Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 M20B25 tyhjäkäynti ongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M o S
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 159

    E30 M20B25 tyhjäkäynti ongelmat

    eli tilanne on että auto on ollut untenmailla talven ja nyt sillä lähdettäessä liikkeelle tyhjäkäyni on todella rumaa ja kun lähtee vedättämään auto käy aivan hyvin ja tehoo piisaa mutta kun ajaa pintakaasulla auto oikeastaan sammuu :think onko ilmapuolella vikaa?
    BMW - The ultimate driving machine
    ___________________________________________
    - E30 325i Cabriolet
    ex - E23 732iA
    ex - E30 320i Cabriolet
    ex - E28 535i
  • M325i
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 1529
    • Etelä-pohjanmaa

    #2
    Mikäli auto toiminut ennen seisontaa hyvin ja jos bensatankki ollut vajaana saattaa olla kosteutta tankissa,kokeile jäänestoa+tankata lisää bensaa ennenkun kosket muuhun!
    E30 ja E46 ///M

    Comment

    • M o S
      Bimmer Rookie
      • Jan 2006
      • 159

      #3
      vika selvisi!

      oli voi olla että tankissa oli hieman vettä mutta ilmamassamäärämittarin jälkeen putki halki! oli alta halki että sitä ei näkynyt mutta kun sormet tunkee joka paikkaan niin tuollaisetkin löytää
      BMW - The ultimate driving machine
      ___________________________________________
      - E30 325i Cabriolet
      ex - E23 732iA
      ex - E30 320i Cabriolet
      ex - E28 535i

      Comment

      • shakes
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2006
        • 2870
        • Lahti

        #4
        Laitetaas tän otsikon alle ni ei tarvi uutta topiccia tehä...Nyt kävi niin et ku tossa vähä sudittelin cäbin kanssa ni jotai tapahtu tolle tyhjäkäynnille/kaasuvaijerille

        Eli "tyhjäkäynnillä" kone itsestään nostaa kierrokset 2000rpm ja laskee ja nostaa ja laskee ja nostaa jne. 2000rpm eteepäin kaasu toimii normaalisti. Ajossa kun vaihde päällä ni menee iteksee cruisen tavoin 2000rpm asti ja sit alkaa moottorijarru. Ja sit ku kierrokset tippuu tarpeeks ni sama ilmiö jatkuu...

        Konehuoneessa vaijeri tuntuu oudon löysältä , mut sit ku vähä kääntää "kaasua" siitä vempulasta mikä siinä imusarjan päällä on ni normaali tuntuma löytyy.

        Mikähän vittu tohon tuli?
        E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
        E30 328i Projekti '88
        E61 523i '08

        EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI

        Comment

        • Slazha
          BTCF Member
          • Nov 2004
          • 2284
          • Joensuu/Syvyys

          #5
          tyhjäkäyntimoottori putsaukseen ja ilmavuodot kannattaa tarkastaa
          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
          E36 318is class II, e30 turpo

          Comment

          • shakes
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2006
            • 2870
            • Lahti

            #6
            Originally posted by Slazha View Post
            tyhjäkäyntimoottori putsaukseen ja ilmavuodot kannattaa tarkastaa
            Juu tuolla ropailin vähä noita haitareita yms. mut tuskin oli niistä kiinni...Auto käy nyt normaalisti ku sen anto olla hetken aikaa sammuksissa (30min. ainaki). Eli vissii sit ollu jossai vikatilassa tms
            E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
            E30 328i Projekti '88
            E61 523i '08

            EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎