Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 318 > 325i jarru swap

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djd1mm
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 123
    • Salo

    E30 318 > 325i jarru swap

    Eli pistin tuohon postiin hieman tarkemmin et mitä tarvii tehä ja pystyykö, vaatiiko ABS:it ja riittääkö takaa tukivarret ja ympäri 325:n satulat??



    Kiitoksia jo etukäteen, ei viittis innoissaan pistää kasaan ja ku konttorin setä sanoo soo-soo niin voipi lirahtaa itku
    Raasing > BMW 535i 1992 M30B35 > Gummit meni
  • Jonsku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 4645
    • Tuusula

    #2
    Tokihan jarrut saa päivittää tehokkaampiin, nykyään jopa ilman prosentteja (jos olet siis ihan muuten vaan niitä vaihtamassa).

    ABS:ja ei tarvitse laittaa jos et meinaa tehoa nostaa, eli päivität vain jarrut, et tolppia jne jne.

    Levyt ja satulat tarvitset ainakin, luulisi navan olevan sama (316 vs 325), voin toki olla väärässäkin... realoem:stä jos jaksaisi katsoa varaosanumeron, selviäisi tuokin.
    - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

    ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
    ex. Alpina D10 Touring #33/94
    ... and many more

    Comment

    • djd1mm
      Bimmer Rookie
      • Oct 2006
      • 123
      • Salo

      #3
      Kiitoksia!

      Juu, eli etusatulat meinasin ihan ottaa motonetistä, 325:seen ja takasatulat samanlaisesta romikselta. Ei oo vaihtosatuloita niin menis ~130e/kpl Tarvinnee käyttää ne takasatulat jossain ja pistää uudet tiivisteet.

      Turner Motorsportsilta meinasin TMS:n reijtetyt levyt, sporttipalat, ATE:n nesteet ja teräspunosletkut haalia. (Nyt ku on dollari halpaa niin pitäis vinguttaa enemmänkin mutta ei työttömäksi jäämäisillään oikein viittis.. 3kk ilman ruokaa on tosin parempi ku 3kk ilman jarruja )

      Takana taitaa Kuvassa oleva osa 8 (Trailing arm) olla erilainen, tai kuvittelen ainakin niin.. ja navoissa oli eroja. Ei kai sitä satulaa saa sinne mihinkään kiinni.. No pitää ostaa ne satulat ja katsoa. Saahan siitä samasta raadosta vaikka koko takapään

      Edessä oli ainakin samat navat mutta 316:ssa on 45mm tolpat ja 325:ssa 51mm. Mahtaakohan niitä satuloita tuohon saada sittenkään. Josko pistäis sieltä purkaamolta ne tolpat kokonaisuudessaan ja takaa tukivarret messiin. Vai olisko sitten jo fiksumpaa ottaa koko apurunko?.. Tarvinnee samaan syssyyn hommata sitten uudet iskarit ja jousetkin. Tuleepi hieman kalliimpi renppa. Varsikin kun ei tuosta korin 'ruosteettomuudesta' ole hirveän varma. Osa jarruputken kiinnikkeistä ainakin paukahteli iloisesti irti kun veteli vaan.. Tuntuu siltä että on ruosteitten päälle vaan tempastu alustamassat ja kaverin veljen iskä tms. on kontorilla sanonu että hyvähän tää on..

      Nooh, pitänee vielä selvitellä. Tosin alkaa olla aika kortilla kun tärähti E34:een inspection tauluun. Heh, ja tehoista vielä sen verran ettei tuossa ole edes 1.8 kaasarin tehoja enään, nokassa on ~0.5mm urat
      Last edited by djd1mm; 18-06-2008, 01:24.
      Raasing > BMW 535i 1992 M30B35 > Gummit meni

      Comment

      • djd1mm
        Bimmer Rookie
        • Oct 2006
        • 123
        • Salo

        #4
        Joo-o tulipahan noita laskeskeltua ja vaikka mitenkä päin miettii niin ei niitä alle 500eur saa mitenkään vaihdettua ja kun kerta nuo vakio hilut tuossa lojuu tallin perällä niin pitänee ruveta vaan niitä laittaan.. Semoset 3000eur jos laittais niin alkais osien puolesta olla alusta ja voimansiirto kunnossa.. sitten olis vielä se kone ja tuo ruosteinen kori. Taitaa mennä seuraavan omistajan / romiksen piikkiin tuo ratapäivitys :think:

        Ehkäpä sitä joskus löytäis jonkun näppäräkorisen E30 325 tai M3 yksilön. Nykyään taitaa kyllä olla kannattavempaa siirtyä tuohon E36 teini-malliin...
        Raasing > BMW 535i 1992 M30B35 > Gummit meni

        Comment

        • djd1mm
          Bimmer Rookie
          • Oct 2006
          • 123
          • Salo

          #5
          Köh köh. Ruotsissa sitä pistetään..

          Niin katselinpa sitten tuossa ruotsinpoikien rasseja niin tuollaset 3500eur kun pistäis niin sais:

          a) hyväkuntoisen (öö no jotain sinneppäin) ja alustasatsilla, jarrupäivityksillä jne hilppeillä varustetun 320:n olipa jotain 60000kr tuollainen alpina masiinakin.

          b) Hyväkuntoisen mutta melko vakion 320 m-technik paketilla tai 318is vakiokuosissa.

          Eipä tuossa taida kyllä ainakaan järkeä olla siis, ruosteiden paikkaaminen taitais vaatia lähes uuden korin BMW:ltä ja niitähän ei saa tai jos saa niin hintakin on jotain ihan tolkutonta. Ja eipä sitä enää noitten viritysten jälkeen kai leimaan vitsis edes yrittää ja kun kerran lähtee tekemään niin sitten tekee kunnon kilpurin ni ei tarvii sitten itkeä että miks ostin sportti bilsteinit kun ne Motonit ois ollu niin paljon kivemmat, ja mitä tuolla m10b18:lla tekee kun S14:n tai M52:n sais viriteltyä ihan hyvin sinne...
          Raasing > BMW 535i 1992 M30B35 > Gummit meni

          Comment

          • Jonsku
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 4645
            • Tuusula

            #6
            Heheh, meinaa mopo lähteä keulimaan


            Eivaan, vakiohiluillakin pärjää toki normiajossa. Eikö muka 325 satulat mene pikkutolppiin, muuttuuko siinä tolpassa muukin kuin iskariputken halkaisija?

            Noita satuloita saa pikkurahalla purkaamoilta / foorumin kauppatorilta, uudet tiivisteet jne sisään niin johan pelittää. Turha alkaa uusia ostamaan IMO.
            - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

            ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
            ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
            ex. Alpina D10 Touring #33/94
            ... and many more

            Comment

            • djd1mm
              Bimmer Rookie
              • Oct 2006
              • 123
              • Salo

              #7
              Mopo keulii kyl, ilman taka akselia tosin

              Juu, tuota jarruputken jämähtänyttä mutteria voimallisesti väännellessä heilu aika pahaenteisesti se jakopalikka ja siitähän irtos ne kaks muuta putkea, ei muuta ku rälläkällä se putki poikki jota yritin irroittaa. Nyt pitäis taka akseli pudottaa pois, on jo muuten irti mutta ne tukivarsien jarruletkut on aika pirun tiukassa..

              Eli ajattelinpa että voisihan sitä tietty ostaa ne satulat ja katella et meneekö, jos ei mee niin hommaa romikselta eteen ja taakse koko akseliston. Tuleepahan vähän varaosiakin Auto on tosin niin pahasti saanut ruostetta että edestä on kallistuksen vakaajan kiinnike murtunut irti, eli apurungon korvakkeesta on pala poies. Eli enpä tiedä että kannattaako tuohon enää kauheasti viritellä. Tosin nyt kun takakelkka jo kerran on melkein irti niin samallahan sitä...

              Ja öhm motonetin korjattu 325 jarrusatula eteen ois 59.90/kpl niin eipä se kovin paha ole kun Oili Jalosella pyysivät 50e ruosteisesta yksilöstä. Takasatulat sen sijaan on aika tyyriit kun tulee se 50e pantti vielä päälle. Pitänee kaivella. Voihan se olla että kohta tuo 'ylimääräinen' M30 motti löytää uuden osoitteen...
              Raasing > BMW 535i 1992 M30B35 > Gummit meni

              Comment

              • Jonsku
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 4645
                • Tuusula

                #8
                Originally posted by djd1mm View Post
                Ja öhm motonetin korjattu 325 jarrusatula eteen ois 59.90/kpl niin eipä se kovin paha ole kun Oili Jalosella pyysivät 50e ruosteisesta yksilöstä. Takasatulat sen sijaan on aika tyyriit kun tulee se 50e pantti vielä päälle. Pitänee kaivella. Voihan se olla että kohta tuo 'ylimääräinen' M30 motti löytää uuden osoitteen...
                Jaa ne on niin halpoja

                Ja kyllä, nyt se mopo sitten lähti keulimaan.. "oho"
                - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                ex. Alpina D10 Touring #33/94
                ... and many more

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎