Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 cabrion ja sedanin ovi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 525iiäxä
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1842
    • Lappeenranta, Finland

    E30 cabrion ja sedanin ovi

    Pystyykö sedanin ovesta värkkäämään cäbin oven helpolla, hankalasti vai ei ollenkaan?

    Olikos etulokarissa muuta eroa kuin se pidempi alahelma?

    Volvo V70 2.4T -02
    E30 323i -84 (taas)

    Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
  • Haukkis
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 1366
    • Valkeala

    #2
    Originally posted by 525iiäxä View Post
    Pystyykö sedanin ovesta värkkäämään cäbin oven helpolla, hankalasti vai ei ollenkaan?

    Olikos etulokarissa muuta eroa kuin se pidempi alahelma?
    Ei siitä oikee pysty...

    Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

    Comment

    • Jonsku
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 4645
      • Tuusula

      #3
      Kyllä sen pystyy tekemään, periaatteessa ovi on aivan sama ikkunalistasta alaspäin.


      Etulokaristakin pystyy vääntämään sekasikiön, mutta kun yleensä tuppaavat lokarit ruostumaan nimenomaan sieltä helmasta, on homman järkevyys kyseenalainen. Tosin noita kovakattoisen lokareita saa 5-6kpl yhden cabrion lokarin hinnalla..
      - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

      ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
      ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
      ex. Alpina D10 Touring #33/94
      ... and many more

      Comment

      • BeamR
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 13363
        • Espoon takametsät

        #4
        Originally posted by Jonsku View Post
        Kyllä sen pystyy tekemään, periaatteessa ovi on aivan sama ikkunalistasta alaspäin.
        Siellä oven sisällä on tosin vahvikeputket, jotka pitäisi sitten hitsailla noihin kovakattoisen oviin -> täytyy olla kova jätkä hitsailemaan ja valitsemaan materiaaleja jos sen oven mainaa saada yhtä jäykäksi kuin aidossa cabrion ovessa.

        Jos tuota muutosta EI tee, niin kolariturvallisuus ja korin jäykkyys kärsii, eli en suosittele.
        F46 Gran Tourer -20
        Boxster 2.5 -97

        Comment

        • 525iiäxä
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2005
          • 1842
          • Lappeenranta, Finland

          #5
          Originally posted by Jonsku View Post
          Etulokaristakin pystyy vääntämään sekasikiön, mutta kun yleensä tuppaavat lokarit ruostumaan nimenomaan sieltä helmasta, on homman järkevyys kyseenalainen. Tosin noita kovakattoisen lokareita saa 5-6kpl yhden cabrion lokarin hinnalla..
          Tässä on juuri se pointti...

          Tosin minulla se alahelma itsessään on ihan ok, mutta tämän "lisukkeen" kiinnityskohta normilokariin siinä listan alla tahtoo jo vähän hapantua. Plus tietty Saksassa huonosti korjattu kuhmu etukulmassa. Helpoin konsti olisi uusi lokari, mutta noita on harvassa ja hinta on mitä on...

          Ovessakin on joku ihme pullistuma kylkilistan kohdalla noin neljänneksen kohdalla etureunasta taaksepäin. Ei mitään hajua sen synnystä, liekö juuri joku sisäpuolen vahvikekin mutkalla siitä kohtaa. En tullut asiaa tutkineeksi kun ovi oli levällään. Lista vaan irvistää ikävän näköisesti kun kylki ei ole suora.

          Aina kun rahaa rajallisesti niin pitää miettiä näitä kikka kakkosia, joissa itse tekemällä säästää. Ehkä tässä ovessa ei kannata, mutta tuo lokari on jo mahdollisuuksien rajoissa.

          Volvo V70 2.4T -02
          E30 323i -84 (taas)

          Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

          Comment

          • Jonsku
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 4645
            • Tuusula

            #6
            Ja tästä tulikin mieleen että minulla olisi muutama kipale cabrion ovia ylimääräisenä. Tosin ovat jonkinverran päässeet ruostumaan mutta ihan tehtävissä kuitenkin..
            - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

            ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
            ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
            ex. Alpina D10 Touring #33/94
            ... and many more

            Comment

            • 525iiäxä
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2005
              • 1842
              • Lappeenranta, Finland

              #7
              Originally posted by Jonsku View Post
              Ja tästä tulikin mieleen että minulla olisi muutama kipale cabrion ovia ylimääräisenä. Tosin ovat jonkinverran päässeet ruostumaan mutta ihan tehtävissä kuitenkin..
              Jaahans, hyvä tietää. Tämä ajokausi mennään kuitenkin näillä. Täytyy sitten tutkia tarkemmin, mikä tossa kupruilee, siitä listan kohdalta joka tapauksessa on ovi ulospäin pullistunut. Liekö pintapelti irti jostain sisuskaluista vai tuet vääntyneet, mitä siellä oven sisällä nyt onkaan. Selvinnee aikanaan.

              Volvo V70 2.4T -02
              E30 323i -84 (taas)

              Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

              Comment

              • JD
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 1195
                • Espoo

                #8
                Originally posted by 525iiäxä View Post
                Tässä on juuri se pointti...

                Tosin minulla se alahelma itsessään on ihan ok,

                Ovessakin on joku ihme pullistuma kylkilistan kohdalla

                . Ehkä tässä ovessa ei kannata, mutta tuo lokari on jo mahdollisuuksien rajoissa.

                Aikoinaan ostin uuden tarvikeperusetulokarin ja etukulmastaan kolhitusta cabrion lokarista sain ihan ehjän helman, leikkasin sopivasta kohtaa poikki ja hitsasin yhteen. Hyvä tuli.
                Cabrion lokarissahan on myös se alalista joka vaatii syvennyksen, sedanin lokareissa se paikka taitaa olla ulospäin pullistettu feikkilistaksi?

                Tuossa oviprojektissa yksi keino saattaisi olla pelkän pintapellin vaihto cabrion oveen?
                Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
                https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

                Comment

                • 525iiäxä
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2005
                  • 1842
                  • Lappeenranta, Finland

                  #9
                  Originally posted by JD View Post
                  Aikoinaan ostin uuden tarvikeperusetulokarin ja etukulmastaan kolhitusta cabrion lokarista sain ihan ehjän helman, leikkasin sopivasta kohtaa poikki ja hitsasin yhteen. Hyvä tuli.
                  Cabrion lokarissahan on myös se alalista joka vaatii syvennyksen, sedanin lokareissa se paikka taitaa olla ulospäin pullistettu feikkilistaksi?

                  Tuossa oviprojektissa yksi keino saattaisi olla pelkän pintapellin vaihto cabrion oveen?
                  Pintapeltiasiakin on käynyt mielessä, ei vaan onnistu näillä taidoilla, mieluummin sitten toinen suora ovi jostain. Tuossa kuvassa näkyy, mistä on kyse. Listan alareuna on ihan siististi ovessa kiinni. Pullistumakohdassa on sakemannin korjaama ruostevaurio, tai on siis vain maalattu päälle. Ihme kyllä, rokko ei ole edennyt yhtään. Yhtään ei tilanne muutu vaikka miten kovaa tuosta painaa. Takana on on siis jotain kovaa, joka ei ehkä ole ihan muodossaan tms. Olihan tuo ovi taannoin auki, mutta en silloin tullut pistäneeksi merkille, mitä tossa kohtaa on sisäpuolella.

                  Lokariasiaan tulee tässä tapauksessa varmaan ratkaisuksi tuo sekasikiö. Etukulman lommosta ei kuitenkaan tule riittävän hyvä kittaamalla.
                  Last edited by 525iiäxä; 31-08-2020, 12:25.

                  Volvo V70 2.4T -02
                  E30 323i -84 (taas)

                  Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                  Comment

                  • jani1632
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 2243
                    • Etelä-pohjanmaa

                    #10
                    Niin kyllähän tuosta sedanin ovesta voi vääntää cabrion oven,mutta ne vahvikkeet tietysti kannattaa ottaa mukaan...
                    Moni täälläkin varmasti tietää sen yhden kv cabi 316/320 sekasikiön missä ovet todellakin on tehty sedanin ovista...säästetty prosentteja...
                    Tallin täytteet:
                    E70 3.0d -09
                    E34 540ia -94
                    E39 520d -00
                    E39 528i M-sport -00
                    E60 520i -04
                    E30 -86
                    E61 520da -09

                    Comment

                    • jani
                      BTCF Member
                      • Jul 2002
                      • 5151
                      • Kuopio

                      #11
                      Originally posted by 525iiäxä View Post
                      Pintapeltiasiakin on käynyt mielessä, ei vaan onnistu näillä taidoilla, mieluummin sitten toinen suora ovi jostain.
                      Jos pintapellin vaihto arvelluttaa niin tällöin kyllä ei kannata lähtee edes yrittämään sedanin ovea cabrioon, koska varmasti on enemmän vaativampaa tekemistä tiedossa. Suosiolla vaan ostamaan uusi ovi...
                      F33 435d Mineral-grau metallic
                      K40 K1200s sondermodell

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎