Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 318i sammuu kuumana

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Flormelis
    Newbiemmer
    • Feb 2007
    • 3

    E30 318i sammuu kuumana

    joo, elikkäs e30 318i vm89 sammuu kesken ajon kun sen ajaa kuumaksi, eikä enää lähde käyntiin.
    sama pätee myös silloin kun autolla on ajettu esim 10km ja sitten yrittää käynnistää sen. ei lähde minnekkään vaikka antaa kaasua avaintä kääntäessä. Sit kun vehje on kunnolla jäähtynyt, se starttaa taas... :think

    Oisko kenelläkään vinkkejä mistä ongelmaa lähtis ratkoon!?

    niin ja jäähdytysnesteen lämpötilamittari ei toimi, mahtaakohan asialla olla yhteyttä?
    (316 ruiskukoneessa sekään ei toiminut, mut siin se ei ainakaan mitenkään vaikuttanut käyntiin)
    Last edited by Flormelis; 14-07-2008, 15:54.
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Voi vaikuttaa.

    Jos moottorinohjaus ei tiedä että kone lämpenee menee seos "hiukan" rikkaalle.

    Onkos mittarille ja boksille eri anturit?

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16368
      • Asikkala

      #3
      Lämpömittarille ja eculle erilliset anturit, lämpömittarin toiminta ei vaikuta ecuun.

      Comment

      • Flormelis
        Newbiemmer
        • Feb 2007
        • 3

        #4
        lämpötilamittari

        olen aiemminkin paininut lämpötilamittarivikojen kanssa esim. volvossa, gofissa sekä E30 316 kaasarivehkees, mutta niissä se ei ainakaan ole käyntiin vaikuttanut, lieneekö tässä sitten poikkeus..? :think

        Huomasin myös että välillä sisälle haisee bensa.
        Onko kenelläkään ollut moisia ongelmia?

        Comment

        • Ziggis
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2008
          • 454
          • Melbourne (Mellilä)

          #5
          Originally posted by Flormelis View Post
          olen aiemminkin paininut lämpötilamittarivikojen kanssa esim. volvossa, gofissa sekä E30 316 kaasarivehkees, mutta niissä se ei ainakaan ole käyntiin vaikuttanut, lieneekö tässä sitten poikkeus..? :think

          Huomasin myös että välillä sisälle haisee bensa.
          Onko kenelläkään ollut moisia ongelmia?

          saattaa olla puolavika,mulla ainaki oli yhdes jenkis samanlaista ongelmaa...
          puola ku lämpes ajon aikana alko käymää huonosti,eikä myöskää halunnu lähtee käymää...
          puolanvaihto autto asiaan...
          Ex. e39 540i -97
          Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
          Ex. e36 325iA -92
          Ex. e34 540iA -94
          Ex. e30 325 2.7 eta -86
          Ex. e34 540iA -93 touring
          Ex. e32 730i -89

          Tällä mennään

          Comment

          • WSE1
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3242
            • Suomusjärvi

            #6
            Varaa ylimääräinen tulppa taskuun ja kaveri kyytiin ja kun kone sammuu lämpimänä irroita jonkun sylinterin tulpanjohto, kytke ylimääräiseen tulppaan joka on konetta vasten, pyydä kaveria starttaamaan ja katso näkyykö kipinää. Jos kipinä on ok vika on bensapuolella, jos kipinää ei näy niin puola tai sytytyksen '"ohjain". Oskilloskoopilla voisi vielä halutessaan katsoa ohjaako ohjain (=vahvistin) puolaa... näin ei vaihdeta turhia osia.

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              #7
              Originally posted by jr66 View Post
              Lämpömittarille ja eculle erilliset anturit, lämpömittarin toiminta ei vaikuta ecuun.
              Eikös silloin jos eculle menevä anturi on risa tule hiukan turhan paljon bensaa.

              Tosin en tiedä riittääkö se sammuttamaan autoa.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎