Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kytkimen sylintereiden tunnistus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 525iiäxä
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1852
    • Lappeenranta, Finland

    E30 kytkimen sylintereiden tunnistus

    Miten päällepäin näkee minkä merkkisiä nuo kytkimen sylinterit ovat?

    Molempiin sylintereihin kun on tarjolla vissiin paria eri merkkiä. Onko vuosimallilla jotain merkitystä, tässä tapauksessa -87.

    Volvo V70 2.4T -02
    E30 323i -84 (taas)

    Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16465
    • Asikkala

    #2
    FAG:n sylinterissä lukee FAG ja ATE:n sylinterissä lukee... ATE ?

    Comment

    • jazma
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 1115
      • Oulu

      #3
      Älä osta ainakaan pääsylinteriä tarvikkeena. Rakenne on erilainen verrattuna alkuperäiseen ja juuri tämän vuoksi se saattaa hajota hyvinkin nopeasti. Mulla olisi varmaan hajonnut kahden kuukauden käytössä, kun jo kuukauden jälkeen se oli kulunut aika pahasti.
      e30 318i

      Comment

      • 525iiäxä
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2005
        • 1852
        • Lappeenranta, Finland

        #4
        Originally posted by jr66 View Post
        FAG:n sylinterissä lukee FAG ja ATE:n sylinterissä lukee... ATE ?
        Yllättävää... No, ajattelin vain että josko valmistajan saisi jostain selville ilman ryömimistä.

        Mitenkähän on noiden korjaussarjojen kanssa? Tarvikesylinterit eivät ole saaneet vakuuttavia arvosteluja.

        Vai liekö vain ilmaa kun aika lailla pohjaan pitää poljin painaa ennen kuin irroittaa ja poljin ei palaa tarpeeksi ylös. Jalalla nostamalla nousee kyllä ylös jarrupolkimen tasolle, mutta siltikin liikkeen alussa on tyhjää. Eikä juuri pumppaamalla muutu tilanne. Voisko pääsylinterin sisuksista olla jousi pätkinä, muita hyviä veikkauksia?

        Näyttää auton saaminen ajoon viivästyvän muista syistä, niin voisi tätäkin tutkia samalla.

        Volvo V70 2.4T -02
        E30 323i -84 (taas)

        Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

        Comment

        • Kimmo_M
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2003
          • 508
          • Suomi

          #5
          Mitä eroa on ate:n ja fag:n valmistamissa työsylintereissä? Käyvätkö keskenään ristiin? Yritin tuossa asentaa tuota fag:n valmistamaa sylinteriä, mutta ei oikeen istu paikoilleen. "Männän varsi" näyttäs olevan liian pitkä. Nyt pitäs vaan päättää kumman merkkisen sylinterin tilaan tuohon.

          Comment

          • Kimmo_M
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2003
            • 508
            • Suomi

            #6
            Originally posted by Kimmo_M View Post
            Mitä eroa on ate:n ja fag:n valmistamissa työsylintereissä? Käyvätkö keskenään ristiin? Yritin tuossa asentaa tuota fag:n valmistamaa sylinteriä, mutta ei oikeen istu paikoilleen. "Männän varsi" näyttäs olevan liian pitkä. Nyt pitäs vaan päättää kumman merkkisen sylinterin tilaan tuohon.
            Eikö kellään ole faktaa? Tässä on ongelmana se, että joku on hukannut oikean työsylinterin. Eli pitäiskö tuohon käydä mikä tahansa e30 325i:n työsylinteri?

            Comment

            • jeemu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 1844
              • 67700

              #7
              Originally posted by Kimmo_M View Post
              Eikö kellään ole faktaa? Tässä on ongelmana se, että joku on hukannut oikean työsylinterin. Eli pitäiskö tuohon käydä mikä tahansa e30 325i:n työsylinteri?
              Mulla ei varaosaohjelma anna kun yhden numeron työsylinterille.
              B M W X 5. kotina_matkailuvaunu

              Comment

              • Kimmo_M
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2003
                • 508
                • Suomi

                #8
                Originally posted by Kimmo_M View Post
                Mitä eroa on ate:n ja fag:n valmistamissa työsylintereissä? Käyvätkö keskenään ristiin? Yritin tuossa asentaa tuota fag:n valmistamaa sylinteriä, mutta ei oikeen istu paikoilleen. "Männän varsi" näyttäs olevan liian pitkä. Nyt pitäs vaan päättää kumman merkkisen sylinterin tilaan tuohon.
                Originally posted by Kimmo_M View Post
                Eikö kellään ole faktaa? Tässä on ongelmana se, että joku on hukannut oikean työsylinterin. Eli pitäiskö tuohon käydä mikä tahansa e30 325i:n työsylinteri?
                Eikö kukaan tiedä varmaksi, että onko noissa sylintereissä eroa. Mulla on nyt paikoillaan vanhemman mallin m20b25 moottori ja 260 getrag, eli ne anturit on siinä laatikossa. Pitäs tietää mikä sylinteri siihen tilataan, mutta kun vuosimallikaan ei ole selvillä, niin homma tuntuu hankalalta.
                Onko noissa käytetty kuinka montaa eri mallista työsylinteriä?
                [edit] tai voisko joku, jolla on aten valmistama sylinteri irrallaan, mitata siitä sen "tapin" pituuden?
                Last edited by Kimmo_M; 19-05-2008, 15:47.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎