Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 325i kytkin ei irrota

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haukkis
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 1366
    • Valkeala

    e30 325i kytkin ei irrota

    Joo eli huomasin eilen että kytkinpoljin alkoi laskemaan yläasennossakin alemmas kun normaalisti, loppujen lopuksi n 3-4cm alempana kuin jarrupoljin. Irrottaa vasta ihan pohjassa. Irrotin tänään työsylinterin ja se oli täysin kuiva. Samoin pääsylinteri näyttää kuivalta. Nestettä on.

    Mikähän on vialla? Voiko jostain muualta vuotaa ku noista sylintereistä, niinku jotain tyypillisiä vuotokohtia? Voiko sylinteriin vuotaa ilmaa niin ettei vuoda nestettä pihalle?

    Täytyy ainakii toi uus työsylinteri hakee motonetistä huomenna ku ei maksa ku 20e.

    Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i
  • 525iiäxä
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1852
    • Lappeenranta, Finland

    #2
    Sama vika, paitsi että vielä irrottaa ihan hyvin kun painaa ihan pohjaan. Nappaa kiinni aika heti kun jalkaa lattiasta nostaa. Äsken tutkin asiaa tarkemmin jalkatilassa seljälläni (on muuten aika hankalaa tossa cäbissä kun se kynnys on niin korkea). Luultavasti tässä minun yksilössä sylinterit ovat kunnossa. Sen sijaan sitä telinettä, mihin pääsylinteri pultataan kiinni, on joku gyntteri hitsaillut. Jonkun syyn takia on kiinnityspaikka ollut irti (murtunut, kierteet menny ja vaihdettu toisesta autosta tms) ja hitsattu takaisin. Näyttäis vähän siltä, että sylinteri on aavistuksen verran liian syvällä ja siksi poljinkaan ei nouse tarpeeksi ylös ja liikeradan riittävyys on siinä ja siinä.

    Poljinhan on sylinterin männässä kiinni sellaisella epäkeskopultilla, joka ohjeiden mukaan tulisi olla niin, että se täplä on juuri vastakkaisella puolella kuin sylinteri. Tuossa se oli juuri päinvastoin, mutta tilanne vaan huononi kun käänsin sen oikein päin. Käänsin siis takaisin... Katsopas miten päin se sinulla on. Minulta löytyy kyllä molemmat sylinterit (käytetyt) jos tarvitset, ehdin jo hommata kun luulin vian olevan niissä.

    En nyt tiedä, mikä tähän auttaisi. Ei into riitä purkaa koko hökötystä ja hitsata sitä tellinkiä uusiksi. Ehkä jos ottais polkimen irti ja läheltä saranapistettä taivuttaisi sitä vähän jyrkempään mutkaan.

    Outo homma, mutta näillä mennään ainakin toistaiseksi.

    Volvo V70 2.4T -02
    E30 323i -84 (taas)

    Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

    Comment

    • Haukkis
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 1366
      • Valkeala

      #3


      Nyt on uus kytkinpaketti ja työsylinteri tossa tallissa oottelemassa asennusta, tilasin vielä uuden ton osa viitosen, elikkä toi muovitappi oli aika kulunut eikä viitsi valmiiks kuluneilla osilla pistää kasaan. Torstaina pitäis tulla osa ja sit pääsee laittaa auton taas läjään. Toivottavasti vika korjaantuu.

      Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

      Comment

      • Haukkis
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 1366
        • Valkeala

        #4
        Nyt on paikallaan uus kytkinlevy, paineasetelma, painelaakeri, haarukan muovitappi, työsylinteri. Ja laatikkoo tietty samalla uudet stefat.

        Yllätysyllätys, ei toimi.

        Huomenna hakemaan uus pääsylinteri jos alkais toimii...

        Eihän siinä, mukava noita laatikoita on turhaa venkslata eestaas 30 helteessä
        Last edited by Haukkis; 05-06-2008, 20:22.

        Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎