Announcement

Collapse
No announcement yet.

Öljyvuoto e30:n laatikossa!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JesseK
    Bimmer Rookie
    • Aug 2007
    • 46
    • Äänekoski

    Öljyvuoto e30:n laatikossa!

    Eli siis selitämpä koko stoorin lyhennettynä;
    ajoin n.50km ja jätin auton parkkiin lievään ylämäkeen (keula ylöspäin), palasin n.3tunnin päästä ja auton alla tajuton öljyläntti. Paikanpäällä selvisi sen verran että moottorista öljyt ei ainakaan ollu, vaan lootasta, ja lootan etuosasta öljyä tuli kuin hanasta..

    Noh nyt on bemari saatu pukeille ja vikaa tutkittu, öljyä vuotaa kuin hanasta siitä vaihdelaatikon etupäässä pohjassa olevasta "huohotusaukosta?"! (noin 3cm pitkä ja 3-4mm leveä reikä)
    Eli siis kohdasta jossa laatikko yhdistyy kytkimen kohdalla olevaan koteloon, ja jossa tulee ensimmäiset kiinnityspultit..
    Mitään vuotoja ei aikaisemmin ollu, yhtäkkiä vaan tuli öljyt pihalle aivan ku ois propun ottanu irti

    realoemin räjäytyskuvista oon kattonu että mikä helvetin reikä tuo on, notta voiko sen lyödä huoletta tukkoon ja täten tukkia öljyvuoto.. vai onko se reikä tosiaan joku tärkeä huohotusaukko jossa on sisäpuolella jonkin sortin mekanismi joka nyt sitten olis hajonnu?
    -320 s-low taxi -91 & Chevy Van GT
    X
    -318i bavaria -88
    -325i m-tech2 -88
    -316 bluebeast taxi -85
    -316 red-devil taxi -86
  • Haukkis
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 1366
    • Valkeala

    #2
    Siis tuleeko öljyä laatikon ja koneen välistä?

    Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

    Comment

    • JesseK
      Bimmer Rookie
      • Aug 2007
      • 46
      • Äänekoski

      #3
      Originally posted by Haukkis View Post
      Siis tuleeko öljyä laatikon ja koneen välistä?
      Siis koneenlohkon ja laatikon välissähän on vielä kytkinkoppa?
      Öljyä tulee siitä kohdasta jossa laatikko on kaikista likimpänä maata, eli siis kytkimen kohdalta? Siinä on semmonen pieni 3cm x 0.4cm reikä, juuri siinä liitoskohdassa jossa laatikko kiinnittyy ?kytkinkoteloon/koneeseen? ja siinä on ne oudon malliset kiinnitysruuvit (melkein kuin torxit, mutta "väärinpäin")..
      -320 s-low taxi -91 & Chevy Van GT
      X
      -318i bavaria -88
      -325i m-tech2 -88
      -316 bluebeast taxi -85
      -316 red-devil taxi -86

      Comment

      • JD
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 1195
        • Espoo

        #4
        Originally posted by JesseK View Post
        Eli siis selitämpä koko stoorin lyhennettynä;
        ajoin n.50km ja jätin auton parkkiin lievään ylämäkeen (keula ylöspäin), palasin n.3tunnin päästä ja auton alla tajuton öljyläntti. Paikanpäällä selvisi sen verran että moottorista öljyt ei ainakaan ollu, vaan lootasta, ja lootan etuosasta öljyä tuli kuin hanasta.
        Silti vaikuttaisi että öljy tuli moottorista jos keula oli ylöspäin. Tarkemmin koneen kampiakselin takapään tiivisteestä. Kytkinkoppaan valuneet öljyt sieltä sitten tulevat ulos.

        Minulla E34 alkoi (tai siis huomasin asian) tiputaa öljyä kun nostin keulaa ylös iskarien vaihdon ajaksi, myös kytkin ravistaa kun auto ajettu lämpimäksi. Siksi epäilen että minulla takastefa vuotaa ja öljyä pääsee myös kytkinlevylle.
        Ensiviikolla täytyisi varmaan kerhotallilla vaihtaa tiiviste ja kytkinlevy, auto ei ole ajossa tämän vuoksi.
        Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
        https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

        Comment

        • JJT
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6693
          • .......

          #5
          Laatikon etustefa tai kampuran takastefa. Voi olla kumpi vaan.
          Ja on ne torx pultit.
          Myyn:
          M10/20/52 E30-E36 osia

          Comment

          • JesseK
            Bimmer Rookie
            • Aug 2007
            • 46
            • Äänekoski

            #6
            Originally posted by JD View Post
            Silti vaikuttaisi että öljy tuli moottorista jos keula oli ylöspäin. Tarkemmin koneen kampiakselin takapään tiivisteestä. Kytkinkoppaan valuneet öljyt sieltä sitten tulevat ulos.

            Minulla E34 alkoi (tai siis huomasin asian) tiputaa öljyä kun nostin keulaa ylös iskarien vaihdon ajaksi, myös kytkin ravistaa kun auto ajettu lämpimäksi. Siksi epäilen että minulla takastefa vuotaa ja öljyä pääsee myös kytkinlevylle.
            Ensiviikolla täytyisi varmaan kerhotallilla vaihtaa tiiviste ja kytkinlevy, auto ei ole ajossa tämän vuoksi.
            Hmm kieltämättä tuo kuulostaisi ihan järkeenkäypältä, mutta tikun mukaan moottori on edelleen täynnä öljyä. Päivällä kun bemari ajettiin tohon "sillalle", se jää siinäkin hieman keula korkeammalle kuin perä ja öljyn vuoto alkoi taas hetken päästä.. Tasaisella ei tiputtanut niin paljoa kuin keula yläällä...
            Last edited by JesseK; 25-06-2008, 22:26.
            -320 s-low taxi -91 & Chevy Van GT
            X
            -318i bavaria -88
            -325i m-tech2 -88
            -316 bluebeast taxi -85
            -316 red-devil taxi -86

            Comment

            • JesseK
              Bimmer Rookie
              • Aug 2007
              • 46
              • Äänekoski

              #7
              Noniiimpäs niin, ajoin auton alas rampilta ja käytin vähän aikaan ja sitten tarkastin öljytilanteen tikusta....Oli ylimmästä merkistä tippunut pinta likelle alimmaista, joten se on kampuran stefa tai tiiviste sieltä sitten menny.
              Tattista vaan neuvoista!
              -320 s-low taxi -91 & Chevy Van GT
              X
              -318i bavaria -88
              -325i m-tech2 -88
              -316 bluebeast taxi -85
              -316 red-devil taxi -86

              Comment

              • Haukkis
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 1366
                • Valkeala

                #8
                Mä oon aina kuvitellu että se rako on sitä varten että saa kiilalla lootan irti jos on takertunut kiinni, ainakii ite oon siitä aina kammennu tarvittaessa

                Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16371
                  • Asikkala

                  #9
                  Originally posted by Haukkis View Post
                  Mä oon aina kuvitellu että se rako on sitä varten että saa kiilalla lootan irti jos on takertunut kiinni, ainakii ite oon siitä aina kammennu tarvittaessa
                  Vedenpoistoreikä, ajan mittaan menee kuitenkin vettä kytkinkopan sisään, ajaessa, kondensio tjs. Taitaa olla ko. reikä joka autossa jotenkin toteutettuna.

                  Comment

                  • MarttiKK
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 1637

                    #10
                    Originally posted by JesseK View Post
                    Noniiimpäs niin, ajoin auton alas rampilta ja käytin vähän aikaan ja sitten tarkastin öljytilanteen tikusta....Oli ylimmästä merkistä tippunut pinta likelle alimmaista, joten se on kampuran stefa tai tiiviste sieltä sitten menny.
                    Tattista vaan neuvoista!
                    millainen homma se on vaihtaa

                    Comment

                    • JJT
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6693
                      • .......

                      #11
                      Laatikon joutuu irroittamaan ja vauhtipyörän. eihän se ole mahdotonta ettei siellä vuotais vaikka öp:n tiiviste, mut tuskin. Saa tarkistettua kun irrottaa sen irtopalan joka tulee kytkinkoppaa vasten.
                      Myyn:
                      M10/20/52 E30-E36 osia

                      Comment

                      • JesseK
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2007
                        • 46
                        • Äänekoski

                        #12
                        Originally posted by JJT View Post
                        Laatikon joutuu irroittamaan ja vauhtipyörän. eihän se ole mahdotonta ettei siellä vuotais vaikka öp:n tiiviste, mut tuskin. Saa tarkistettua kun irrottaa sen irtopalan joka tulee kytkinkoppaa vasten.
                        Hmmm vai että ei olis mahdottomuus notta öljypumpun tiiviste vuotais? Edellinen omistaja sanoi että öljympumpuntiiviste vuotaa hieman..
                        2,5tkm oon ajanu nyt tolla ja kerran oon sinne pari litraa öljyä lisänny, sillon tällön maassa on pieni läntti moottoriöljyä.
                        Pitääpä huomenna tutkia lisää..
                        -320 s-low taxi -91 & Chevy Van GT
                        X
                        -318i bavaria -88
                        -325i m-tech2 -88
                        -316 bluebeast taxi -85
                        -316 red-devil taxi -86

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6693
                          • .......

                          #13
                          Ilmeisesti m40 kone? Ei se ainakaan tuonne kytkinkoppaan vuoda.
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • JesseK
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2007
                            • 46
                            • Äänekoski

                            #14
                            Originally posted by JJT View Post
                            Ilmeisesti m40 kone? Ei se ainakaan tuonne kytkinkoppaan vuoda.
                            Äh joo aivan, m20b25 siis koneena.
                            -320 s-low taxi -91 & Chevy Van GT
                            X
                            -318i bavaria -88
                            -325i m-tech2 -88
                            -316 bluebeast taxi -85
                            -316 red-devil taxi -86

                            Comment

                            • JJT
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6693
                              • .......

                              #15
                              m20 öljypumppu on öp:n sisällä eikä sillä ole mitään tiivisteitä.
                              Myyn:
                              M10/20/52 E30-E36 osia

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎