Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 tankin huohotus.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani

    E30 tankin huohotus.

    Nyt on taas sormi suussa.

    Eli semmoinen e30, jossa on aluperin ollut hiilikannu.

    Nyt ei tankki huohota oikein, vaan alipaineen määrä on huomattava.

    Kuuluko tuossa hiilikannu mallissa olla myös avonainen letkupää auton alle vai onko vain tuo hiilikannulle tuleva putki?

    Kannuahan siellä ei enää ole ja putken on joku tulpannut, voinko vetää vain tuo putken ulkoilmaan vai pitäisikö jostain löytyä toinen huohotin? Itse sitä en löytänyt.

    Eikös faceliftissä tule jokatapauksessa tuo putki konehuoneeseen, olipa kannua tai ei? Ilmeisesti kannuttomassa faceliftissä tuo putki purkautuu suoraa ulkoilmaan.
    Olli.
  • Jonsku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 4647
    • Tuusula

    #2
    Sama kiinnostaa itseäkin, vaikuttaisi tankkiin syntyvän alipainetta jonkinverran. Nappasin kolmannen bensaputken autosta pois ja tulppasin sen huohotinlähdön.
    Millä tavalla tuo kannattaisi hoitaa ettei bensa haisisi paljoa mutta tankki huohottaisi ok?
    ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
    ex. Alpina D10 Touring #33/94
    ... and many more

    Comment

    • -Jarno-
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1140
      • Salo

      #3
      Jossain faceliftissä nähny ainakin tyhjän putkenpään roikkuvan bensatankin ja taka-akselin välistä :think

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5856
        • Joccis City

        #4
        Tyhmä kysymys, mutta miksi ne hiilipöntöt on pois?
        Niiden idea kun on juurikin estää bensan haju.
        Ja hyvin ne toimivatkin.
        Ei mene jakeluun miksi toimiva ratkaisu pitää poistaa.
        Varsinkaan kun se ei ole mitenkään tiellä se pönttö.

        Osassa e30 malleja konehuoneessa on solenoidi joka aukeaa kun virrat on päällä ja tankki saa sitä kautta korvausilman. Kun pelin sammuttaa, menee kiinni. Niitäkin on joskus jumittunut ja vetänyt tankit kasaan.

        Avointa putkea en kyllä jättäisi, jokin "venttiili" sinne on pakko rakentaa.
        Muuten se bensa haisee aina. Eikä se paranna myöskään paloturvallisuutta.
        Aprilia RSV4

        Comment

        • Jonsku
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 4647
          • Tuusula

          #5
          Originally posted by jannmann View Post
          Tyhmä kysymys, mutta miksi ne hiilipöntöt on pois?
          Niiden idea kun on juurikin estää bensan haju.
          Ja hyvin ne toimivatkin.
          Ei mene jakeluun miksi toimiva ratkaisu pitää poistaa.
          Varsinkaan kun se ei ole mitenkään tiellä se pönttö.
          No ku... mutku... emmätiiä Ei tuolla konehuoneessa nyt ihan mahdottomasti tilaa ole tuon M30 kanssa, olisi sinne toki saanut tuollaisen pöntön mahdutettua kun olisi aiemmin tajunnut...

          Anyways, hyviä ideoita ja ehdotuksia huohotinjärjestelmän rakentamiseksi otetaan vastaan.
          ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
          ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
          ex. Alpina D10 Touring #33/94
          ... and many more

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            #6
            Originally posted by Jonsku View Post
            No ku... mutku... emmätiiä Ei tuolla konehuoneessa nyt ihan mahdottomasti tilaa ole tuon M30 kanssa, olisi sinne toki saanut tuollaisen pöntön mahdutettua kun olisi aiemmin tajunnut...

            Anyways, hyviä ideoita ja ehdotuksia huohotinjärjestelmän rakentamiseksi otetaan vastaan.
            No tallessa varmaan sentään on se "paisunta-astia" siellä takakyljen sisällä?
            Meneekö letkut tankilta sinne ja sieltä mihin?
            ETK:n mukaan kyseessä on melkoinen letku hässäkkä
            Hiilikannuttomissa letkun päähän tulee jokin tulppa. Onkohan se tulppa, vai onko siinä jokin takaisku venttiili?
            Luulisi siitä pääsevän ilmaa läpi, koska hiilikannulliseen malliin tulee sama putki ja hiilikannun toisella puolella on se solenoidi mitä ohjataan sähköisesti.
            Aprilia RSV4

            Comment

            • Jonsku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 4647
              • Tuusula

              #7
              Originally posted by jannmann View Post
              No tallessa varmaan sentään on se "paisunta-astia" siellä takakyljen sisällä?
              Meneekö letkut tankilta sinne ja sieltä mihin?
              Juu se on toki paikoillaan, letkut menee kuten alkuperäisessäkin, eli en muista yhtään mikä menee mihinkin

              Hiilikannuttomissa letkun päähän tulee jokin tulppa. Onkohan se tulppa, vai onko siinä jokin takaisku venttiili?
              Luulisi siitä pääsevän ilmaa läpi, koska hiilikannulliseen malliin tulee sama putki ja hiilikannun toisella puolella on se solenoidi mitä ohjataan sähköisesti.
              Jep, missä mallissa tuota hiilikannua ei ole? Äkkiseltään vilkaisin vain 325 ja 316 mallit mutta ainakin realoem antaa molempiin tuon hiilikannun. Tuon venttiilin kun kävisi hakemassa uuden ja pistäisi johonkin letkun päähän roikkumaan, olisi homma sillä helposti hoidettu
              ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
              ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
              ex. Alpina D10 Touring #33/94
              ... and many more

              Comment

              • Rocla
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 7692
                • Kajaani

                #8
                Originally posted by jannmann View Post
                Tyhmä kysymys, mutta miksi ne hiilipöntöt on pois?
                Avointa putkea en kyllä jättäisi, jokin "venttiili" sinne on pakko rakentaa.
                Muuten se bensa haisee aina. Eikä se paranna myöskään paloturvallisuutta.
                Tyhmä vastaus: En tiedä, pitäisi kysyä edeltävältä sepältä.

                Mutta enpä toki jaksaisi tuota hiilikannua rueta siihen etsimäänkään, koskapa siitä ei ole minulle mitään hyötyä, mutta vaivaa kylläkin.

                Tiedän että tuon huohotuksen saa toimimaan ilmankin, koskapa tehdas on tarjonnu kannutonta versiota, mutta miten?

                Mitäs jos kytken tuon alkuperäisen solenoidin siihen letkuun, tuleeko solenoidilta vetää letku imusarjaa vai ulkoilmaan kun kannua ei ole?

                Originally posted by Jonsku View Post


                Jep, missä mallissa tuota hiilikannua ei ole? Äkkiseltään vilkaisin vain 325 ja 316 mallit mutta ainakin realoem antaa molempiin tuon hiilikannun. Tuon venttiilin kun kävisi hakemassa uuden ja pistäisi johonkin letkun päähän roikkumaan, olisi homma sillä helposti hoidettu
                Omistamissani m40 moottorisissa autoissa ei ole ollut kannua ja tuo pitkä putki on päättynyt jonnekkin sisälokariin, mutten kuolemaksenikaan muista onko päässä mitä.
                Olli.

                Comment

                • Jonsku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 4647
                  • Tuusula

                  #9
                  Originally posted by Rocla View Post
                  Omistamissani m40 moottorisissa autoissa ei ole ollut kannua ja tuo pitkä putki on päättynyt jonnekkin sisälokariin, mutten kuolemaksenikaan muista onko päässä mitä.


                  Eipä tuo näytä mihinkään päätyvän, "tyhjä letku" päässä vain.. Onkohan tuossa "end piecessä" minkäänmoista venttiiliä, 2e sijoituksena ei hassumpi.
                  ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                  ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                  ex. Alpina D10 Touring #33/94
                  ... and many more

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16465
                    • Asikkala

                    #10
                    Originally posted by Jonsku View Post
                    http://www.realoem.com/bmw/showparts...04&hg=16&fg=10

                    Eipä tuo näytä mihinkään päätyvän, "tyhjä letku" päässä vain.. Onkohan tuossa "end piecessä" minkäänmoista venttiiliä, 2e sijoituksena ei hassumpi.
                    E21 kaasarimallissa on samanlainen systeemi, siinä tuo endpiece on vain kumiletkun pätkä joka on alapäästä muotoiltu ja tulee tankin ja akselipalkin välistä ulkoilmaan.

                    e: kuin myös e23 ruiskupelissä, vm. -80 saksantuonti.

                    Comment

                    • Rocla
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 7692
                      • Kajaani

                      #11
                      Originally posted by Jonsku View Post
                      http://www.realoem.com/bmw/showparts...04&hg=16&fg=10

                      Eipä tuo näytä mihinkään päätyvän, "tyhjä letku" päässä vain.. Onkohan tuossa "end piecessä" minkäänmoista venttiiliä, 2e sijoituksena ei hassumpi.
                      Suuri epäilykseni, että tuo linkittämäsi juttu ei mene hiilikannulle, mutta voin olla väärässä.
                      Olli.

                      Comment

                      • Jonsku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 4647
                        • Tuusula

                        #12
                        Originally posted by Rocla View Post
                        Suuri epäilykseni, että tuo linkittämäsi juttu ei mene hiilikannulle, mutta voin olla väärässä.
                        Väitän että olet väärässä, vertaapa tähän kuvaan



                        Anyways, täytyy tuolle jotain keksiä, vaikka letku ulkoilmaan näin aluksi
                        ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                        ex. Alpina D10 Touring #33/94
                        ... and many more

                        Comment

                        • Rocla
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2002
                          • 7692
                          • Kajaani

                          #13
                          Originally posted by Jonsku View Post
                          Väitän että olet väärässä, vertaapa tähän kuvaan



                          Anyways, täytyy tuolle jotain keksiä, vaikka letku ulkoilmaan näin aluksi
                          Stand corrected. Eli ulkoilmaan vaan.
                          Olli.

                          Comment

                          • JD
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 1194
                            • Espoo

                            #14
                            Originally posted by Jonsku View Post
                            Väitän että olet väärässä, vertaapa tähän kuvaan



                            Anyways, täytyy tuolle jotain keksiä, vaikka letku ulkoilmaan näin aluksi
                            E30 koppasissa (-88-90) joita viimevuosina olen joutunut katselemaan lähemmin on kyseinen letku tullut konehuoneen paikkeille ja siellä menee tyhjä letkunpää runkopalkin sisään.
                            Kaikissa samalla tavalla, ei näytä omalta viritykseltä. Eikä ole letkun päässä yhtään mitään tulppia tai venttiileitä, ei edes näytä että olisi ollutkaan.
                            Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
                            https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

                            Comment

                            • Jonsku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2002
                              • 4647
                              • Tuusula

                              #15
                              Originally posted by JD View Post
                              E30 koppasissa (-88-90) joita viimevuosina olen joutunut katselemaan lähemmin on kyseinen letku tullut konehuoneen paikkeille ja siellä menee tyhjä letkunpää runkopalkin sisään.
                              Kaikissa samalla tavalla, ei näytä omalta viritykseltä. Eikä ole letkun päässä yhtään mitään tulppia tai venttiileitä, ei edes näytä että olisi ollutkaan.
                              Hmmm.. luulisi että ne bensahöyryt olisi parempi päästää suoraan ulkoilmaan kuin runkopalkin sisään :think

                              Tosin ei varmastikaan tekisi pahaa kierrättää höyryjä pitkää letkua pitkin, jospa ei tuoksuisi niin vahvasti..
                              ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                              ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                              ex. Alpina D10 Touring #33/94
                              ... and many more

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎