Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 m40

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jokk3
    Newbiemmer
    • Jul 2008
    • 6
    • tampere

    e30 m40

    minkälaiseen momenttiin noi kannen kiristyspultit pitää kiristää .Onko kellään tietoa ku toi alfa meerin opas ei kerro sitä:think ja sit jos sais noi sytytyksen ajotus merkit tietoon jostain
    Last edited by jokk3; 14-07-2008, 16:58.
  • Miro L
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 92
    • Peikon pesä?

    #2
    Ainakin meikäläisen kirjassa lukee näin että "M40-moottori vaihe1 30nyytonia,
    vaihe2 90astetta ja vaihe kolme 90astetta" ymmärsit varmaan?
    Toyota Avensis -99 mahoton käyttis!
    BMW E30 320i -86 minun visioni...
    EX: EXX Exx -xx Exx
    EX: E30 318Tic -88 M-tech II
    EX: E30 316 -87 lost hope
    EX:
    E28 M518i -87 Motorsport
    EX: E36 325i -91 R.I.P

    Comment

    • jokk3
      Newbiemmer
      • Jul 2008
      • 6
      • tampere

      #3
      niin siis mitä sää noilla vaiheilla tarkotat
      Last edited by jokk3; 15-07-2008, 17:20.

      Comment

      • blenheim
        Newbiemmer
        • Jan 2008
        • 26

        #4
        Vaiheilla tarkoitetaan juurikin sitä mitä tuossa sanotaan. Eli kiristät ensimmäiseksi ne 30Nm tiukkuuteen. Ajat koneen lämpimäksi ja annat jäähtyä (Rauhallisesti siis). Sen jälkeen väännät 90 astetta sitä pulttia tiukemmaksi ja taas sama lämpimäksi käyttö ja jäähdyttely. Sitten taas 90 astetta lisää pultteja tiukemmalle. Sitten ei muuta kuin kovaa ajoa. Näin se toimii traktorissa, miksei myös bimmerissä . Korjatkoot joku jos jotain muuta.

        Comment

        • Jylppy--
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2007
          • 476
          • MME/JKL

          #5
          Juuri näin
          e30 318iS"UFE"
          e30 327 TIC "AVO"
          e30 325i "AVO"

          -MME connection-
          -Btcf absolutistit team-

          Comment

          • mattijus
            Bimmer Rookie
            • Jun 2003
            • 70

            #6
            Ei kannattane käyttää konetta ennenkuin kaikki nuo kolme vaihetta on käyty läpi.

            Comment

            • Kape30
              Bimmer Fanatic
              • May 2008
              • 509
              • Nokia

              #7
              Originally posted by mattijus View Post
              Ei kannattane käyttää konetta ennenkuin kaikki nuo kolme vaihetta on käyty läpi.
              Näin olen itsekkin ymmärtänyt... Ja kannatta sitten kiristellä huolella ristiin.
              E30 M50b28 -90 Cirrusblau
              E39 520d Touring -00 Sienarot II
              MB Sprinter
              Lynx Rave Re 600 -15
              Suzuki GSX-R1100 -95

              Comment

              • jarci
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2006
                • 783
                • Sawo

                #8
                Originally posted by Kape30 View Post
                Näin olen itsekkin ymmärtänyt... Ja kannatta sitten kiristellä huolella ristiin.
                Nykyisin mennään X3 E83

                Comment

                • Jylppy--
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2007
                  • 476
                  • MME/JKL

                  #9
                  Originally posted by jare ///M3 View Post
                  Muuten hyvä mutta m40 kansi on 10 pultilla
                  Last edited by Jylppy--; 15-07-2008, 19:14.
                  e30 318iS"UFE"
                  e30 327 TIC "AVO"
                  e30 325i "AVO"

                  -MME connection-
                  -Btcf absolutistit team-

                  Comment

                  • jarci
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2006
                    • 783
                    • Sawo

                    #10
                    Originally posted by Jylppy-- View Post
                    Muuten hyvä mutta m40 kansi on 10 pultilla
                    sorry oma virhe... itellä ku on vaan tuo s50!
                    ja kyllä...joskus se on kiritty itellekii tuo mopon kansi.... m40..:iin. mut varmaan sen pääpointin ymmärsi aloittaja. kun vaiheittan kiristäminenkin oli hakusessa niin ajattelin laittaa havainnollistavan kuvan äkkiä jostai googlesta.
                    Last edited by jarci; 15-07-2008, 21:21.
                    Nykyisin mennään X3 E83

                    Comment

                    • jokk3
                      Newbiemmer
                      • Jul 2008
                      • 6
                      • tampere

                      #11
                      joo kiitos vaan noista neuvoista kyl mää ne lopulta tajusin ette muute sattuis tietään et missä tossa on pakki-valojen katkasija ku polttimot on ehjät mut ei silti valot syty ku laittaa pakille.

                      Comment

                      • tmth
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 2194
                        • Kangasala

                        #12
                        Originally posted by jokk3 View Post
                        joo kiitos vaan noista neuvoista kyl mää ne lopulta tajusin ette muute sattuis tietään et missä tossa on pakki-valojen katkasija ku polttimot on ehjät mut ei silti valot syty ku laittaa pakille.
                        Vaihdelaatikon kyljessä.

                        F10 & R55
                        ex:
                        E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                        Comment

                        • jokk3
                          Newbiemmer
                          • Jul 2008
                          • 6
                          • tampere

                          #13
                          joo kiitoksia kaikista neuvoista nyt o vena remppa tehty

                          Comment

                          • blenheim
                            Newbiemmer
                            • Jan 2008
                            • 26

                            #14
                            Niin, ehkä lie parempi alumiinikantisessa jättää se käyttö sikseen ennenkuin kaikki on kireällä. Liekö sen jälkeen kansi kiero jos menee käyttelemään ennenaikojaan...

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎