Kyllä sen pystyy tekemään, periaatteessa ovi on aivan sama ikkunalistasta alaspäin.
Etulokaristakin pystyy vääntämään sekasikiön, mutta kun yleensä tuppaavat lokarit ruostumaan nimenomaan sieltä helmasta, on homman järkevyys kyseenalainen. Tosin noita kovakattoisen lokareita saa 5-6kpl yhden cabrion lokarin hinnalla..
Kyllä sen pystyy tekemään, periaatteessa ovi on aivan sama ikkunalistasta alaspäin.
Siellä oven sisällä on tosin vahvikeputket, jotka pitäisi sitten hitsailla noihin kovakattoisen oviin -> täytyy olla kova jätkä hitsailemaan ja valitsemaan materiaaleja jos sen oven mainaa saada yhtä jäykäksi kuin aidossa cabrion ovessa.
Jos tuota muutosta EI tee, niin kolariturvallisuus ja korin jäykkyys kärsii, eli en suosittele.
Etulokaristakin pystyy vääntämään sekasikiön, mutta kun yleensä tuppaavat lokarit ruostumaan nimenomaan sieltä helmasta, on homman järkevyys kyseenalainen. Tosin noita kovakattoisen lokareita saa 5-6kpl yhden cabrion lokarin hinnalla..
Tässä on juuri se pointti...
Tosin minulla se alahelma itsessään on ihan ok, mutta tämän "lisukkeen" kiinnityskohta normilokariin siinä listan alla tahtoo jo vähän hapantua. Plus tietty Saksassa huonosti korjattu kuhmu etukulmassa. Helpoin konsti olisi uusi lokari, mutta noita on harvassa ja hinta on mitä on...
Ovessakin on joku ihme pullistuma kylkilistan kohdalla noin neljänneksen kohdalla etureunasta taaksepäin. Ei mitään hajua sen synnystä, liekö juuri joku sisäpuolen vahvikekin mutkalla siitä kohtaa. En tullut asiaa tutkineeksi kun ovi oli levällään. Lista vaan irvistää ikävän näköisesti kun kylki ei ole suora.
Aina kun rahaa rajallisesti niin pitää miettiä näitä kikka kakkosia, joissa itse tekemällä säästää. Ehkä tässä ovessa ei kannata, mutta tuo lokari on jo mahdollisuuksien rajoissa.
Ja tästä tulikin mieleen että minulla olisi muutama kipale cabrion ovia ylimääräisenä. Tosin ovat jonkinverran päässeet ruostumaan mutta ihan tehtävissä kuitenkin..
Ja tästä tulikin mieleen että minulla olisi muutama kipale cabrion ovia ylimääräisenä. Tosin ovat jonkinverran päässeet ruostumaan mutta ihan tehtävissä kuitenkin..
Jaahans, hyvä tietää. Tämä ajokausi mennään kuitenkin näillä. Täytyy sitten tutkia tarkemmin, mikä tossa kupruilee, siitä listan kohdalta joka tapauksessa on ovi ulospäin pullistunut. Liekö pintapelti irti jostain sisuskaluista vai tuet vääntyneet, mitä siellä oven sisällä nyt onkaan. Selvinnee aikanaan.
Ovessakin on joku ihme pullistuma kylkilistan kohdalla
. Ehkä tässä ovessa ei kannata, mutta tuo lokari on jo mahdollisuuksien rajoissa.
Aikoinaan ostin uuden tarvikeperusetulokarin ja etukulmastaan kolhitusta cabrion lokarista sain ihan ehjän helman, leikkasin sopivasta kohtaa poikki ja hitsasin yhteen. Hyvä tuli.
Cabrion lokarissahan on myös se alalista joka vaatii syvennyksen, sedanin lokareissa se paikka taitaa olla ulospäin pullistettu feikkilistaksi?
Tuossa oviprojektissa yksi keino saattaisi olla pelkän pintapellin vaihto cabrion oveen?
Aikoinaan ostin uuden tarvikeperusetulokarin ja etukulmastaan kolhitusta cabrion lokarista sain ihan ehjän helman, leikkasin sopivasta kohtaa poikki ja hitsasin yhteen. Hyvä tuli.
Cabrion lokarissahan on myös se alalista joka vaatii syvennyksen, sedanin lokareissa se paikka taitaa olla ulospäin pullistettu feikkilistaksi?
Tuossa oviprojektissa yksi keino saattaisi olla pelkän pintapellin vaihto cabrion oveen?
Pintapeltiasiakin on käynyt mielessä, ei vaan onnistu näillä taidoilla, mieluummin sitten toinen suora ovi jostain. Tuossa kuvassa näkyy, mistä on kyse. Listan alareuna on ihan siististi ovessa kiinni. Pullistumakohdassa on sakemannin korjaama ruostevaurio, tai on siis vain maalattu päälle. Ihme kyllä, rokko ei ole edennyt yhtään. Yhtään ei tilanne muutu vaikka miten kovaa tuosta painaa. Takana on on siis jotain kovaa, joka ei ehkä ole ihan muodossaan tms. Olihan tuo ovi taannoin auki, mutta en silloin tullut pistäneeksi merkille, mitä tossa kohtaa on sisäpuolella.
Lokariasiaan tulee tässä tapauksessa varmaan ratkaisuksi tuo sekasikiö. Etukulman lommosta ei kuitenkaan tule riittävän hyvä kittaamalla.
Niin kyllähän tuosta sedanin ovesta voi vääntää cabrion oven,mutta ne vahvikkeet tietysti kannattaa ottaa mukaan...
Moni täälläkin varmasti tietää sen yhden kv cabi 316/320 sekasikiön missä ovet todellakin on tehty sedanin ovista...säästetty prosentteja...
Pintapeltiasiakin on käynyt mielessä, ei vaan onnistu näillä taidoilla, mieluummin sitten toinen suora ovi jostain.
Jos pintapellin vaihto arvelluttaa niin tällöin kyllä ei kannata lähtee edes yrittämään sedanin ovea cabrioon, koska varmasti on enemmän vaativampaa tekemistä tiedossa. Suosiolla vaan ostamaan uusi ovi...
Comment