes kunnolla ja toinen hioutunut nyt niin ohueksi että hikoilee läpi tms.
                              Olisko kellään myydä jykevää pohjapanssaria tai osaisko joku sanoo sopiiko toi ylempänä mainittu "m-tech" panssari m40 sarjan moottorilla varustettuihin autoihin ja onko tuosta todellakaan mitään apua? Ylempänähän jo veikkailtiinkin että ei ole..
                              No, jos meinaat pohjapanssarilla suojata öljypohjaa maakosketukselta, niin sen panssarin tarvii olla vain niin vahva ettei mene lyttyyn kun koko keula lepää painollaan sen päällä eikö . Toinen, ilmiselvä helppo ratkaisu tulee myös mieleen mutta en viitsi edes ehdottaa.
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎