Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 tyhjäkäynti

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samurai
    Newbiemmer
    • Aug 2007
    • 22
    • Helsinki

e30 tyhjäkäynti

autoni on vm1989 e30 cabrio, yllättäen tyhjäkäynti huojuu silleen sykäyksittäin ja kulutusmittari myös sekoilee, ongelma oli viime kesänä pahempi (koko auto heilu)kunnes vaihdettiin joku imusarjan tiiviste. Oon lukenu näitä threadeja kun tämä on vissiin aika yleinen ongelma. Testailin vähän tota tyhjäkäyntiventtiiliä/lisäilmaluistia niin kun repäsin sen piuhan irti siitä päästä niin se ei vaikuta mitään..mun käsittääkseni sen auton pitäis sammua? Vika vois ehkä tuossa luistissa..Voisko joku vähän valaista kun en oikeen tajua tästä systeemistä

Ja sitten pitäis saada tietää missä sijaitsee lämpötila-anturi ja kaasuläpäntunnistin

Apua
    Last edited by samurai; 24-04-2008, 15:29.
  • Panu.K
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2004
    • 824
    • Salo

Kaasuläpänasento tunistin on kaasuläpän alapuolella. Sellainen musta vähän "kolmion" mallinen laatikko. Lämpötila anturi sijaitsee termostaatti kotelossa. Se sininen liitin on se mikä menee motronicille. Ruskea menee mittaristoon.

Auton ei kuulu sammua kun lisäilmaluisti otetaan irti.

Itse nyt olen tapellut samantapaisen ongelman kanssa jo yli kuukauden. Tarkastappa mikä on lambdan kunto. Heiluuko tyhjäkäynti vielä kun irroitat lambdan liittimen. Samalla voi mitata oskilloskoopilla minkälaista signaalia lambda antaa.
    Last edited by Panu.K; 24-04-2008, 16:10.
    Kulkuvälineet:
    Etsintä käynnissä
    ex BMW:t
    e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
    ex muun merkkiset:
    Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350

Comment

Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎