Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 325i -86 kytkin jumissa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • [Riku]
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2006
    • 499
    • Pirkkala

    E30 325i -86 kytkin jumissa.

    Elikkä, mikähän vittu tuolle autolle tuli. Tuossa olin tulossa töistä kotiin, ja hieman innostuin kumia polttamaan, ja lähdin siitä sitten kakkosella etenemään ja heitin kolmosta. Kolmonen siis tarjottiin niin ettei auto sutinut enkä edes yrittäisi sutia sillä kolmosella, vaan aivan normaalisti kiihdyttäessä 3selle vaihdoin.

    No kuitenkin, painoin kytkimen pohjaan ja vaihdoin vaihdetta. Nostin jalan kytkinpolkimelta joka jäi sinne lattiaan. Otin siitä sitten kädellä kiinni ja kiskaisin sen ylös. Autossa jäi silti "kytkin pohjaan, eli jenkaa voi polkea kuin vapaalla, vaihteita saa heitellä kytkintä painamatta ja ruudussa voi työnnellä vaihde päällä. Kytkinpoljinta ei saa polkaisemalla liikkumaan senttiäkään. Missähän mahtaa siis olla vika? Työsylinteriä veikattu, ja siitä varmaan aloitan mutta kuitenkaan en kerkeä ennen partyjä autoa korjata ja vinkkejä otetaan vastaan mitä muuta kannattaa sitten suorilta tarkistaa mikäli vika ei ole siinä. Jos työsylinterissä on vika, niin mikähän sen mahtaa olla tullut. Vaihdan kyllä sen suoraan varaosaan mutta ihan mielenkiinnosta haluasin tietää että mikä siitä meni.
  • Jonsku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 4647
    • Tuusula

    #2
    Eiköhän se työsylinterin tappi oo jumittautunut / putkahtanut ulos ja jäänyt jumiin

    Eli auto ylös vaan ja työsylinteri irti laatikon kyljestä, siitä se lähtenee selviämään
    ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
    ex. Alpina D10 Touring #33/94
    ... and many more

    Comment

    • [Riku]
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2006
      • 499
      • Pirkkala

      #3
      Ok, pitää siis tästä lähteä selvittämään

      Comment

      • [Riku]
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2006
        • 499
        • Pirkkala

        #4
        Eli, nyt kun aikaa ja osa on saatu tehtiin seuraavaa. Otin vanhan työsylinterin irti, jolloin asetelma pääsi siis "kiinni". Koitin työnnellä vaihde päällä eikä autoa voinut joten kytkimen siis pitäisi pelata. Laitoin uuden työsylinterin paikalleen, ja luulisin että se tikku osui oikeaan paikkaansa. Aloitin ilmauksen, niin että kytkin pohjaan ja ruuvi auki. Kytkinpoljinhan siis pysyy pohjassa pitämättäkin kun sen painaa. Tätä toistettiin moneen kertaan, nestettä lisäten ja ilmaten. Pitkään aikaan ei työsylinteristä enää tuntunut ilmaa tulevan mutta silti joka kerran kytkinpoljin on ihan lerppa, ja jää pohjaan kun sen sinne painaa. Se ei tunnu vieläkään lainkaan siltä että se liikuttaisi mitään. Eikä kytkintä nyt siis saa painettua niin että kytkin oikeasti vapauttaisi. Missä nyt mahtaa olla vika?
        Nestettä ei pumpattaessa vuoda mistään ja sitten heräsi vielä sellainen kysymys että onkohan pääsylinteri ottanut itseensä kun sen väkisin vetäisin auki silloin kun vika syntyi. Voimaa se ei erityisesti vaatinut.
        Last edited by [Riku]; 02-08-2008, 15:30.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎