Announcement

Collapse
No announcement yet.

jarrut paineet hävis 315 e21 ate jarrupaineen säädin??? mikä??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gaasbox
    Bimmer Rookie
    • Jun 2007
    • 83
    • ruotsinpyhtää

    jarrut paineet hävis 315 e21 ate jarrupaineen säädin??? mikä??

    juu eli jarruista katos paineet ja vaikka ilaa kaikki neljä pyörää niin ei va tuu painetta
    nyt kävin motonetist hakeen uuet jarruputket palat kengät jne
    ja ensitöix huomasin että oli väärät kengät eli ei ollu girlingin vaan joku harvinaisempi aten malli ja tossa nyt kun kattelin tota motonetin varaosaluetteloa niin aten malliin löytyy joku ihme
    JARRUPAINEEN SÄÄDIN BMW 315
    315 Paineensäädin ATE. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23-8519

    mut ei girlingin härdelleihin ja muutenkin noi aten kengät oli paljon issommat
    niin kysymys olis että missäköhän kohtaa tämä niin sanottu jarrupaineen
    säädin on?? voiko se olla rikki

    olettaisin että se ainoastaan säätää taka jarruja
    koska eteen oli vaa yx vaihtoehto jarrupaloista...
    http://koti.mbnet.fi/kapi_79/service.htm
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16465
    • Asikkala

    #2
    Originally posted by gaasbox View Post
    juu eli jarruista katos paineet ja vaikka ilaa kaikki neljä pyörää niin ei va tuu painetta
    nyt kävin motonetist hakeen uuet jarruputket palat kengät jne
    ja ensitöix huomasin että oli väärät kengät eli ei ollu girlingin vaan joku harvinaisempi aten malli ja tossa nyt kun kattelin tota motonetin varaosaluetteloa niin aten malliin löytyy joku ihme
    JARRUPAINEEN SÄÄDIN BMW 315
    315 Paineensäädin ATE. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23-8519

    mut ei girlingin härdelleihin ja muutenkin noi aten kengät oli paljon issommat
    niin kysymys olis että missäköhän kohtaa tämä niin sanottu jarrupaineen
    säädin on?? voiko se olla rikki

    olettaisin että se ainoastaan säätää taka jarruja
    koska eteen oli vaa yx vaihtoehto jarrupaloista...
    Säädin on se mötikkä tehostajan alla takajarruille menevän putken välissä, rajoittaa taakse menevän nesteen painetta ettei jarrut ole takapainoiset. Jos se on rikki niin takana painetta liikaa t. liian vähän, 1. vaihtoehto tod. näk. yleisempi.

    "olettaisin että se ainoastaan säätää taka jarruja
    koska eteen oli vaa yx vaihtoehto jarrupaloista..."
    Miten perustelet tämän ?

    Comment

    • Eepo
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 5388
      • Tampere

      #3
      siis toimiiko sul kuitenki jarrut jos polkee poljinta todella kovaa??
      jos toimii niin tuskin se paloissa/kengissä on vika, silloin vika voisi olla todella iso vuoto imusarjasta tehostajalle tulevassa letkussa tai sit tehostin ruostunut halki/muuten vain paskana!!
      -Harley Davidson Sportster - 89-
      -Harley Davidson softail -89-
      -Suzuki PV50 -86-

      Comment

      • gaasbox
        Bimmer Rookie
        • Jun 2007
        • 83
        • ruotsinpyhtää

        #4
        Originally posted by jr66 View Post
        Säädin on se mötikkä tehostajan alla takajarruille menevän putken välissä, rajoittaa taakse menevän nesteen painetta ettei jarrut ole takapainoiset. Jos se on rikki niin takana painetta liikaa t. liian vähän, 1. vaihtoehto tod. näk. yleisempi.

        "olettaisin että se ainoastaan säätää taka jarruja
        koska eteen oli vaa yx vaihtoehto jarrupaloista..."
        Miten perustelet tämän ?
        nå sillä perusteella että ainoastaan taakke oli saatavana kahta erimallist jarrukenkää ate ja girling ni se jarrupaineensäädin oli malli ate niin aatteelin
        et se on ainoastaan takajarrujen ka tekemisis koska etupalat taas oli malli girling.. olettaisin ainakin näin korjata sopii jos olen väärässä..
        http://koti.mbnet.fi/kapi_79/service.htm

        Comment

        • gaasbox
          Bimmer Rookie
          • Jun 2007
          • 83
          • ruotsinpyhtää

          #5
          Originally posted by Eepo View Post
          siis toimiiko sul kuitenki jarrut jos polkee poljinta todella kovaa??
          jos toimii niin tuskin se paloissa/kengissä on vika, silloin vika voisi olla todella iso vuoto imusarjasta tehostajalle tulevassa letkussa tai sit tehostin ruostunut halki/muuten vain paskana!!
          jepp jarrut toimii kun pumppaa pari kertaa et paineita kertyy...
          vaihdoin viikko takaperin noi tuplakaasarit keulille voisko se olla ettei ne kehitä tarpeeksi imua?? löytyis kyl toinen 315:sen tehostaja, voiko sen vaihtaa ihan päittäin ilman että mitään hajoaa = kaikki toimii jälkeen päin??
          mitään erikoista mitä pitäisi ottaa huomioon kun vaihtaa sen??
          http://koti.mbnet.fi/kapi_79/service.htm

          Comment

          • Eepo
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 5388
            • Tampere

            #6
            Originally posted by gaasbox View Post
            jepp jarrut toimii kun pumppaa pari kertaa et paineita kertyy...
            vaihdoin viikko takaperin noi tuplakaasarit keulille voisko se olla ettei ne kehitä tarpeeksi imua?? löytyis kyl toinen 315:sen tehostaja, voiko sen vaihtaa ihan päittäin ilman että mitään hajoaa = kaikki toimii jälkeen päin??
            mitään erikoista mitä pitäisi ottaa huomioon kun vaihtaa sen??
            jos poljin ei tunnu "kivikovalta" painaessa, vaan on normaali mutta pitää pumpata parikertaa et jarrut ottaa niin silloin sinulla on vuoto jossain letkussa/putkessa/sylinterissä!
            tai sit helvetisti ilmaa!
            -Harley Davidson Sportster - 89-
            -Harley Davidson softail -89-
            -Suzuki PV50 -86-

            Comment

            • Guest's Avatar

              #7
              Originally posted by Eepo View Post
              jos poljin ei tunnu "kivikovalta" painaessa, vaan on normaali mutta pitää pumpata parikertaa et jarrut ottaa niin silloin sinulla on vuoto jossain letkussa/putkessa/sylinterissä!
              tai sit helvetisti ilmaa!
              Helevetisti ilimaa....

              Tvaraa vaan säilijöön, ja avaa ilausruuvvit, niin kauan, et tavara tulee rasaisena norona ulos ilmauusruuvvin kautta, kiinni ja sen jälkeen perinteisempää pumppausta vasta. Noin ollaan tehty moneen moneen autoon, sekä nestekytkimeen......

              Comment

              • gaasbox
                Bimmer Rookie
                • Jun 2007
                • 83
                • ruotsinpyhtää

                #8
                Originally posted by Eepo View Post
                jos poljin ei tunnu "kivikovalta" painaessa, vaan on normaali mutta pitää pumpata parikertaa et jarrut ottaa niin silloin sinulla on vuoto jossain letkussa/putkessa/sylinterissä!
                tai sit helvetisti ilmaa!
                ei ole kivi kova vaan ihan löysä vast sitten ku polkasee pari kertaa niin alkaa ottamaan..... voisko siinä jarrujen ilmaamisessa käyttää jonkin sorttista takaisku venttiiliä???
                http://koti.mbnet.fi/kapi_79/service.htm

                Comment

                • Jürgen_
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2008
                  • 2707
                  • Mylsä

                  #9
                  niitä jarrujen ilmausletkuja joissa on takaiskuventtiili saa useimmista varaosaliikkeistä
                  Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎