Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 316i m40 KEITTÄÄ

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cyco1
    Bimmer Rookie
    • Sep 2007
    • 64
    • lohja

e30 316i m40 KEITTÄÄ

vesipumppu on ehjä ,termostaatti on poistettu.kestää kyllä normaali ajoa mutta kun käy hiekkatiellä revittämässä jonkin tovin ,on heti ihan hirveet paineet letkuissa ja jos avaa korkkia tulee yli ja paukkuu..mikäköhän olis ??liianvähän nestettä eikä kunnolla ilmattu??ja sit ku toi keittää niin keittää kunnolla,vaikka niinku sylkee lähes kaiken pois ja tunkee uutta nestettä sisään paukkuminen vaan jatkuu..joutunut odottelee tuntii ennen ku uskaltaa taas liikkua.ja nyt romu on seissyt muutaman päivän pihassa.

Kulkupelit: e34 535i -91
    e30 316i-89

ex: e30 316-85 ,e30 320i -87,e30 325i -88,e30 325i/327i -87,e30 316i TIC
  • Cronos
    Bimmer Rookie
    • Apr 2010
    • 37
    • Finland

Omassa e32 m30b30 vehkeessä sama meininki ei vaan pystynyt ajamaan yhtään keittämättä ja samanlaiset paine-ongelmat jäähdytysjärjestelmässä---> 5 pytty vuotaa paineet vesikanavaan ja kantta purkamassa ollaan pikkuhiljaa ja toive ettei olisi halki!
    Ei paskin, mutta huonoimmasta päästä.
    Buick Electra v8 vm. 87, BMW 525ia -89, BMW 730ia -88

Comment

• Cronos
      Bimmer Rookie
      • Apr 2010
      • 37
      • Finland

Vuoto ilmeni puristuspainemittarilla, eli ihan kotikonstein.

Comment

• Jabo1234
        Bimmer Rookie
        • Oct 2009
        • 54
        • -

Ha

Eikö siellä ole aina painetta , korkki antaa sitten myöten kun on liikaa.
        Miksi sitä pitää aukomaan mennä ajon jälkeen?

Comment

• Cronos
          Bimmer Rookie
          • Apr 2010
          • 37
          • Finland

Originally posted by Jabo1234 View Post
          Eikö siellä ole aina painetta , korkki antaa sitten myöten kun on liikaa.
          Miksi sitä pitää aukomaan mennä ajon jälkeen?
          Mulla ainakin e34 2,5 litrasessa koneessa voi avata paisarin korkin kuumalla koneella taikka ajon jälkeen eikä siellä mitään ylipaineita ole, itse olen käsittänyt että silloin järjestelmä on kunnossa, en sitten tiedä pitääkö tämä kutia joka konemallissa.

Comment

• Supra^
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 5150
            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

Originally posted by Cronos View Post
            Mulla ainakin e34 2,5 litrasessa koneessa voi avata paisarin korkin kuumalla koneella taikka ajon jälkeen eikä siellä mitään ylipaineita ole, itse olen käsittänyt että silloin järjestelmä on kunnossa, en sitten tiedä pitääkö tämä kutia joka konemallissa.
            Taitaa sulla kone käydä aika kylmänä, jos ei suhauta paineita pihalle kun avaat.

Ja aloittajalle, kerro vähän selvemmin, meneekö siis lämpömittari pohjaan vai miten se keittäminen ilmenee?
            Musti 8HP
            Nokivasara M47
            TeiniCoupé DCT
            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

Ex:
            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

Comment

• Cronos
              Bimmer Rookie
              • Apr 2010
              • 37
              • Finland

Originally posted by Supra^ View Post
              Taitaa sulla kone käydä aika kylmänä, jos ei suhauta paineita pihalle kun avaat.

Ja aloittajalle, kerro vähän selvemmin, meneekö siis lämpömittari pohjaan vai miten se keittäminen ilmenee?
              e34 Kone käy taysissä lämmöissä ja toimii moitteettomasti, ehkäpä sieltä pieni suhaus saattaa tulla, mutta paisarin pinta aivan tyyni.

Mulla ton e32:n keittäminen johtuu 5 pytystä jäähdytysjärjestelmään joutuvan ylipaineen takia, josta johtuen ei pysty ilmaamaan ja siitä johtuen vesi ei koneessa kierrä(ilmalukko) ja osittain ylipaineen ja ylikuumenemisen takia tulee nesteet pihalle paisarin kautta ja toivotaan että olisi ainoastaan pahvi mennyt.

Comment

Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎