Announcement

Collapse
No announcement yet.

Enemmän tehoa e30 316i? HOWTO

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW3
    Bimmer Rookie
    • Apr 2008
    • 131
    • Kuopio

    Enemmän tehoa e30 316i? HOWTO

    Elikkäs tarkoitus olisi saada tosta nuhamoposta enemmän irti, mitään neuvoja mistä kannattaa lähteä liikkeelle? Neuvoja kutitteluun kaipaillaan

    Searchia on käytetty joten sitä on turha jauhaa
    e30 m40b16
  • Veltsu
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 886
    • Varkaus

    #2
    Perus juttuja: Lastu, Putkisto, Suuttimet, Nokka jne...

    Comment

    • BMW3
      Bimmer Rookie
      • Apr 2008
      • 131
      • Kuopio

      #3
      Mistä löydän uuden chipin, jyrkemmän nokkaakselin, avaramman putkiston... Suht halvalla, mutta hyvät..

      Nettiosoitteita voisin huolia
      e30 m40b16

      Comment

      • TheLate
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2006
        • 418

        #4
        Jos multa henk. koht kysyttäis niin unohtaisin tuon M40 virityksen Mutta varmasti eniten vastinetta rahalle on ahdin, muutama turpo prokkis löytyy tuolta projektit osiosta. Vapariin osia löytyy halvalla esim. täältä tai ebay tms.

        Oma ehdotus olisi vaikka m50b25 pellin alle, mutta kyseessähän on vain minä(hyvin outo ihminen), joku muu saattaisi tehdä toisen valinnan...

        Comment

        • jumbo
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 6603
          • Lappeenranta

          #5
          nää oon niin nähytjä nää "miten saan tehoa 318 bemariin helpolla" tai "320 alko tuntumaan laiskalta, tehoa tarvittais" Ei niihin saa potkua muuten kuin turpottamalla jos tuntuvaa eroa haluaa, ellei ole sitten koneistaja tms. joka taikoo kannen työstöllä jo ihmeitä.
          M550d

          Comment

          • CH3OH
            Bimmer Rookie
            • Aug 2007
            • 52
            • Satakunta

            #6
            Originally posted by Veltsu View Post
            Perus juttuja: Lastu, Putkisto, Suuttimet, Nokka jne...
            Näihin saa menee kyhnyä karkeesti arvioituna 400-600 euroa, ja lopputulos on varmaan maksimissaan 30 hevosvoiman huipputehon kasvu. Konekaan ei varmaan ainakaan liian puhtaasti käy yleismallin lastulla. Jos vaan ne kaks perinteistä asiaa siintää mielessä, teho ja raha, niin itte ostaisin jotkut prätkän kaasarit, jeesuksen vanhan maasta kaivetun saabin garretin, coolerit, letkut jne. vaikka käytettynä. Sitten vaa imusarjaa, painekoteloa kaasareille ja pakosarjaa/putkistoa oman/kavereiden metallitaitojen mukaan, vaikka kossupalkalla. RAHAA on menny hyvässä tapauksessa taas sen neljästä kuuteen hunttia, mut TEHOA voi olla jopa 180 hevosvoimaa. Taloudellisuuden, luotettavuuden ja käyttömukavuuden perään tässä ei mitään kyseltykään, näillä osa-alueilla voi olla pieniä heikentymiä havaittavissa.
            E28 520i:Timantinmusta vikamagneetti
            ex: e30 M40

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              #7
              Originally posted by CH3OH View Post
              Näihin saa menee kyhnyä karkeesti arvioituna 400-600 euroa, ja lopputulos on varmaan maksimissaan 30 hevosvoiman huipputehon kasvu. Konekaan ei varmaan ainakaan liian puhtaasti käy yleismallin lastulla. Jos vaan ne kaks perinteistä asiaa siintää mielessä, teho ja raha, niin itte ostaisin jotkut prätkän kaasarit, jeesuksen vanhan maasta kaivetun saabin garretin, coolerit, letkut jne. vaikka käytettynä. Sitten vaa imusarjaa, painekoteloa kaasareille ja pakosarjaa/putkistoa oman/kavereiden metallitaitojen mukaan, vaikka kossupalkalla. RAHAA on menny hyvässä tapauksessa taas sen neljästä kuuteen hunttia, mut TEHOA voi olla jopa 180 hevosvoimaa. Taloudellisuuden, luotettavuuden ja käyttömukavuuden perään tässä ei mitään kyseltykään, näillä osa-alueilla voi olla pieniä heikentymiä havaittavissa.
              Ton otsikossa mainitun 316i:n muuttaminen kaasuttimille voi olla haasteellinen tehtävä.
              Olli.

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6694
                • .......

                #8
                Originally posted by CH3OH View Post
                Näihin saa menee kyhnyä karkeesti arvioituna 400-600 euroa, ja lopputulos on varmaan maksimissaan 30 hevosvoiman huipputehon kasvu.
                turha millään lastulla ja putkella haaveilla jostain 30 lisähv:sta.
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • Tonton
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 9101
                  • Raisio

                  #9
                  Originally posted by JJT View Post
                  turha millään lastulla ja putkella haaveilla jostain 30 lisähv:sta.
                  600€ välirahaksi ja vaihdat tuon 316-> 320:iin niin saat luotettavat 30hv lisää
                  sigpic
                  M-B Vito -22
                  Transit Custom -18
                  Yamaha vx ho cruiser -22
                  Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                  [email protected]

                  Comment

                  • Rockford
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 8028
                    • Pinsiö

                    #10
                    Originally posted by jumbo View Post
                    Ei niihin saa potkua muuten kuin turpottamalla jos tuntuvaa eroa haluaa.
                    ...tai kaasuilla - no, ahtamalla jollakin tapaa joka tapauksessa. Muuten en kyllä välttämättä investoisi mihinkään 316:sen jalostamiseen, kun valmiiksi tehokkaampia vehkeitä saa pikkurahalla ja niistä jo tekeekin vaikka mitä. Saahan nelosista toki vanhasta b20:stäkin tehtyä, mutta kuitenkin...
                    -Dodge Charger -73
                    -Mercedes-Benz GLK
                    -VW Transporter

                    Comment

                    • Rocla
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 7692
                      • Kajaani

                      #11
                      Originally posted by Rockford View Post
                      Saahan nelosista toki vanhasta b20:stäkin tehtyä, mutta kuitenkin...
                      Joo saa, mutta tämän topikin autossa on m40b16... toista topikkia tutkiessa selviää vielä sekin, että taitaa olla kilometrit muutenkin takana tällä tekniikalla.
                      Olli.

                      Comment

                      • goldenm
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2005
                        • 544

                        #12
                        Taitaisi olla viisaampi ratkaisu tässä tapauksessa keskittyä vaan ylläpitämään sitä peruskuntoa.. Ei millään pahalla..
                        Tehoa ja vääntöä tuohon koneeseen ei kovin järkevällä budjetilla edes saa.. Varsinkaan jos joutuu teettämään töitä
                        muilla, eikä valmiisiin "viri-palikoihin" kompastu kävellessään tallissa..
                        Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17797
                          • Jämsä

                          #13
                          vapari suodatin, lastu ja itse vääntää putkesta ja marteliuksen pöntöistä putken... noilla saa ainakin vauhdin tuntua äänien muodossa ja saattaa niillä pari hevostakin irrota rahaa palaa ehkä 200e... jos se kansi on nyt sitten kilautettu, niin samallahan sinne sitten heittää uuden vähän jyrkemmän nokan muitten koneistuksien yhteydessä. vanhoissa M40 myllyissä alkaa monesti olla nokka jo muutenkin aika loppu, jos ei ole vielä uusittu.
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • r.w.
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2007
                            • 2509
                            • Länsirannikko

                            #14
                            Originally posted by jumbo View Post
                            nää oon niin nähytjä nää "miten saan tehoa 318 bemariin helpolla" tai "320 alko tuntumaan laiskalta, tehoa tarvittais" Ei niihin saa potkua muuten kuin turpottamalla jos tuntuvaa eroa haluaa, ellei ole sitten koneistaja tms. joka taikoo kannen työstöllä jo ihmeitä.
                            Viimeksi tänään oli puhetta tuosta budjettiahtamisesta, ei voi käsittää. Saahan sillä ahtimella halpoja hevosia, mutta kun se hinta tuppaa lopulta olemaan vähän muuta kuin Holsettiin ja pakosarjan paskaraudan hintojen summa... Jos lyö n. 1500€ kiinni vaparikoneeseen, saa ehkä vähän voimaa, mutta se kaikki onkin sitten nöyrää ja hyvin toimivaa. Jos saman verran sijoittaa jalkapallon kokoiseen ahtimeen, välijäähyyn, muutamaan isompaan suuttimeen jne. saattaa dynossa saada ihan nätit luvut paperille, mutta aivan paskan koneen.

                            Jos minulta kysytään, niin autot on tehty ajettaviksi, ei itselle tuottaisi ainakaan paljoa iloa suhiseva turbopannu, joka antaa voimaa ulos ihan miten sattuu, laukeaa 1500km välein ja kaiken toiminnassakin olevan ajan saa viettää tien päällä pelko perseessä tai tallilla pannua "huoltamassa." Halpoja hevosia joo, usein vaan unohtuu se, että oikeasti hyvä ja toimiva turbokone maksaa lopulta aivan perkeleesti.
                            1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                            Comment

                            • Rockford
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 8028
                              • Pinsiö

                              #15
                              ...ja kun joskus tuntuu, että kun päätetään "laittaa turbo", niin 90% porukasta ei millään tajua, ettei sitä mitenkään mihinkään noin vaan pultata ja se on siinä. Budjetti-turbokaan ei yleensä loppupeleissä niin kovin budjetti ollutkaan. Ahtamis-prokkikset vaatii muutenkin hieman muutakin, kuin sen vanhan T3:sen ja rahaa, tallin, työkaluja, kädet, tietoa, aikaa, sekä innostusta. Joskus olisi kiva nähdä näistä sadoista "turbo-projekteista" edes yksi valmiinakin joskus...
                              -Dodge Charger -73
                              -Mercedes-Benz GLK
                              -VW Transporter

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎