Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 316,1.8 kiertokangen liuskat ym.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pääpiru
    Bimmer Rookie
    • Nov 2007
    • 29
    • Kaarina

    e30 316,1.8 kiertokangen liuskat ym.

    Elikkäs pääsi nyt niin käymään että meni 4 kpl nostimia poikki,2.sylinteristä meni imu ja pakoventtiilit solmuun.Myöskin kakkossylinteristä meni mäntä paskaksi.

    Kunnon reikä keskellä mäntää ja palaset löysin öljypohjasta norkoomasta.Kansi on tällä hetkellä koneistamolla oikaistavana ja plaanattavana. Mutta nyt tarttisikin tietää mistä saada mäntä kyseiseen koneeseen?.

    Myöskin kiertokangen laakerien vaihtooperaatiossa epäselvyyksiä,että miten ne kaikki saa vaihdettua? 316:istahan taisi olla kaksiosainen öljypohja tai jotain? Samalla tarttisi myös varmaan ketju vaihtaa koska koneistamolla epäiltiin syyksi jaon muuttumista ketjun venymisen takia.. :think
  • Kouris
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 740

    #2
    Originally posted by pääpiru View Post
    Elikkäs pääsi nyt niin käymään että meni 4 kpl nostimia poikki,2.sylinteristä meni imu ja pakoventtiilit solmuun.Myöskin kakkossylinteristä meni mäntä paskaksi.

    Kunnon reikä keskellä mäntää ja palaset löysin öljypohjasta norkoomasta.Kansi on tällä hetkellä koneistamolla oikaistavana ja plaanattavana. Mutta nyt tarttisikin tietää mistä saada mäntä kyseiseen koneeseen?.

    Myöskin kiertokangen laakerien vaihtooperaatiossa epäselvyyksiä,että miten ne kaikki saa vaihdettua? 316:istahan taisi olla kaksiosainen öljypohja tai jotain? Samalla tarttisi myös varmaan ketju vaihtaa koska koneistamolla epäiltiin syyksi jaon muuttumista ketjun venymisen takia.. :think
    Eiköhän siihen voi laittaa käytetyn männän. Jos siulla on noinkin laaja remontti koneeseen menossa niin suosittelisin että nostat sen lohkonkin autosta pois ja laitat moottoritelineeseen niin rupeaa hommat sujumaan. Kannattaa varmaan myös männän renkaat vaihtaa ja kevyesti hoonata pytyt mutta se vaatii kyllä lohkon vientiä koneistamoon. Uusista laakereista kannattaa mitata välys plastigage nauhalla.

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4629
      • Tampere

      #3
      halvimmalla pääset kun heität sinne käytetyn koneen
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • Lötkö
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 644
        • Keskisuomi

        #4
        Originally posted by fraatti View Post
        halvimmalla pääset kun heität sinne käytetyn koneen
        Joka kilahtaa seuraavan tuhannen kilsan päästä

        Comment

        • Rocla
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 7692
          • Kajaani

          #5
          Originally posted by Lötkö View Post
          Joka kilahtaa seuraavan tuhannen kilsan päästä
          Tai kestää seuraavat 100tkm, monellako e30 mallilla on vielä tarkoitus päästellä kovin paljon pidempiä matkoja?

          Uskoisin huolella valitun purkukoneen olevan varmin ratkaisu, korjaamalla tuohon koneeseen saa sijoitettua helposti nelinumeroisen summan rahaa. jos haluaa sellaisen korjatun moottorin että kestää taatusti pidempään kun jokin random purkumoottorin niin sen nelinumeroisen summan eka numero on vielä nippanappa 1 jos saa työt ja osat hyvin tingattua.

          Tosin tuolla +1500e sijoituksella rupeaa löytymään ihan jo hyviä e30 m10 yksilöitä...
          Olli.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎