Announcement

Collapse
No announcement yet.

apua kaivataan,mikä vikana E30:ssä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sladii
    Newbiemmer
    • Jul 2008
    • 17

    apua kaivataan,mikä vikana E30:ssä?

    eli auto on bmw E30 320
    auton kun starttaa kierrokset on 2000..lähtee ajamaan alkaa kierrokset heijaamaan..seilaa 1500-2000 välissä..välillä kun ajaa lämpimäks kierrokset tasaantuu tuonne 1500 ja pysyy siellä..toisena päivänä voi taas välillä seilaa kokoajan..kierrokset siis aika korkeella ja bensa haisee..mieleen tuli ensimmäisenä ilmamäärämittari kun ostin auton edellinen omistaja väitti että siinä vika ja se vaihdettiin ongelma vaihtui siihen että ennen tyhjäkäynti humppasi alusta alkaen siellä 1500-2000 välissä..nyt edes joskus pysyy aloillaan,mutta edelleen huutaa isoilla kierroksilla vaikka tyhjäkäynti on säädetty minimiin!..mittari on testattu liikkeen mukaan enkä usko että vika on siellä..missä siis vika?..peli on alakierroksilla aika nuhanen ja oikeestaan vasta 4000kieppeillä alkaa konehuoneessa tapahtumaan..koneessa pitäisi kyllä enemmän olla ruutia! oisko vika tyhjäkäyntimoottorissa? ryypyssä? joku letku tukossa?
    ..lisäksi tahtoo nykiä alakierroksilla kun päästää kaasun..missä vika?

    apu olisi nyt tarpeen!
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Alipaine vuoto? Tarkista kaikki mahdolliset letkut yms

    Tyhjäkäyntimoottori risa / jumissa? Tyhjäkäyntiä ei voi säätää kuin ohjelman kautta.

    Comment

    • Panu.K
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2004
      • 824
      • Salo

      #3
      Imuvuodolta kuulostaa. Kannattaa tutkia kaikki kumiset letkut tarkasti. Erityisesti se ilmamäärämittarin ja kaasuläpän välissä oleva paksu haitari putki. Kannatta ihan irroittaa ja tarkastaa. Halkeaa yleenä "laakson pohjalta". Starttipilotilla on myös kätevä etsiä imuvuotoja.
      Kulkuvälineet:
      Etsintä käynnissä
      ex BMW:t
      e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
      ex muun merkkiset:
      Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350

      Comment

      • -Jarno-
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 1140
        • Salo

        #4
        vaikka tyhjäkäynti on säädetty minimiin!
        Eipä noissa ole säädettävää tyhjäkäyntiä, mitä ruuvia ootte väännelly? :think

        Comment

        • Rocla
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 7692
          • Kajaani

          #5
          Originally posted by -Jarno- View Post
          Eipä noissa ole säädettävää tyhjäkäyntiä, mitä ruuvia ootte väännelly? :think
          Oletko varma? Tyhjäkäynti moottorista puhuu omistaja, mutta silti oireet viittaavat l-jetroniciin ja rikkinäiseen lisäilmaluistiin.

          Jos se on L-jet niin lyö se letku joka tulee lisäilmaluisilta joutokäynnin säädölle tukkoon kuumana ja säädä sitten se tyhjäkäynti. Näin saat auton ajokelpoiseksi, tosin se sammuu sen jälkeen aina kylmänä kun löysäät kaasun.
          Olli.

          Comment

          • Injun
            Newbiemmer
            • Jun 2003
            • 27
            • Häme

            #6
            Originally posted by Rocla View Post
            Oletko varma? Tyhjäkäynti moottorista puhuu omistaja, mutta silti oireet viittaavat l-jetroniciin ja rikkinäiseen lisäilmaluistiin.
            Tosin auki juuttunut l-jetin luisti ja auki juuttunut motronicin luisti tuottanevat kovin identtiset ongelmat. Vai aiheuttaisiko motronicin jummannut tyhjäkäyntimoottori enemmänkin tuollaista edestakaisin humppaamista l-jetin tyhmään termostaattiohjattuun luistiin nähden kun motronicissa aivoboksi yrittää epätoivoisesti saada kierroslukua tasaantumaan jummailevalla luistilla.
            Last edited by Injun; 16-07-2008, 11:28.

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5856
              • Joccis City

              #7
              Originally posted by sladii View Post
              eli auto on bmw E30 320
              auton kun starttaa kierrokset on 2000..lähtee ajamaan alkaa kierrokset heijaamaan..seilaa 1500-2000 välissä..välillä kun ajaa lämpimäks kierrokset tasaantuu tuonne 1500 ja pysyy siellä..toisena päivänä voi taas välillä seilaa kokoajan..kierrokset siis aika korkeella ja bensa haisee..mieleen tuli ensimmäisenä ilmamäärämittari kun ostin auton edellinen omistaja väitti että siinä vika ja se vaihdettiin ongelma vaihtui siihen että ennen tyhjäkäynti humppasi alusta alkaen siellä 1500-2000 välissä..nyt edes joskus pysyy aloillaan,mutta edelleen huutaa isoilla kierroksilla vaikka tyhjäkäynti on säädetty minimiin!..mittari on testattu liikkeen mukaan enkä usko että vika on siellä..missä siis vika?..peli on alakierroksilla aika nuhanen ja oikeestaan vasta 4000kieppeillä alkaa konehuoneessa tapahtumaan..koneessa pitäisi kyllä enemmän olla ruutia! oisko vika tyhjäkäyntimoottorissa? ryypyssä? joku letku tukossa?
              ..lisäksi tahtoo nykiä alakierroksilla kun päästää kaasun..missä vika?

              apu olisi nyt tarpeen!
              Kerro nyt tarkemmin minkä ikäinen peli kyseessä?
              Kiinnostaisi kovasti tietää, mistä tyhjäkäyntiä olette säätäneet?
              Aprilia RSV4

              Comment

              • Rocla
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 7692
                • Kajaani

                #8
                Originally posted by Injun View Post
                Tosin auki juuttunut l-jetin luisti ja auki juuttunut motronicin luisti tuottanevat kovin identtiset ongelmat. Vai aiheuttaisiko motronicin jummannut tyhjäkäyntimoottori enemmänkin tuollaista edestakaisin humppaamista l-jetin tyhmään termostaattiohjattuun luistiin nähden kun motronicissa aivoboksi yrittää epätoivoisesti saada kierroslukua tasaantumaan jummailevalla luistilla.
                Kaasuläpän ollessa kiinni ja TPS:n näyttäessä nollaa molemmat ruiskut tekevät tuon humppaamisen, tulkitsevat kyseessä olevan moottorijarrutuksen ja katkaisevat pa-syötön kokonaan kunnes kierrokset ovat taas alle 1500rpm. Perustan veikkaukseni siihen, että l-jetin vahaluisti on rikki 90% todenäköisyydellä, kun taas lisä tyhjäkäyntimoottori ei aivan niin usein.
                Olli.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎