Lainataanpa tätä vanhaa.. Eli itellä kanssa m20b25 koneinen bmw ja saman kaltaista vikaa kun jutun aloittajalla. Itellä käy tyhjäkäyntiä n.500rpm ja röpöttää mutta ajossa pelaa hyvin. Missähän mahtais vika olla.? Kokeiltu toisella tyhjäkäyntimoottorilla ja imm:lla mutta ei vaikutusta. Tyhäkäynnillä tuntuu että auto kävisi todella rikkaalla. Ois kiva saada auto kuntoon kun nyt kuulostaa että olis vähän isompikin auto alla kun tyhjäkäynnillä kuuntelee.. Käy kun joku iso V8!:think
Lainataanpa tätä vanhaa.. Eli itellä kanssa m20b25 koneinen bmw ja saman kaltaista vikaa kun jutun aloittajalla. Itellä käy tyhjäkäyntiä n.500rpm ja röpöttää mutta ajossa pelaa hyvin. Missähän mahtais vika olla.? Kokeiltu toisella tyhjäkäyntimoottorilla ja imm:lla mutta ei vaikutusta. Tyhäkäynnillä tuntuu että auto kävisi todella rikkaalla. Ois kiva saada auto kuntoon kun nyt kuulostaa että olis vähän isompikin auto alla kun tyhjäkäynnillä kuuntelee.. Käy kun joku iso V8!:think
Imuvuodot oletko tarkistanut? ja onhan se haitari putki kunnossa?
Käy kuin iso V8? ei kai sitten mitään ongelmaa ollutkaan kun tasaisesti ja mukavasti käy
Joo ei pitäis olla imuvuotoja kun letkut kateltiin kansiremontin yhteydessä. No ei tota niin tasaseks käymiseks voi sanoa. Mietittiin tossa sellasta hommaa kun auto on vm -88 ja samalla motronic boxilla kun lambdallisessakin vehkeessä ja tosta mun autosta puuttuu lambda kokonaan.. :think Voiskohan olla että joku nero vaihtanu lambdattoman putken kun menny vanha hajalle.. Sillä toi vois olla mahollista kun kannestakin oli korjailtu jollain silikoni massalla vuotavia stefoja..
Esiintyykö oire nimenomaan lämpimalla koneella?
Onko lämpöanturit ok?
Tuo käy kuin iso V8 on huono vertaus koneen käynnistä sillä itselläni noissa V8 laitteissa voisi pysyä kolikko päällä pystyssä koneen käydessä.
Eivät siis missään tapauksessa käy kovinkaan epätasaisesti tai muuten huonosti.
Siis tuolla käyntiäänellä tarkotin että kuulostaa aivan kun olis vähän isompikin amerikan v8 tuolla pellin alla.. Ei ole kattia tässä eikä papereissa merkintääkään siitä. Samanlailla käy sekä kylmällä että lämpimällä koneella. Ainoa ero on se että kylmänä kierrokset on normaalissa tyhjäkäynnillä ja lämpimänä 500rpm. Kyllä me mittailtin noita lämpöantureita ja tuntuis toimivan. Nyt huomasin semmosen että tasasessa ajossa kun kierrokset on n.2500 tuntuu pientä pätkimistä, voisiko puola vedellä viimeisiään.? Huomenna vaihan tulpat, mutta eipä taida sekään tohon matalaan tyhjäkäyntiin vaikuttaa
Jos boksi on lambdallinen niin pitäähän lambdan silloin olla...
Ja vielä urputusta V8 äänestä:
Ei auta vaikka olisi kuinka amerikan V8 ei itselläkään ole kuin yksi saksalainen V8, loput on jenkkejä. Ei se ole kuitenkaan hyvä kuvaus: jos V8 on ehjä ei se kuulosta vialliselta kutoselta
Jos boksi on lambdallinen niin pitäähän lambdan silloin olla...
Ja vielä urputusta V8 äänestä:
Ei auta vaikka olisi kuinka amerikan V8 ei itselläkään ole kuin yksi saksalainen V8, loput on jenkkejä. Ei se ole kuitenkaan hyvä kuvaus: jos V8 on ehjä ei se kuulosta vialliselta kutoselta
Jos yhtään samanlainen kuin e30 M3/325e:n ecu, niin kun lambdan ottaa irti ei ole vaikutusta mihinkään. Ecu ottaa tälläin käyttöön kiinteät kartat ja toimii kuin alkuperäinen ecu ilman lambdaa. Ei mene mihinkään vikatilaan tai muuhun sellaiseen.
Tällä viikolla vaihan uuden virranjakajan kannen ja puolan ni jospa se rupeis asettumaan. Samalla vaihetaan lambdallinen putkikin. Ei siitä lambdasta nyt haittaakaan voi olla vaikka vika ei siinä oliskaan. Joo anteeks, ei kuulosta sitten V8:lta..
Joo ei pitäis olla imuvuotoja kun letkut kateltiin kansiremontin yhteydessä. No ei tota niin tasaseks käymiseks voi sanoa. Mietittiin tossa sellasta hommaa kun auto on vm -88 ja samalla motronic boxilla kun lambdallisessakin vehkeessä ja tosta mun autosta puuttuu lambda kokonaan.. :think Voiskohan olla että joku nero vaihtanu lambdattoman putken kun menny vanha hajalle.. Sillä toi vois olla mahollista kun kannestakin oli korjailtu jollain silikoni massalla vuotavia stefoja..
Noniin, nyt ois lambdakin paikallaan ja vika jatkuu. Mikäköhän tässä vehkeessä oikein on.. Kohta kaikki vaihettu ja ei vaan rupee toimimaan... Voiko kireämpi nokka aiheuttaa tällästä vikaa? Tosiaan tuntuu että tyhjäkäynnillä kävisi tosi rikkaalla kun rupee bensakin haisemaan. Voisiko tulpat aiheuttaa tällästä?? NGK tulpat kiinni n.2kk vanhat
Mittaa bensanpaineet siitä.. Omaan tuli aikoinaan paluuletkulle tukkeumia huollon yhteydessä(?) ja paineet nousi n. 4bar:iin ja käynti kuullosti samanlaiselta.
Mittaa bensanpaineet siitä.. Omaan tuli aikoinaan paluuletkulle tukkeumia huollon yhteydessä(?) ja paineet nousi n. 4bar:iin ja käynti kuullosti samanlaiselta.
Tuon meinasinkin tehä seuraavaksi. Eilen sen verran kokeilin että otin auton käydessä sen imusarjalta tulevan letkun säätimeltä pois niin ei tapahtunu mitään Ja kaverin autosta kokeiltiin niin nosti kierroksia.
Comment